"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Janic » 13/05/19, 19:43

Wat ik probeerde uit te drukken, is het feit dat de meeste van "deze tests" te onserieus zijn om geloofwaardig te zijn, vooral wanneer ze een vergelijking maken met een foutieve referentie.
U onderstreept maar vermengt twee verschillende aspecten die duidelijk onderscheiden moeten worden.
a) Tot nu toe zijn deze tests pogingen om het maximum aan experimenten samen te brengen, waarvan sommige leiden tot geloofwaardigheid van het systeem en andere die tot niets leiden, zoals alles wat experimenteel is. Je zou dit kunnen vergelijken met de ontwikkeling van medicijnen met opeenvolgende fasen die steeds breder worden naarmate de vorige voldoening heeft gegeven.
b) Een vergelijking maken met een foutieve referentie, dit heeft geen algemene waarde aangezien het geval per geval is en dit is waarschijnlijk de reden waarom de industrie (externe zaken) niet zo'n diverse middelen toepast. Het is dus geen kwestie van vergissing (vergeleken met welke referentie trouwens?) maar van onbegrip van het fenomeen zelf.
c) Sommige onderzoekers wilden dat de industrie het probleem effectief zou overnemen met alle apparatuur waarover deze industriëlen beschikken en die de doe-het-zelvers nu juist niet hebben. Maar het bleef een dode letter! je moet je afvragen waarom?
en dat brengt het principe in diskrediet, hoe waar het ook is.
Ja en nee ! Degenen die hebben geëxperimenteerd, en waarbij het volledige voldoening heeft gegeven, hebben niets nodig om geloofwaardig te zijn, aangezien ze dagelijks zien dat het werkt.
Bovendien zijn er mensen die in diskrediet brengen gaarne het systeem: ofwel omdat het een mislukking voor hen was, ofwel (en dit is problematischer) degenen die in diskrediet brengen UIT PRINCIPE zonder enige oefening, of zelfs maar geprobeerd te hebben (het is het minimum om een ​​mening te hebben, wat die ook is).
Het is duidelijk dat we ons in dezelfde situatie bevinden als bij H, waar degenen die deze medische techniek bekritiseren het nog nooit hebben geprobeerd of die erop vertrouwen dat A geen kennis en dus praktische ervaring van het onderwerp heeft.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Christophe » 13/05/19, 19:52

Jongens, ik heb het gevoel dat ik de steriele debatten van 15 jaar geleden herlees... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ja MAN, dit is waar we het over hebben, maar het is vooral voor de DeNox: verbruiken minder-car / ham-and-water-injectie-man anti-nox-in-de-motor-marine-t14241.html
0 x
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 17/05/19, 22:08

Goede nacht allemaal. Het is jaren geleden dat ik terugkwam op de site, maar na mijn tegenslagen met mijn ecopra-systeem had ik het project opgegeven om een ​​pantone opnieuw te doen.
Het idee stoort me, en ik zou graag terug willen naar iets dat in huis is gemaakt, met een roestvrijstalen bubbler, bestaande uit 2 cilinders, een grote en een kleinere, de 2 in elkaar genest. In de ruimte tussen de 2 had ik het idee om LDR te laten circuleren om het water in de kleine cilinder te verwarmen.
Aan het einde van de luchtinlaat die in het water duikt, wilde ik een calorstat plaatsen zoals in het diagram van Michel David, om te zorgen voor bubbels van 80 graden.
Ik ben bang dat dit systeem mijn water te veel zal opwarmen, wat denken jullie?
Bedankt en nog een fijne avond
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Janic » 18/05/19, 08:05

yoann65
Goede nacht allemaal. Het is jaren geleden dat ik terug ben geweest op de site, maar na mijn tegenslagen met mijn ecopra-systeem Ik had het project opgegeven om een ​​pantone opnieuw te maken.
Ecopra heeft zijn systemen geleidelijk gewijzigd, dus u moet weten op welk type u deze storing heeft opgelopen. Je noemt ook David die enorm veel moeite heeft gedaan om het onderwerp uit te werken, en liet zien dat het onder zijn schijnbare eenvoud (in zijn Gillier Pantone-vorm) veel moeilijker te implementeren was dan het lijkt. Het was bijvoorbeeld een enorm succes op mijn maaier en een storing op mijn auto, maar omdat ik net als anderen op zoek was naar andere tips om de fouten van het systeem te verbeteren.
Uit de verslagen van de ervaringen van elk kunnen we echter zien dat de belangrijkste gehanteerde criteria weinig of niet worden gerespecteerd en in twijfel worden getrokken door David of anderen.
Maar het Ecopra-systeem heeft waarschijnlijk gezondigd door uitlaatgassen te recyclen zonder ze te kunnen reguleren zoals bij een EGR, vooral met elektronica in de meeste voertuigen. Dus wat je ook gaat doen, je zult ook moeten rommelen, als je een klusser bent! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 18/05/19, 12:57

Hoi en bedankt voor je antwoord
Ik heb veel geknoeid met mijn ecopra-systeem zonder er ooit in te zijn geslaagd om het te laten werken.Ik ging naar hun site en vond geen aanpassingen aan hun kits
Ik had een ijzeren bubbler gemaakt op een 205 en ik had goede resultaten. op mijn dci-verkeer had ik de pvc-bubbler gemaakt, met minder resultaat

Ik ben een klusjesman en klaar om mijn hersens te pijnigen, vandaar mijn gedachten over een roestvrijstalen bubbler.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Janic » 18/05/19, 15:22

het is niet mogelijk om punt voor punt de verschillende parameters te bespreken die voor sommige gebruikers hebben gewerkt, zoals de nabijheid van de gasuitlaat in de buurt van de motor, de aanzuiging van de inlaat, enz... het is elke keer weer nieuw voor elke gebruiker.
Maar heb je je probleem bij Ecopra aangekaart en hebben ze je geadviseerd? In feite wordt ervan uitgegaan dat de efficiëntie maximaal is met zeer hete gassen, terwijl we om economische redenen eerder met lage toeren rijden, wat tegenstrijdig is. Mijn maaier had heel goed gewerkt omdat hij een constante maximale snelheid had zoals bij tractoren, terwijl ik op benzine met maximaal 2.000 toeren rijd. Ik heb daarom met succes gekozen voor een MET [*], aangezien mijn CO-uitstoot bijna nul is voor een voertuig van 20 jaar oud met meer dan 200.000 km [*][*] en een verbruik dat ver onder de gegevens van de fabrikant ligt.

[*] die ik op alle voertuigen van mijn familie en enkele vrienden heb gezet.
[*][*] als voor de vorige van dezelfde leeftijd en KM.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 18/05/19, 16:27

het probleem was afgehandeld, tevergeefs behandeld.
het resultaat, geërodeerde turbo !!!
ga mijn bubbler maken door hun reactor te hergebruiken en we zullen zien
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Janic » 18/05/19, 18:46

het resultaat, geërodeerde turbo !!!
:? wat kan betekenen dat het water vast zit op de as (de reactor) die niet van roestvrij staal is en dus dat de warmte onvoldoende moet zijn geweest om het te verdampen en de buis ook? Maar het is moeilijk om buiten het onderdeel te beoordelen, want er is een beetje slijtage, oxidatie, en nogmaals, het is niet genoeg om een ​​onderdeel te degraderen, noch te verhinderen dat het werkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
yoann65
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 28/02/11, 16:02
x 1

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par yoann65 » 18/05/19, 19:49

Ik denk dat ik aan de ene kant te veel stuwkracht had van de uitlaatgassen, waardoor ik plotseling water in vloeibare vorm in de reactor en vervolgens in de inlaat duwde en aan de andere kant denk ik dat de bubbler mijn water niet voldoende verwarmde.
kortom mijn volgende bubbler wordt verwarmd door de ldr en niet langer door de gassen en ik zal een calorstat plaatsen om er zeker van te zijn dat hij niet gaat borrelen bij een te lage temperatuur.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: "Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Bardal » 19/05/19, 20:32

En je hebt gelijk…

En inderdaad, "borrelen bij een te lage temperatuur" is jezelf blootstellen aan verkoudheid of keelpijn; Zelf leg ik altijd een klein dekentje...
Hoewel, als we gevaccineerd zijn...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten