Natte verbranding: toelichting door Rémi Guillet

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Natte verbranding: toelichting door Rémi Guillet




par Christophe » 24/07/08, 14:23

Ik creëer dit onderwerp om de verbetering van verbranding door "eenvoudige" bevochtiging van de lucht te bespreken, met andere woorden: controle van de vochtigheid van de verbrandingslucht.

Dit sluit uitsparing grotendeels werken het water doping Gillier Pantone hoewel ik denk dat er iets anders aan de hand naar de huisarts als de theorie van ionisatie: https://www.econologie.com/ionisation-vapeur-eau/

Hier is een document waarin zowel de techniek om hier te downloaden:
https://www.econologie.com/telechargemen ... formances/


stoom pomp en natte verbranding: uitleg en prestaties. Door Rémi Guillet.

stoompomp

Begonnen in de vroege 1970 jaren van onderzoek en ontwikkeling op condensatie ovens (verbrandingsproducten) om de lucht rookgascondensatie brandstof die nieuw was op het moment, gas beperken natuurlijk, overeenkomstig de verbranding efficiency met dit soort warmtebron te verhogen, de energiecrisis na de oliecrisis van 1973 de gelegenheid gehad om deze route te wenden om hun werkingssfeer uit te breiden applicatie (in werkelijkheid heel klein!).

Inderdaad, de effectieve condensatie van de bij verbranding in een warmtebron water neemt aan dat de laagste temperatuur van de "koude bron" of de temperatuur van het water dat er bij een ketel, lager is dan de dauwpunt temperatuur van de verbrandingsgassen geproduceerd (ongeveer 60 ° C bij aardgas verbrandingsproducten).

Kan ook worden opgemerkt dat de waterdamp niet zuiver, de condensatie niet isotherm en aanzienlijke condensatie omvat een afwijzing van de verbrandingsproducten ten minste 15 ° C onder genoemde dauwpunttemperatuur: a constraint sterk beperken van de toepassing van condenserende generatoren veld.

Dus, hoe de reikwijdte van de kennis die de temperatuur van het water in een verwarmings- lus door terug te keren warm water boiler 70 ° C bereikt uit te breiden? druk brengen van de verbrandingsproducten, scheiden de waterdamp uit andere gassen? Veel oplossingen door ingenieurs en andere wetenschappers die betrokken zijn bij de thermische onderzoek na de oliecrisis van 1973 voorgesteld.

In mijn geval heeft de voorgestelde oplossing geweest om de spanning van de waterdamp in de verbrandingsproducten door de oven te verhogen, het uitvoeren van een uitwisseling (uiteindelijke) enthalpie tussen de uitgaande gassen ( verzadigd met waterdamp aan het einde van een eerste sequentie van condens in de condenserende oven of vaker in de warmtewisselaar / condensor bij het reguliere generator) en verbrandingslucht, waarbij uitwisseling betreffende beide de overblijvende voelbare warmte gerecycleerd door voorverwarming van de binnenkomende lucht, en de latente warmte van condensatie overgebleven na een uiteindelijke condensatie van de waterdamp van de vertrekkende gaszijde en gerecycled door verdamping van het water in de binnenkomende lucht zo goed vochtig.

Vanuit een kwantitatief oogpunt en in deze laatste fase van de uitwisseling, alles wat er gebeurt in de stoom pomp alsof er pompen van waterdamp in de uitgaande gas herstel / condensor recycling van deze damp in de binnenkomende lucht.

Dienovereenkomstig, aan het einde van deze uitwisseling, de voelbare en latente warmte vrijgegeven aan de schoorsteen worden bijna nul, het verbrandingsrendement bereikte zijn maximum of 100% (op basis van de calorische waarde van de brandstof)
Dernière édition par Christophe de 24 / 07 / 08, 15: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/07/08, 15:41

Ah bah voila! dit is precies wat ik vond op mijn brander, NOx-reductie coëfficiënt 20

Zien: verwarming isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172.html

is dit beeld dat is erg saai:
Beeld

Het is tussen de 3.5 4.5 en dat het resultaat het beste zou zijn
of tussen 22 en 30% massa water van de brandstof massa

en onlangs gespoten extra water, dat in feite laat de T ° van de vlam en produceert veel CO

de truc is om een ​​vlam boven 1000 ° C (CO) en minder dan 1300 ° C (NOx) te handhaven
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 24/07/08, 15:49

Yep ... grote geesten ... je weet de rest :) : Mrgreen:

Door nadelen in het geval van Gillier pantone (zonder weer op gang brengen van de uitlaat of zo EGR) is het nogal 20% in volume water ongeveer 0.25 op tafel ... zo ver van de 3.5 4 naar ...

In uw geval als je hypothetisch réinjectais 100% van de rookgassen van de ketel je de 1.2, dus ik ben het niet eens met je% niet dépasserais: ons liever niet 220 300% en%?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/07/08, 21:07

Je vergeet de massa van de zuurstof in de lucht

vanwege zijn atoommassa 16 je co2 releases meer gewicht je hebt verbruikt brandstof
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/07/08, 04:06

Dag

Het is tussen de 3.5 4.5 en dat het resultaat het beste zou zijn
of tussen 22 en 30% massa water van de brandstof massa


In mijn geval
Het is tussen de 1,2 1,6 liters en liters water om een ​​6 6,5 liter diesel, is het veel op de curve van de 1 3,5 of
Als ik het goed begrijp zou 6 liter verbruikt voor diesel 6litres te zijn een 1 is nogal groot?

20% zijn de meest voorkomende cijfers soms 28% als u meer vermogen wilt. (0,88 diesel)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 09:19

Absoluut de curve blijkt dat de reductie van NOx, anders dan de curve CO zal toenemen tot watermassa 30 kan traceren via brandstoffen

perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/07/08, 11:03

Capt_Maloche schreef:Je vergeet de massa van de zuurstof in de lucht

vanwege zijn atoommassa 16 je co2 releases meer gewicht je hebt verbruikt brandstof


Hu? Wat komt aan de CO2 of O2 massa / brandstof verhouding water? :schok:

Brandstof = brandstof en non brandstofverbranding +

Daarom ben ik het eens met Andre daar!

Anders heb ik de auteur van dit document uitgenodigd. Ik hoop dat hij kan registreren en schrijven forums.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 11:46

Niets, maar ik hou om te onthouden, dit is niet op het eerste gezicht voor de hand liggende

Jammer dat hij niet dezelfde tafel te maken voor de hoeveelheid deeltjes en CO

Hoe dan ook, mijn eigen tests hebben de directe corelation met de vlam temperatuur bevestigd;

Er thermolyse (OPS) cyclische van de oververhitte stoom opnieuw in het hart van de vlam en de onmiddellijke verbranding van het product uit de thermolyse maakt volledige verdamping van de gesuspendeerde oliedruppeltjes terwijl vanwege de recirculatie koeler gas, verlagen van de gemiddelde T ° van de vlam

in ieder geval, totdat het tegendeel is bewezen, is mijn conclusie

Bewerk de auteur:
false voor thermolyse geldt voor de rest, is het geëvolueerd sinds :D zie volgende post
Dernière édition par Capt_Maloche de 09 / 06 / 09, 11: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/07/08, 11:50

Het is oke, maar de hoeveelheid water geïnjecteerd in deze grafiek zijn weg (veel hogere) dan ons en je ervaringen. Dat is alles wat ik bedoelde.

Dit zou betekenen dat er een ander effect (pyrolyse) in ons geval een eenvoudige waterstraal zou?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 11:54

Christophe schreef:Dit zou betekenen dat er een ander effect (pyrolyse) in ons geval een eenvoudige waterstraal zou?


Ja, de vlam te koelen door een teveel aan water

Uh, wat het geval?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten