Vaderschap van Gillier Pantone waterdoping: van mij, van mij!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Vaderschap van Gillier Pantone waterdoping: van mij, van mij!




par Christophe » 25/07/09, 20:15

...de "controverse" gaat door...het verveelt me, het verveelt me...

Het Gillier-Pantone-systeem is echt zo geweldig dat sommige mensen er de eer voor opstrijken...

Waar we nog maar eens zien hoe moeilijk het voor sommigen is om de Franse uitvinder en initiatiefnemer van het systeem afgeleid van Pantone's multi-fuel processor waaraan we de naam Gillier-Pantone-systeem hebben gegeven, eerlijk te citeren en zo de naam Pantone te associëren met die van de Franse boer die innoveerde.

Andere lezers van onze site zullen zeker net zo verbaasd zijn als wij over dit soort omissies in het laatste nummer van Nexus en zullen dit soort processen niet waarderen.

Al vanaf het begin, vanaf de eerste regels van het artikel (maar vrij lang waardoor deze twee verwante namen minstens één keer zijn weggelaten) kunnen we twee fouten lezen:

"menselijk avontuur dat begon op een forum Internet "

Dit menselijke avontuur begon in feite met de eerste replicatie in Frankrijk van Pantone's multi-fuel processor gemaakt door Michel David (zie de memo van het avontuur)

"Pantone-motor"

Er is geen "Pantone-engine". We hebben het gezegd, nog een keer gezegd en zo vaak herhaald dat we de tel kwijt zijn, maar voor ons staan ​​harde koppen: Pantone-processors zijn altijd aanpassingen geweest aan verschillende motoren. En in alle experimenten hebben we niet te maken met "Pantone-motoren", noch met "watermotoren".

Wat betreft het onderschrift onder de foto

"de uitvinders" =:-O

Sorry dat ik hier nog een keer op terug moet komen, maar het is niet vergeten (het geheugenverliessyndroom komt niet alleen voor bij fabrikanten) om te zeggen dat het Antoine Gillier was die op het idee kwam om te experimenteren met het Pantone-systeem door alleen water in de bubbler dat men de uitvinder ervan wordt.

Het is misschien niet verheerlijkend voor ingenieurs (die nog nooit zijn verhinderd om de trein van dit menselijke avontuur voor ons en voor Antoine te starten) om te erkennen dat de grote doorbraak die op de voet volgde op onze allereerste experimenten werd gemaakt door een nederige Bourbonnais-boer op zijn Massey-Ferguson, tractor nr. 22 gepubliceerd op 05/05/2001 in onze pagina's.

Juist in deze tijd kunnen we spreken van innovatie en niet in de jaren die volgden op de bijeenkomst van degenen op de foto op pagina 100 van het artikel. De SPAD waarvan we de interesse nooit hebben ontkend, zal pas op 16/07/2004 arriveren.

Het is niet ook door te vergeten dat Pascal Leblay de reactor in een verticale positie integreerde dat de waardering van de kits beter wordt, de "retrokitnano" arriveerde ruim na de montage van Pascal (tractor nr. 42), gepubliceerd op 08/02/2003.

Het is niet door de oorsprong van uitvindingen, ideeën en vondsten uit te wissen dat we onszelf waarderen.

Dit kan gebeuren als je je niet bewust bent van de anterioriteit der dingen, maar dit is niet het geval voor de redactie van deze recensie, noch voor de zogenaamde "uitvinders".

Het is niettemin gemakkelijk toe te geven dat we, door uit te gaan van de prestaties van Antoine Gillier en Pascal Leblay, de modellen en producten van vandaag hebben kunnen produceren, maar waarvan het basisprincipe verworven blijft in degene die "historisch" zou kunnen worden gezegd , heeft het niet alleen gevonden maar ook ervaren: de feiten zijn hardnekkig...

De "voorzichtigheid" van de landbouwer die in het artikel wordt aangehaald, lijkt nogal belachelijk: zijn risico's waren in 2007 toch verminderd, na 6 jaar nuttige gegevens die in de loop der jaren zijn verzameld en gepubliceerd op onze site en in de forums die parallel bestonden en waarvan iedereen kon profiteren. Ook inbegrepen zijn de montages gemaakt van nummers 50, dan TR1 en verschillende modellen op een rij. Deze assemblages zijn inderdaad gemaakt na de eerste experimenten met systemen geïnitieerd door Antoine Gillier, waarvan de auteur niet onwetend kan zijn, nadat hij ons bedankte voor het publiceren van dit alles op onze site.

Trouwens, ons doel hier is niet om te beoordelen of de systemen die allemaal zijn afgeleid van Gillier-Pantone (of het nu Retrokit, Vulcano of de Ecopra * kits zijn) goed zijn of niet: kijk op hun sites om hun resultaten te kennen, maar om eraan te herinneren dat het onelegant (het woord is zwak) om het werk van Antoine Gillier te negeren.

Dat systemen nu toegankelijk zijn voor mensen die geen experts zijn in mechanische doe-het-zelf is een goede zaak, we zullen het altijd blijven zeggen.

Maar op dezelfde manier zullen we niet stoppen met het "vastpinnen" van degenen die het vaderschap van ideeën en eerdere prestaties claimen die hen in staat hebben gesteld om te komen tot het stadium waar ze zijn.

We hebben er al op moeten wijzen tijdens de Mérindol in juni 2005, waar de docenten zichzelf als uitvinders presenteerden, dat de SPAD's werden gekopieerd volgens het principe dat was gevonden en geïmplementeerd door Antoine Gillier, wiens kwaliteit van innovator ze kenden, ook al waren we toen nog hield zijn identiteit discreet, sprekend over het G-Pantone-systeem.

Het is des te betreurenswaardiger omdat Antoine begin 2001 zijn idee niet voor zich hield en zijn resultaten meedeelde. Aan onze kant dachten we er niet aan om ons met Michel David toe te eigenen wat Antoine had gedaan met het simpele feit dat ze allebei hadden gesproken (het was op 12/02/2001 voor de 144 cm3 beschreven op pagina 2 van het advies van Michel David) van deze mogelijkheid van een bubbler met alleen water (wat niet betekent dat de motor een watermotor wordt).

En tijdens het lezen van dit Nexus-artikel realiseren we ons dat deze gedachte nog nooit bij ons opgekomen is. Michel David heeft, net als wij, ook respect voor de werken van mevrouw Pantone en Gillier, en in het algemeen voor al diegenen die bewijzen dat ze echte anterioriteit hebben in hun uitvindingen, wat die ook mogen zijn.

Geen belediging voor sommigen, het was allemaal dezelfde Antoine Gillier die het idee had en met zijn handen het eerste systeem realiseerde dat we het Gillier-Pantone-systeem noemen, en dat de oorsprong zal blijven van de verkochte producten. .

* Ecopra, die ook kits produceert, geeft nu duidelijk op zijn website aan dat zijn kits afkomstig zijn van het Gillier-Pantone-systeem.


Bron: http://quanthomme.free.fr/qhsuite/nouv030709.htm

Lees meer over het Gillier Pantone-systeem
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/07/09, 21:53

Laten we aan Caesar teruggeven wat van Antoine is... Gillier : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/07/09, 05:13

Dag

Het vaderschap van de pantone of van de waterdoping heeft weinig belang bij de rest van de evenementen, het zou nodig zijn om naar te kijken of kortom we zijn teruggekeerd sinds het begin van de vergaderingen..

De gebroeders Wrigth hadden het vaderschap dat ze een bestuurbaar vliegtuig met rolroeren hadden bestudeerd en gebouwd en ver vooruit op alle andere pogingen, hun obsessie met geheimhouding en patenten rotte hun leven en het decennium dat volgde, deden veel fabrikanten het beter.

Als we eens nader kijken naar de volgende van degenen die hun bijdrage hebben geleverd

Clerget had opmerkelijk werk verricht met de dieselmotor en het gebruik van water.
Als we recenter kijken, heeft Chambrin ook een montage gemaakt (complexer) maar heeft een soortgelijk principe
Pantone vereenvoudigde het systeem van Chambrin en paste het toe voor gebruik op meerdere brandstoffen.
Michel David heeft uitstekend werk geleverd bij het testen en verspreiden van de plannen en veel geïllustreerd advies (trouwens, ik ben uitgegaan van deze gegevens)

Het was Antoine Giller die de eerste montage alleen met water maakte op advies van Michel David (als we alle details van Michel David goed lezen, beseffen we dat hij veel ideeën heeft ingediend en dat de tijd om ze te realiseren en in de praktijk te verifiëren ontbrak) hem.
Dan de verticale montage in RVS, ingebouwde bubbler die we te danken hebben aan Pascal Leblay
Ook, iets eerder, een goed ontworpen horizontaal montageprincipe (maar van rustieke constructie op de Deutz-tractor.
Dan een duidelijke verbetering met de Camel stoomgenerator..

Nu kunnen we niet tegen degenen zijn die complete bouwpakketten promoten en verkopen die klaar zijn om te installeren, zichzelf een uitvinder noemen is erg grote woorden, het zou interessant zijn als ze zouden nadenken over het verbeteren van het systeem en dat deze verkopers proberen te begrijpen welke factor ze moeten werken aan. Omdat het produceren en verkopen van systemen met willekeurige werking, is er niet langer een risico dat de oorzaak van waterdoping wordt geschaad, niet meer dan het gooien van grote cijfers van 40% en 50% besparingen, vooral als het initiële verbruik overgewaardeerd is.

Het is niet vastgesteld dat het waterverbruik direct verband houdt met het dieselverbruik in een diesel. (hoewel 20% water versus diesel vrij gebruikelijke waarden zijn)
Het staat niet vast dat de reactor op een zo hoog mogelijke temperatuur moet werken
Het is niet vastgesteld dat een multijet of grote reactor even efficiënt is als een standaard enkele jet met een staaf van 12 mm.
We zijn nog niet tot waarden gekomen over de uitlaattemperatuur van de reactor, noch over de stoom-luchtverhouding die door de reactor moet gaan, de cijfers die worden uitgewisseld door degenen die aan het experimenteren zijn, verdwijnen .. voor vrij vergelijkbare resultaten ..
Zeer weinig assemblages zijn functioneel op stadsauto's met veel stops. In mijn geval zijn de gerealiseerde besparingen voor auto's bij het rijden op de weg 20% ​​tot 35,5%, wanneer nauwkeurig gemeten.
Wat levert het op om op de hoofdweg een besparing van 35% te realiseren als we dit niet kunnen in stedelijk gebruik, wat de belangrijkste drijfveer is voor gebruikers?


Wat me opvalt in de eerste snede van Antoine is het verbruik van water versus dat van diesel. Ik begrijp dat als we een te grote reactor maken, we deze kunnen laten behandelen met een grotere hoeveelheid water, maar als we een bepaalde hoeveelheid stoom in de motor overschrijden , de prestaties zijn niet verbeterd.

Een andere opmerking is dat de hoeveelheid damp die door de motor kan worden ingeslikt meer afhangt van de hoeveelheid lucht die wordt ingeslikt dan van de hoeveelheid verbruikte brandstof, vandaar een van de verschillen tussen doping op een benzinemotor en een dieselmotor en dat met name het gebruik van dieselmotoren bij lage belasting. (dit is de route waar ik aan werk voor stadswandelingen)

Wat me tegenvalt aan al die bedrijven die assemblages maken en verkopen, is het gebrek aan gegevens over de behaalde resultaten met betrekking tot het water- of dieselverbruik.Ze moeten af ​​en toe nauwkeurige controles uitvoeren op gevestigde routes om hun systeem te verbeteren. Dit is een van de redenen dat ik zeer weinig resultaten geef over de wijzigingen die ik in mijn systeem aanbreng.
Het voelt als oorlogstijd waarin elk klein stukje informatie een militair geheim is.


Dus het vaderschap van het systeem? het is een kleinigheid om de verbetering die men moet aanbrengen te vergelijken.


Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten