Video: Gillier-Pantone-motor (vulkaan) op trawler

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/12/07, 16:45

Dag
Christophe schreef:Nee, het betekent alleen maar verschillende gebruiksomstandigheden, verschillende meetinstrumenten en een gebrek aan industrialisatie!

10% is al enorm voor trawlers (in absolute termen) en het maakt Total kwaad ... dat aandringt om het verbruik met 2 tot 3% te verminderen, maar niet meer ... om maar te zeggen "kijk, we doen iets voor jou"...


Elke bewaarde verhouding zou de afmetingen van de reactoren op de 80cv-tractor moeten zien en ook op een boot van 400 cv moeten kijken
We moeten ook de verhouding water / dieselcomsomer vaststellen, om te zien of we vergelijkbaar kunnen zijn, vergeet niet dat de bootjongens pas in het begin van de aanpassing aan grote motoren zijn en we moeten hen tijd geven om evolueren ..

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/12/07, 16:51

Nou, het probleem is dat er niets is dat vulcano over de technische details verwacht ...

Ik weet niet eens zeker of ze ze zelf kennen ...

Kortom ze verkopen, maar begrijpen het niet ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/12/07, 17:44

Wat ik wilde zeggen is dat ik de indruk heb dat ze meer dan tien procent winst maken, en dat ze het niet durven te zeggen ....
Holala, !!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/12/07, 17:47

Ben voui ... onderwerp al uitgebreid besproken (vooral met de Copra) maar het maakt dingen gebeuren nee?

Het enige dat me stoort is de reputatie en bijna systematische toeëigening :(
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 08/03/08, 11:11

Op de twee trawlers van Boulogne, een feit 10% minder verbruik, de andere 0%. In de 10%, wordt het aandeel gedragsverandering geschat lokaal 3% ... (10 - 3) / = 2 3,5%: er blijft veel te Vulcano systeem! Niet genoeg om te flirten, vooral omdat beide trawlers onder dezelfde omstandigheden werken.

Ik zal proberen meer te weten te komen door ter plaatse te gaan.

Er is wel gezegd dat Vulcano alleen de inlaatlucht bevochtigde. Wie kan mij hier aanwijzingen over geven?
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 08/03/08, 11:59

lejustemilieu schreef:Het is raar, het "vulkaan" -systeem ...
Elke keer dat boeren de "pantone gillier" op hun tractor installeren, besparen ze tussen de 25 en 30%.


Lees: "claim" om 30% te besparen ... de echte realiteit is vaak anders ...
Op een boot neemt de propeller voor een gegeven snelheid een vermogen "P" op, met of zonder waterinjectie blijft het opgenomen vermogen hetzelfde ... niet mogelijk om vals te spelen of figuren te manipuleren ... : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/03/08, 12:11

Correct!
Niets te zeggen
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 08/03/08, 12:39

Chatham schreef:Op een boot neemt de propeller bij een gegeven snelheid een vermogen "P" op, met of zonder waterinjectie, het opgenomen vermogen blijft hetzelfde ...

Kunnen we niet hetzelfde zeggen voor een auto: "bij een bepaalde snelheid neemt het wiel een vermogen P op"?

Mijn vraag was of het Vulcano-systeem een ​​eenvoudige luchtbevochtiger was of niet, wat het waargenomen economisch niveau zou verklaren.
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

HUMEDO GEBIED




par rodibruno » 08/03/08, 13:09

Pierre-Yves schreef:
Chatham schreef:Op een boot neemt de propeller bij een gegeven snelheid een vermogen "P" op, met of zonder waterinjectie, het opgenomen vermogen blijft hetzelfde ...

Kunnen we niet hetzelfde zeggen voor een auto: "bij een bepaalde snelheid neemt het wiel een vermogen P op"?

Mijn vraag was of het Vulcano-systeem een ​​eenvoudige luchtbevochtiger was of niet, wat het waargenomen economisch niveau zou verklaren.


HALLO MIJN VRIENDEN:
BEGRIJP IK? HEEFT HET VULCANO-SYSTEEM GEEN REACTOR DIE VERWARMD IS DOOR DE LEKGASSEN?
Omdat ik zo ben, KOM IK NAAR HEN DAT IK VERBONDEN BEN MET A FORUM VAN WATERSTOF EN ZE COMMENTAAREN OP EEN VERMINDERING VAN HET VERBRUIK, DOOR EEN ENKELE AANZUIGING VAN BEVOCHTIGDE LUCHT ALS EEN ZEKERING WORDT GESNEDEN VAN DE WATERSTOFGENERATOR, ZIJN DE GEPUBLICEERDE CIJFERS EEN RONDE VAN 10%.
HET VERDIER SYSTEEM (FRANKRIJK) LEVERT OOK EEN LUCHT DIE GEHUMIFIFICEERD IS MET ALCOHOL EN WATER.
SALUDOS DSDE ARGENTINIË !!
RODI
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/08, 15:25

Dag
Pierre-Yves schreef:Op de twee trawlers van Boulogne, een feit 10% minder verbruik, de andere 0%. In de 10%, wordt het aandeel gedragsverandering geschat lokaal 3% ... (10 - 3) / = 2 3,5%: er blijft veel te Vulcano systeem! Niet genoeg om te flirten, vooral omdat beide trawlers onder dezelfde omstandigheden werken.

Ik zal proberen meer te weten te komen door ter plaatse te gaan.

Er is wel gezegd dat Vulcano alleen de inlaatlucht bevochtigde. Wie kan mij hier aanwijzingen over geven?



Persoonlijk als ik 3,5% en zelfs 5% test, maakt dit deel uit van de foutmarge, het betekent eenvoudigweg geen meetbare winst. met onze kleine weg
20% en 30% is meetbaar
Ik ken Vulacano niet of de manier waarop het is geïnstalleerd, ik heb de doos net op foto's van buitenaf gezien, niet meer dan hypnose
maar voordat we iets op de markt brengen, moeten we ervoor zorgen dat het functioneel is en zelfs een follow-up van het verkochte systeem hebben, anders is het gedoemd te mislukken .. (een gebruiker die geen inhoud heeft, is meer beschadigd dan 10-gebruikers tevreden ..)

Voor Chatman is het niet omdat het een propeller is dat het niet zou moeten werken, integendeel zelfs
Omdat je de Lycoming-engines kent, zou je ook moeten weten hoe je moet consumeren
Op een Lycoming o-290 D-2 135hp met een MaCCauley-schroef
DTM 75 50 2350 heeft 20,2rpm in cruise liter per uur met doping precieze water gemeten met een beker werd gemeten aan het einde (ik laat u de zorg om te zoeken naar het origineel om het verbruik van deze motor zal niet vergeten dat aan te pakken een cessna propeller 172 1,90m dat de diameter van die van een Musketeer ..
Zoals we zijn op een forum, Ik ga niet in op de details die je begrijpt waarom ..

Degenen die denken dat de motor gewoon de vochtige lucht laat slikken die hij probeert (ik heb nog nooit een vliegtuigmotor zien boos maken als hij in een wolk witte katoen komt ..

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten