"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 02/07/19, 19:54

yoann65 schreef: Welke ruimte zou je laten tussen de 2 RVS buizen, voor de circulatie van de ldr??
10mm voor de diameter van de uitgaande buis van de stoom c is genoeg ?? Ik dacht dat ik een 16 of een 18mm plaatste, is het te groot?


Het antwoord zal gemakkelijker zijn met een maattekening....
Voor de uitvoer van 10 mm, als de buis relatief kort is (< 500 mm?), Zou het moeten werken.
Als de buis "te" lang is in 10 mm, wordt de drukval "te" hoog...het zou de doorstroming kunnen beperken.
Bij een grotere diameter vertraagt ​​het minder maar condenseert het meer. We moeten een compromis vinden.
Als de buis een "te" grote diameter heeft, vergroot dit het koeloppervlak en dus de condensatie.
en de risico's van grote druppels...

Het optimaliseren van de lengte, diameter, materiaal en isolatie van stoomleidingen is een essentiële stap in Gillier Pantone.
Om te weten wat u realiseert, zou u de temperatuur moeten meten zo dicht mogelijk bij de plaats waar deze uitkomt in de inlaat.

Het thermisch isoleren van de stoomuitlaatbuis verbetert in ieder geval de weg van de stoom.
Zorg ervoor dat er in het traject van uw stoomleidingen geen dieptepunt (sifon) zit dat zich kan vullen met condenswater.
Anders kun je bij goed optrekken/afremmen/afslaan een flinke scheut vloot inslikken....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 14/07/19, 20:49

Hallo. Ik zal een schema maken.
Ik vond de mogelijke locatie van de bubbler, maar realiseerde me dat de reactor heel ver weg zou worden geplaatst. Inderdaad bij de turbo-uitlaat heb ik de katalysator en dan de klep. Ik heb dus niet ver van 1m tussen de bubbler en de reactor!!!!! Of 2 meter slang (bubbler-reactor en reactor-inlaat), het lijkt me enorm.
Er zal warmteverlies zijn en er is een hoog risico op condensatie, zelfs bij het isoleren van de leidingen.

Daar is de oplossing om alles te vervangen, fap en katalysator door een RVS buisje met repro van de ecu, plaats de reactor bij de turbo uitlaat. De voordelen van deze oplossing zijn dat de afstand van de bubbler-reactor met de helft of zelfs meer wordt verkleind, en dat ik niet langer bang hoef te zijn dat mijn klep verstopt raakt en dat ik een aanzienlijk bedrag moet betalen om hem te vervangen, maar het nadeel is de investering in roestvrijstalen buis en reproductie van de ecu.

Wat denk je??
merci

bericht verduidelijkt door Remundo
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 16/07/19, 17:04

yoann65 schreef:Hallo. Ik zal een schema maken.

Ja! :P

Ik vond de mogelijke locatie van de bubbler, maar realiseerde me dat de reactor heel ver weg zou worden geplaatst. Inderdaad bij de turbo-uitlaat heb ik de katalysator en dan de klep. Ik heb dus niet ver van 1m tussen de bubbler en de reactor!!!!! Of 2 meter slang (bubbler-reactor en reactor-inlaat), het lijkt me enorm.
Er zal warmteverlies zijn en er is een hoog risico op condensatie, zelfs bij het isoleren van de leidingen.

Je moet iets veel korter / dichterbij vinden.

Daar is de oplossing om alles te vervangen, fap en katalysator door een RVS buisje met repro van de ecu, plaats de reactor bij de turbo uitlaat.

Een Gillier Pantone vervangt geen katalysator + fap maar verbetert de reductie van bestaande emissies door eroverheen te koppelen.
De vervangende RVS buis is gewoon bullshit/vervuiling/verbruik en komt absoluut niet door de Technische Controle.
Het herprogrammeren van de ecu is over het algemeen niet bedoeld om vervuiling te verminderen maar om prestatie (verbruik/vermogen) te winnen; degenen die dit doen hebben meestal niet eens apparatuur om de vervuiling die ze toevoegen te meten... De lambda meting maakt het mogelijk om de rijkheid/verbruik aan te passen, maar meet niet wat er aan de NOx kant gebeurt, deeltjes etc....
Kortom, het druist in tegen de soberheid die Gillier Pantone zoekt.


... en niet langer bang zijn om mijn flap verstopt te zien en een aanzienlijk bedrag te moeten betalen om het te vervangen

Ook al ben je een liefhebber van zuinig/zacht rijden om je brandstofverbruik te optimaliseren, enz... af en toe (regelmatig) moet je op de snelweg in een gestaag tempo rijden om het roetfilter schoon te maken. In plaats van met een snelheid > 130 km/u te rijden, zet ik liever mijn voet neer op een licht steile klim. Dit prikkelt minder de politie die behoefte heeft aan verbalisering. : Mrgreen:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 18/07/19, 17:17

Helaas heb ik geen oplossing.
Of ik zet de reactor achter de fap en in dit geval heb ik 2 goede meters slang of ik zet een RVS buis en ik verminder de lengte van de slangen aanzienlijk.
Door de klep en de egr te verwijderen, zal ik het verbruik verminderen en zal ik niet veel meer vervuilen. Ik had de test gedaan op een oud voertuig door de vervuilingszijde met en zonder EGR te passeren en het resultaat was stichtelijk. Een egr leidt net als een verstopte klep tot overconsumptie en vervuiling. Herprogrammeren is er alleen om te voorkomen dat de ECU defect raakt. Ik ben in geen geval op zoek naar meer vermogen.
Kortom, ik zit met een dilemma...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 21/07/19, 22:52

voering
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 21/07/19, 22:55

yoann65 schreef:Helaas heb ik geen oplossing.
Of ik zet de reactor achter de fap en in dit geval heb ik 2 goede meters slang of ik zet een RVS buis en ik verminder de lengte van de slangen aanzienlijk.

De reactor na de FAP die aan het einde van de pot zit, geeft recht op "zeer" lage temperaturen van de uitlaatgassen. Dus het is totaal ineffectief over een breed toerentalbereik (behalve bij volgas?). De volle pot is de gezworen vijand van consumptie .... het lijkt ook een doodlopende weg.


Door de fap en de egr te verwijderen zal ik het verbruik en dat weet ik niet zeker meer vervuilen.

U zult de twijfel moeten wegnemen door echte vergelijkende metingen te doen. Voor conso met herprogrammering is het mogelijk.
Voor de vervuiling vraag ik om te zien. Fabrikanten zijn niet geamuseerd om voor de lol EGR-kleppen toe te voegen als ze er niet in slagen om aan de EuroX-normen te voldoen

Ik had de test gedaan op een oud voertuig door de vervuilingszijde met en zonder EGR te passeren en het resultaat was leerzaam.

Sommigen betwijfelen of de manipulatie vergelijkt wat vergelijkbaar is...

Een egr leidt net als een verstopte klep tot overconsumptie en vervuiling.

Tuurlijk, in deze gevallen is het een compleet delirium... : Mrgreen:

Herprogrammeren is er alleen om te voorkomen dat de ECU defect raakt.

Iets meer misschien, door aan de FAP te draaien, verandert de drukval in de pot nogal, het moet een beetje van alles beïnvloeden (vulling, luchtstroom, rijkdom, enz.)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten