Eigen werk: Pantone-maaier Gillier

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Jack S.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/09/13, 16:00

Eigen werk: Pantone-maaier Gillier




par Jack S. » 15/11/13, 13:43

hallo, ik stel me even voor, ik ben Jack, ik kom uit Zwitserland.
Ik sta op het punt mijn opleiding tot productiemonteur af te ronden (weet niet of dat elders precies zo heet).
In onze professionele opleiding is het laatste jaar cruciaal, zowel vanuit praktisch als vanuit theoretisch oogpunt. Voor januari moeten we een persoonlijke opdracht inleveren die erin bestaat een onderwerp tot in detail uit te werken. En als ik hier ben, is dat omdat ik ervoor koos om een ​​Giller-Pantone-reactor op een grasmaaiermotor te maken. :-D

Allereerst ben ik op zoek naar iemand die al een reactor (of iets dergelijks) in Zwitserland of in de buurt heeft gedaan om wat advies te hebben om de oefening te voltooien.

Om het project af te ronden moet ik ook een interview doen met iemand die meer wil voor de toekomst van de reactor.

Dus hier is het, ik hoop een antwoord te vinden op mijn vragen. : Mrgreen:

Goedemiddag
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: persoonlijk werk




par gildas » 18/11/13, 11:55

Hallo Jack,
Jack S. schreef: En als ik hier ben, is dat omdat ik ervoor koos om een ​​Giller-Pantone-reactor op een grasmaaiermotor te maken. :-D

Probeer deze versie: (goed brandstofverbruik)
http://www.youtube.com/watch?v=Jio4VyGh ... ture=share
Het is een variant van waterdoping omdat er a priori geen lucht door de reactor gaat maar een deel van de uitlaatgassen verrijkt met stoom die wordt geregeld door een klep.
U kunt de brandstofvoorraad aftappen met een mondstuk dat wordt geleverd bij de maaier die is ontworpen voor bergachtige gebieden.
De auteur heeft een website.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: persoonlijk werk




par Flytox » 18/11/13, 20:19

Gildas schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Jio4VyGh ... ture=share
Het is namelijk een variant van waterdoping a priori stroomt er geen lucht door de reactor maar een deel van het uitlaatgas verrijkt met stoom dat wordt geregeld door een klep.


AMHA dit zal op geen enkele manier werken zonder extra lucht. Op een benzinemotor is er praktisch geen "vrije" zuurstof meer in de uitlaat (stoichiometrische verbranding), dus als er alleen deze bubbler uitlaatgassen zijn zonder zuurstof om de benzine te verbranden zal het niet werken.

De video laat niets precies zien, maar het moet zeker de stoomuitlaat naar de carb-inlaat benaderen zonder lekvrij aan te sluiten.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 18/11/13, 20:29

Flytox, kijk goed, de inlaatleiding loopt parallel aan de reactor.

Er is een "T" aan de uitlaat van de reactor die is verbonden met de inlaat.

Dat gezegd hebbende, een plan zou welkom zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/11/13, 22:31

Gildas schreef:Flytox, kijk goed, de inlaatleiding loopt parallel aan de reactor.

Er is een "T" aan de uitlaat van de reactor die is verbonden met de inlaat.

Dat gezegd hebbende, een plan zou welkom zijn.


Ik begreep niet helemaal wat u zei, maar door "vertragen" wanneer de maaier beter is gericht, is het duidelijker : Mrgreen: :

Beeld

De verse luchtinlaat is de blauwe buis met aan het uiteinde een luchtfilter.
Aan de uitlaat zit een T, die de stoom + uitlaatgas uit de reactor vermengt met de verse lucht uit de blauwe pijp, alles komt bij de carburateur terecht.

Zoals André opmerkt, is de nieuwigheid de cascade van bubblers of kamer. Voor de luchtverdunning na de reactor zijn we al een aantal pantomisten die het al hebben gedaan.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Jack S.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/09/13, 16:00




par Jack S. » 22/11/13, 13:53

Bedankt voor deze informatie, ik dacht min of meer dezelfde montage te doen. : Cheesy:

Maar om terug te komen op de gestelde vragen, kunt u mij iets antwoorden?
Het zou mogelijk zijn dat ik een paar vragen naar een lid van de forum ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/11/13, 23:27

Jack S. schreef:Bedankt voor die info, ik dacht ik doe het. ongeveer dezelfde opstelling. : Cheesy:


De blauwe aanzuigslang voor verse lucht lijkt mij veel te lang. De drukval moet aanzienlijk zijn en er moet een merkbaar vermogensverlies zijn AMHA.

Ik weet niet zeker of dit patroon het beste is. Wanneer we stoom balanceren bij de inlaat van de carburateur, wordt de plaats ingenomen door de stoom in de inlaatgassen ten koste van de lucht en zijn zuurstof. De carb kan het verschil niet zien. Het verhoogt dus de verhouding tussen benzine en lucht en de beschikbare zuurstof. (Het is niet het doel om te verrijken : Cry: ).

Een betere oplossing is om de stoom te injecteren... na de carb. Het is "transparant" voor de richness-instelling.

Het resulterende probleem is dat wanneer de gasklep bijna gesloten is (bijna stationair) de onderdruk erg hoog is tussen de carburateur en de cilinderkop en dit zuigt erg hard in de reactor. Bij een "constante" motor zoals een maaier kunt u het probleem verhelpen door uw dampkanaal (extra vlinder of mondstuk) af te sluiten wanneer u stationair draait.

Het zou mogelijk zijn dat ik een paar vragen naar een lid van de forum ?

Maakt gebruik van PM (persoonlijke berichten).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/13, 18:42

En als ik hier ben, is dat omdat ik ervoor koos om een ​​Giller-Pantone-reactor op een grasmaaiermotor te maken. :-D


Ik raad je aan een onderwerp te kiezen waarbij je zeker een serieus resultaat behaalt

Ik heb nog nooit een wetenschappelijk resultaat gezien in pantone: altijd alleen lager verbruik, maar nooit tegelijkertijd meting van geleverd vermogen, dus geen wetenschappelijke validiteit

door zo'n onderwerp te kiezen loop je het risico gesloopt te worden

als de pantone goed zou werken, zou succes duidelijk zijn op generatoren waar het geleverde vermogen gemakkelijk kan worden gemeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/11/13, 20:17

chatelot16 schreef:
En als ik hier ben, is dat omdat ik ervoor koos om een ​​Giller-Pantone-reactor op een grasmaaiermotor te maken. :-D


Ik raad je aan een onderwerp te kiezen waarbij je zeker een serieus resultaat behaalt

Ik heb nog nooit een wetenschappelijk resultaat gezien in pantone: altijd alleen lager verbruik, maar nooit tegelijkertijd meting van geleverd vermogen, dus geen wetenschappelijke validiteit

door zo'n onderwerp te kiezen loop je het risico gesloopt te worden

als de pantone goed zou werken, zou succes duidelijk zijn op generatoren waar het geleverde vermogen gemakkelijk kan worden gemeten


+1; Wel is het een risico als je erop genoteerd moet staan.
Om dit nadeel te ondervangen, kunt u duidelijk de kleur aangeven, dat u op de hoogte bent van het probleem en dat de wetenschappelijke demonstratie middelen vereist die u niet heeft (testbank, laboratoriuminstrumentatie, zeer lange ontwikkeltijd ...).

Maar je kunt een vergelijkingsprotocol opstellen met en zonder Gillier Pantone dat standhoudt en laat zien dat je niet-dwaze vergelijkingen kunt maken en serieus wordt genomen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 23/11/13, 22:38

goedenavond chatelot,

Ik zal je in deze thread antwoorden, want als het prototype "24v-generator" (een andere thread) ten einde loopt, zal het uiteindelijke idee zijn om het te doen:

- dual-fuel SP95/schoon biomethaan
soit
- gepantoniseerde sp95!

Dit is een kans om een ​​meetcampagne te doen!!!
dus ik zal je lichten in de nabije toekomst nodig hebben, hoop ik.
a+
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten