Video: Gillier-Pantone-motor (vulkaan) op trawler

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/03/08, 15:30

heb nog nooit een vliegtuigmotor boos zien worden als hij een wolk witte watten raakt
..
: Cheesy: : Cheesy: fantastisch !
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 08/03/08, 22:43

Andre schreef:Degenen die denken dat de motor gewoon de vochtige lucht laat slikken die hij probeert (ik heb nog nooit een vliegtuigmotor zien boos maken als hij in een wolk witte katoen komt ..


Ja natuurlijk, in een vliegtuig is het ook vergelijkbaar met gelijke snelheid en propeller, niet op een auto omdat er te veel variabelen zijn...
boze vraag : Lol: als je een wolk binnengaat (verboden in VFR!) heeft de carburateur de neiging... te bevriezen en stopt de motor : Mrgreen:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/08, 22:58

Dag
vervelende vraag: als we een wolk binnengaan (verboden in VFR!) heeft de carburateur de neiging... te bevriezen en gaat de motor tot rust

De Continental c-65 c85 c90 o-200 zijn allemaal ijskoud in meer dan 2000 uur, waarbij Lycomings nooit ijskoud is, zelfs als ik de carb-warmte niet gebruik.
wolken zijn een ander verhaal, waarbij de regelgeving wordt omzeild om te overleven wanneer dit noodzakelijk is en te verkiezen is boven crashen terwijl je de regelgeving volgt.
Normaal gesproken vliegt een goed afgesteld vliegtuig vanzelf, als je alles loslaat... Laat het los, het vliegt erdoorheen...

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/03/08, 11:11

Andre schreef:wolken zijn een ander verhaal, waarbij de regelgeving wordt omzeild om te overleven wanneer dit noodzakelijk is en te verkiezen is boven crashen terwijl je de regelgeving volgt.
Normaal gesproken vliegt een goed afgesteld vliegtuig vanzelf, als je alles loslaat... Laat het los, het vliegt erdoorheen...

Andre


Zoals een grote Franse navigator met een scherp werkwoord, in dit geval Marcel Bardiaux, zei: "Ik leef en overleef liever in overtreding dan dat ik in naleving sterf" (over het onderwerp van de overlevingsboten die verplicht zijn in Frankrijk, maar nutteloos vanwege zijn ultra- solide boot in roestvrij staal, onzinkbaar met 18 waterdichte kisten, vooral omdat MB berooid was...)
Hmm, stabiliteit, in een vliegtuig ja (vooral een Cessna die bijna een vliegende auto is), in een ultralight daarentegen kom je niet ver door alles los te laten... : Mrgreen:

Als er sprake is van ijsvorming (afhankelijk van de temperatuur van de lucht die er doorheen gaat, ligt het maximum tussen -5 en 15°C bij een luchtvochtigheid van 100%), garandeer ik dat wanneer u een wolk binnengaat, zonder zeer efficiënt opwarmt (lucht van 80%). °), zal de motor vrijwel onmiddellijk stoppen... en als het water in de wolk onderkoeld is, zullen de voorranden van de vleugels en de propeller met hoge snelheid met ijs gevuld raken...
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 09/03/08, 11:33

Deze discussie over vliegtuigen is erg goed, maar we zijn ver verwijderd van de Boulogne-trawlers en het Vulcano-systeem!!

Ik herinner u eraan dat er op één van de twee uitgeruste trawlers geen energiebesparing plaatsvindt en dat aan de andere kant de aangekondigde 10% moeilijk te onderscheiden is van een gedragsverandering (als we investeren in een verstandig systeem dat diesel bespaart, zijn we meer geneigd voorzichtig).

Vulkaan = placebo??
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 09/03/08, 13:08

hallo

Andre schreef:Ik ken Vulacano niet of de manier waarop het is geïnstalleerd, ik zie de doos alleen op foto's van de buitenkant, net zomin als Hypnose
Andre


goed gezien vanwege de verspreking,


binnenkort lezen we:
Ik heb een geïnstalleerd
Pierre-Yves schreef:Vulkaan = placebo??


hier al getest:
https://www.econologie.com/forums/post23574.html#23574
voor Pierre-Yves, als je het nog niet hebt gezien, zie het gekoppelde bestand

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/03/08, 16:18

Dag
Pierre-Yves schreef:Deze discussie over vliegtuigen is erg goed, maar we zijn ver verwijderd van de Boulogne-trawlers en het Vulcano-systeem!!

Ik herinner u eraan dat er op één van de twee uitgeruste trawlers geen energiebesparing plaatsvindt en dat aan de andere kant de aangekondigde 10% moeilijk te onderscheiden is van een gedragsverandering (als we investeren in een verstandig systeem dat diesel bespaart, zijn we meer geneigd voorzichtig).

Vulkaan = placebo??


Wat vindt de ontwerper van Vulcano van deze resultaten?
Degenen die op trawlers lopen? wat is het verschil in de montage?
Misschien moeten we een overzicht krijgen van het systeem en hoe het is geïnstalleerd
Weet u of de reactor aan het opwarmen is?

Ik ken geen trawlers, maar wel pleziervaartuigen met 8 liter GM V6-motoren (carburateurbenzine)

Ik kwam ook in de verleiding om waterdoping aan deze motoren toe te voegen.
maar nadat ik de architectuur van de uitlaatuitlaten heb onderzocht, is het verspilde moeite om warmte voor de reactor te krijgen, bijna alle exemplaren die ik heb gezien hebben een watergekoelde buis en een waterinjectie in de reactor.
Om dit functioneel te laten zijn, zou het nodig zijn om de uitlaatuitlaat aanzienlijk aan te passen, zodat de reactor zich direct in de hete uitlaat bevindt, en vervolgens het uitlaatkanaal op de gebruikelijke manier te koelen

de pijpen en de uitlaat in een boot worden gekoeld met water om een ​​stijging van de temperatuur van de motorruimte te voorkomen, de ventilatie is niet genoeg ..

Het installeren van een systeem onder deze omstandigheden staat gelijk aan het installeren van een eenvoudige injectie van watermist.

Andre
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 09/03/08, 17:19

Andre schreef:Degenen die op trawlers lopen? wat is het verschil in de montage?
Misschien moeten we een overzicht krijgen van het systeem en hoe het is geïnstalleerd
Weet u of de reactor aan het opwarmen is?

................................

Het installeren van een systeem onder deze omstandigheden staat gelijk aan het installeren van een eenvoudige injectie van watermist.

Andre


Dat was mijn eerste indruk. Ik ga het ter plekke bekijken en meld me weer. Van de kant van de installateur lijkt dit op zijn zachtst gezegd luchtig...
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 09/03/08, 20:36

Voor Pierre-Yves een korte historische herinnering:
https://www.econologie.com/forums/pantone-ce ... t1775.html

Een revolutionaire regeling, die een patent verdiende!
http://eco2sphere.free.fr/images/schema.jpg

En tot slot duidelijke en verifieerbare wetenschappelijke verklaringen:
Dit apparaat maakt gebruik van geluid en resonantie en laat water en lucht door een gas produceren dat beter bekend staat als sonoluminescentie. Het bevordert de ontwikkeling van een ionisch gasuitgangspunt.

Het endothermisch en magnetisch behandelde ionische gas dat verband houdt met het Venturi-effect wordt omgezet in een veel vloeibaarder gas dat de motor van energie voorziet en zo een optimaal rendement mogelijk maakt.


Beeld
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 09/03/08, 22:15

Crispus schreef:En tot slot duidelijke en verifieerbare wetenschappelijke verklaringen:
Dit apparaat maakt gebruik van geluid en resonantie en laat water en lucht door een gas produceren dat beter bekend staat als sonoluminescentie. Het bevordert de ontwikkeling van een ionisch gasuitgangspunt.

Het endothermisch en magnetisch behandelde ionische gas dat verband houdt met het Venturi-effect wordt omgezet in een veel vloeibaarder gas dat de motor van energie voorziet en zo een optimaal rendement mogelijk maakt.


Ik sta helemaal versteld van zoveel wetenschap !! Terwijl hij dit doet, is meneer Albertix !! Of hij bedacht een generator van zinnen die willekeurig woorden uit een wetenschappelijk woordenboek plukten ...

Ik durf me deze generator niet voorstellen met zijn woorden in een politiek woordenboek ... Hoe? Het is al gedaan?
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten