Generator voor vloeibare stikstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Geo Trouvetou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 03/04/18, 22:54

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Geo Trouvetou » 27/05/18, 10:49

Eric Dupont schreef:bij een motorisering is de motor zelf lichter dan een 4-taktmotor aangezien deze werkt volgens het principe van de 2-taktmotor.

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par moinsdewatt » 27/05/18, 15:30

Eric Dupont schreef:bij een motorisering is de motor zelf lichter dan een 4-taktmotor aangezien deze werkt volgens het principe van de 2-taktmotor.


Of er wordt opnieuw gezegd dat de vloeibare stikstofmotor nog niet klaar is om te bestaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Remundo » 27/05/18, 15:59

Wat bij persluchtmotoren zwaar en omvangrijk is, is vooral de opslag van perslucht.

Na vloeibare stikstof keren we terug naar een gecondenseerde fase en dit kan interessanter zijn omdat een vloeistof ongeveer 1000 keer dichter is dan een gas.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par chatelot16 » 27/05/18, 17:29

Eric Dupont schreef: laten we eens kijken wat de kosten zijn van een industriële compressor bij 300 bar van 100 kW met een rendement van 50% en een batterij van 100 kW? 100 kW Ik denk dat je het wilde hebben over de capaciteit van de batterij en niet over het vermogen ervan, een batterij die 100 uur lang 1 kW ontwikkelt, zoals er misschien een in een Tesla zit. we zitten momenteel op 200 euro per kWh voor batterijen, dus 20000 euro


Ik ken het verschil tussen kracht en energie!

het compressorvermogen moet worden vergeleken met het accuvermogen in kW

de capaciteit van de accu in kWh moet niet worden vergeleken met de compressor maar met de vloeibare stikstoftank

het voordeel van de batterij is dat deze alle functies tegelijk uitvoert, hij vervangt de tank, de zuigermotor en compressor, de warmtewisselaar en al de rest van de rommel

voor mij is alleen de compressor alleen al duurder... dus met de rest van de rommel is het hopeloos

kijk ook eens naar de prijs van roestvrijstalen tanks met vacuümisolatie voor het transporteren van vloeibare stikstof: ook hier is het duurder dan een batterij met hetzelfde aantal kWh... alleen kan de batterij zijn kWh leveren zonder extra gewicht: de vloeibare stikstof tank is nutteloos zonder machines die nog zwaarder zijn en waarvan ik denk dat je ze niet effectief kunt ontwerpen
0 x
Geo Trouvetou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 03/04/18, 22:54

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Geo Trouvetou » 28/05/18, 00:02

moinsdewatt schreef:
Of er wordt opnieuw gezegd dat de vloeibare stikstofmotor nog niet klaar is om te bestaan.

Maak je geen zorgen, in geautoriseerde kringen wordt gezegd dat het in feite een enorme hoax is...
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 28/05/18, 08:18

chatelot16 schreef:
Eric Dupont schreef: laten we eens kijken wat de kosten zijn van een industriële compressor bij 300 bar van 100 kW met een rendement van 50% en een batterij van 100 kW? 100 kW Ik denk dat je het wilde hebben over de capaciteit van de batterij en niet over het vermogen ervan, een batterij die 100 uur lang 1 kW ontwikkelt, zoals er misschien een in een Tesla zit. we zitten momenteel op 200 euro per kWh voor batterijen, dus 20000 euro


Ik ken het verschil tussen kracht en energie!

het compressorvermogen moet worden vergeleken met het accuvermogen in kW

de capaciteit van de accu in kWh moet niet worden vergeleken met de compressor maar met de vloeibare stikstoftank

het voordeel van de batterij is dat deze alle functies tegelijk uitvoert, hij vervangt de tank, de zuigermotor en compressor, de warmtewisselaar en al de rest van de rommel

voor mij is alleen de compressor alleen al duurder... dus met de rest van de rommel is het hopeloos

kijk ook eens naar de prijs van roestvrijstalen tanks met vacuümisolatie voor het transporteren van vloeibare stikstof: ook hier is het duurder dan een batterij met hetzelfde aantal kWh... alleen kan de batterij zijn kWh leveren zonder extra gewicht: de vloeibare stikstof tank is nutteloos zonder machines die nog zwaarder zijn en waarvan ik denk dat je ze niet effectief kunt ontwerpen


de tank met vloeibare stikstof kost 100 keer minder dan de batterij met dezelfde capaciteit. Dit is wat we in dit bericht zagen dat geo findstou zijn tijd besteedt aan vervuilen
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 02/06/18, 10:01

Ik denk dat we het erover eens zijn dat mijn patent de uitvinding van de eeuw is.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Bardal » 02/06/18, 12:01

Eric Dupont schreef:Ik denk dat we het erover eens zijn dat mijn patent de uitvinding van de eeuw is.


Neen ! Op geen enkel punt... Jouw ding is kinderachtig...
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 02/06/18, 12:32

dus het is niet moeilijk voor jou om te zeggen waarom. Ik luister naar jou.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Ahmed » 02/06/18, 13:16

Daarnaast mag het niet Bardal Om iets te bewijzen, betwijfel ik dat een rationeel argument uw geloof zou kunnen ondermijnen!
De overdaad aan woorden is genoeg om ze te veroordelen... Voor mij bewijs je alleen maar dat spot niet dodelijk is, wat al lang ruimschoots is aangetoond.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten