"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 19/05/19, 20:41

@ Bardal. Heb je een montage op je auto?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Janic » 20/05/19, 08:02

En je hebt gelijk…
En inderdaad, "borrelen bij een te lage temperatuur" is jezelf blootstellen aan verkoudheid of keelpijn; Zelf leg ik altijd een klein dekentje...
Hoewel, als we gevaccineerd zijn...

Prima vergelijking en we spreken niet voor niets van vaccinatiegraad. Nou, het is meer een stuk vod met gaten en scheuren dat niet veel bedekt, vooral als het deze hoes is die infecties verspreidt; maar het is de illusie die telt, nietwaar? :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 21/05/19, 17:49

Hallo Yoann65

yoann65 schreef:Het idee stoort me, en ik zou graag terug willen naar iets dat in huis is gemaakt, met een roestvrijstalen bubbler, bestaande uit 2 cilinders, een grote en een kleinere, de 2 in elkaar genest. In de ruimte tussen de 2 had ik het idee om LDR te laten circuleren om het water in de kleine cilinder te verwarmen.
Aan het einde van de luchtinlaat die in het water duikt, wilde ik een calorstat plaatsen zoals in het diagram van Michel David, om te zorgen voor bubbels van 80 graden.
Ik ben bang dat dit systeem mijn water te veel zal opwarmen, wat denken jullie?

Meestal draait de LDR tussen 85 en 90°, afhankelijk van waar je jezelf prikt. Het is zeker niet te heet, vooral omdat 90° van de LDR geen 90° van het water in je bubbler maakt...

Voor een verwarmde bubbler lijkt het mij dat het eenvoudigst te bouwen simpelweg een koperen spoel is met daarin de LDR die door het water van de bubbler in de bodem van de bubbler gaat (zoals diameter 16 mm totale lengte tussen 50 en 80 cm lang ). Wees voorzichtig als de kronkelige pijp te lang is, de circulatie van LDR onbeduidend is en deze niet meer warm wordt.

De thermostaat is zeker een goede zaak, je moet een model nemen dat niet te hoog begint (zoals 87°), er zijn er die lager beginnen (83?). Een ding om op te letten, sommige modellen hebben een klein "gekalibreerd" lek (zoals een gat met een diameter van 1 of 2 mm) om altijd te zorgen voor een minimum aan LDR-circulatie... die mogelijk moet worden afgedicht.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 22/05/19, 20:08

Bedankt Flytox voor je antwoord. de lasser die de bubbler voor mij gaat doen, voelt zich comfortabel op roestvrij staal en niet op koper. daarom lijkt 2 geneste buizen de eenvoudigste oplossing. Ik zeg dat het nodig zal zijn om de ldr tussen de 2 buizen te leiden om een ​​optimale circulatie en verwarming van het water te hebben.

Flytox heb je een opstelling van dit type?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 23/05/19, 23:14

Ik heb er een gemaakt, helemaal van koper en in elkaar gezet door te solderen.
Dit is niet noodzakelijkerwijs een voorbeeld om te volgen (te ingewikkeld) maar het stelde me in staat om op verschillende parameters in te werken, waterhoogte, waterstroom, hoeveelheid lucht, luchttemperatuur, borrelhoogte, temperaturen enz. ... Kortom, een beetje een gasfabriek : Mrgreen: maar redelijk goed reproduceerbare prestaties en een relatief breed werkbereik. De operatie moet ergens in de post worden beschreven

samenstellingen-waterinjectie/doping-met-waterdamp-t3270.html

de laatste jaren....

bubbler9.jpg
bubbleur9.jpg (493.36 KiB) 5650 keer bekeken


bubbler21.jpg


Aan de andere kant zouden de uitleg van André u nuttig moeten helpen.

bubbler_André.jpg
bubbleur_André.jpg (324.83 KiB) 5650 keer bekeken
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 24/05/19, 08:42

Bedankt voor de foto's. jouw systeem was op welke auto gemonteerd?
Wat bedoelt André met beperking om borrelen te beheersen ??
Dank u voor uw antwoorden.
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 25/05/19, 19:20

In mijn montage zou ik graag een klep toevoegen waarmee ik het bellen, of aspiratie en een paar km kan afsnijden voordat de motor wordt uitgeschakeld om condensatie in de motor te voorkomen.
Wat denk je en welke klep raad je aan?
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 29/05/19, 23:19

yoann65 schreef:Bedankt voor de foto's. jouw systeem was op welke auto gemonteerd?
Wat bedoelt André met beperking om borrelen te beheersen ??
Dank u voor uw antwoorden.

Op een 19D diesel R1.9.
De beperking kan een klein gaatje zijn, of een klein kraantje...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Flytox » 29/05/19, 23:28

yoann65 schreef:In mijn montage zou ik graag een klep toevoegen waarmee ik het bellen, of aspiratie en een paar km kan afsnijden voordat de motor wordt uitgeschakeld om condensatie in de motor te voorkomen.
Wat denk je en welke klep raad je aan?
merci

Ik heb mijn R19 ongeveer 8 jaar getweakt om waterdamp en/of fijne waterdruppels eruit te blazen zonder enig corrosieprobleem, noch in de inlaat, noch in de uitlaat.

De motor heeft je montage niet nodig om zich te verdichten in bijvoorbeeld een bepaalde hoek van de inlaat.... en hij verzet zich zonder problemen.
Ten slotte is het beter om het niet geforceerd te voeden met vloeibare vloot, vooral bij grote druppels. Dit kan de turbo-inlaatturbine (compressor) beschadigen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 01/07/19, 16:36

Bedankt voor je uitleg. Welke ruimte zou u verlaten tussen de 2 roestvrijstalen buizen, voor de circulatie van ldr?
10mm voor de diameter van de uitgaande buis van de stoom c is genoeg ?? Ik dacht dat ik een 16 of een 18mm plaatste, is het te groot?

dankzij jou
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten