pantone tractor op de proef

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

pantone tractor op de proef




par bout » 04/02/06, 01:19

hallo

Normaal gesproken stellen we op een vermogenscurve de snelheid op de abscis en het koppel op de ordinaat in. Doe het op een ontwerp dat je veel beter zult weten.
Hier is hoe ik de curve interpreteer:
De snelheid is die van de aftakas, ik veronderstel dat het de modus is die men 540 rpm noemt en dat hij met de motor 2160 rpm zou worden bereikt, dat wil zeggen 4 keer sneller.
Blijkbaar zonder spad het maximale koppel (450 ft.lb) "hier ben ik niet zeker van het equivalent in m / kg of iemand mij kan helpen of het volgende bevestigen" ft = 0.3048 meter en lb = 0.4536 kg ; dus ft.lb = 0.138 m.kg
Ofwel 450 ft.lb = 62.21 m.kg naar de pdf, of daarom 15.55 m.kg naar de motor; dit met de snelheid van 200 rpm pdf, d.w.z. 800 rpm-motor.
Op dit moment hebben we de macht:
P = c (m.kg) xn (rpm) / 716 = 17.37 ch
het maximale vermogen is 24 ch bij 1230 tpm-motor (het is goed gespecificeerd dat voor de test de tractor volledig wordt versneld) op de bocht lijkt het in dit stadium al de uitschakelsnelheid te bereiken
in feite is het geen tractor van 60 ch die ze testen?
Met de spad is het maximale vermogen van 38.6 ch tot 1600 rpm
Als ik de betekenis van hun test begrijp, geeft het spad een bepaalde jeugd, het zou interessant zijn om te weten of door het herstarten van het spad deze jeugd behouden blijft (ontkalken)
Voordat het spad, versneld tot de limiet piekte bij 1600 rpm, moet het echt vies zijn geweest
Met de spad cap het op 2050 rpm (in mijn veronderstelling van de overbrengingsverhouding van 1 tot 4)
Merk op dat het niet eens het standaard pdf-regime (540 rpm) bereikt, het zal een beetje moeten worden opgeruimd.
Als we ze goed willen laten zeggen: bij 1500 tr-motor zonder spad maakt het ongeveer 15 ch, met ongeveer 38 ch gaat 133% extra vermogen, het is zelfs een beetje meer (152%)

Kunnen we met betrekking tot dit voorbeeld concluderen dat als u een voertuig in zeer goede staat heeft, u niet veel van het G-systeem mag verwachten?
Dat gezegd hebbende, het is een persoonlijke interpretatie, iedereen zal het waarderen

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/02/06, 05:34

Hallo,
Omdat deze theoretische opmerkingen me intrigeren, op de tractor om te testen in Egypte, heb ik zojuist de (rapporten) van Quanthome nader bekeken.
Hij spreekt over een verbruik van 8,62-liter zonder panton en 5,55-liter met panton, het is volkomen geloofwaardig, ik begrijp niet waarom aan deze cijfers moet worden getwijfeld.
Nu deden ze bochtentests met de beschikbare middelen
en omdat ze de tests op lage snelheid hebben uitgevoerd, dus afgezien van de maximale koppels van de motor in kwestie, komen ze tot cijfers die een beetje buiten bereik zijn, de enige fout die ze maakten, is koppel en vermogen te verwarren met de 133-resultaten Ik veronderstel dat ze een paar vergelijking maken bij lage snelheden.
Normaal gesproken neemt bij alle zuigermotoren hun koppelcurve af wanneer de vulling van de motor afneemt, als de motor op vol vermogen wordt gedwongen en de vereiste inspanning de motor niet toelaat om in het maximale koppelregime te draaien (meestal bij 2 / 3 van de maximale snelheid en nog minder voor een tractor of vliegtuigmotor) kunnen we tot een dergelijke vergelijking komen.
Ze hadden tenminste de relevantie om op een rudimentaire bank te meten, dit is niet het geval voor de beroemde tractor met 7-reactoren.
Om metingen te doen zonder een reactor, moet je gewoon rijden zonder water (ik merk het snel genoeg wanneer de bubbler volledig leegloopt)
Sommige telers hebben generatoren om op de aftakas aan te sluiten. De test zou vrij eenvoudig zijn met en zonder broek
Spanning en stroomsterkte, het geeft de juiste tijd voor stroom. Ik denk dat de telers andere zorgen hebben
wat te doen en ik begrijp ze goed, ze begrepen al snel hoeveel minder brandstof er nodig is om een ​​veld te maken.

Andre
0 x
Avogadro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/03/07, 11:29




par Avogadro » 04/03/07, 11:39

Wees voorzichtig met de eenheden:
het koppel moet worden gegeven in Nm (kg.m² / s²)
snelheid in rad / s
en dan hebben we Watts en geen paarden

736w = 1cv

0,138rad / s = 1tr / min
0 x
Avogadro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/03/07, 11:29




par Avogadro » 04/03/07, 12:21

Ik heb net het artikel gelezen. lol

Het was leuk

Ik ben geïnteresseerd in de Pantome uit nieuwsgierigheid.

De dag waarop een gestandaardiseerde vergelijking (meetprotocol, bench-certificering, serieus rapport) met dezelfde machine wordt gepubliceerd, zullen professionals geïnteresseerd zijn in Pantome.

Het zou ook nuttig zijn om deze metingen elke 500h uit te voeren, bijvoorbeeld op dezelfde tractor tijdens 5000h om de evolutie te zien.
Deze machine zou een onderhoudsboekje hebben waarmee ook de impact kan worden gemeten (slijtage van zuigers, segmenten, kleppen ...)

Zolang er schandalige resultaten worden gepresenteerd, geen toekomst.
Wat is deze faculteit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 04/03/07, 22:16

avogadro schreef:Ik heb net het artikel gelezen. lol

Het was leuk

Ik ben geïnteresseerd in de Pantome uit nieuwsgierigheid.

De dag waarop een gestandaardiseerde vergelijking (meetprotocol, bench-certificering, serieus rapport) met dezelfde machine wordt gepubliceerd, zullen professionals geïnteresseerd zijn in Pantome.

[...]

Zolang er schandalige resultaten worden gepresenteerd, geen toekomst.
Wat is deze faculteit?



hello!

goed voor uw info over het protocol en het wetenschappelijke dossier ... ga daarheen !!!
https://www.econologie.com/forums/mercedes-340-d-de-didier-t3230.html

en geef je mening ... stoomdoping in de toekomst ... zolang er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp ... 8) : Cheesy:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Pantone-tractor op de testbank




par Christophe » 12/03/16, 20:19

Ik vond deze bochten in de archieven, ik begrijp niet veel ...

Op een John Deere 4255

rd-gebogen-en-een-trekker-on-bench-and-test-1 2-pic118.jpg


rd-gebogen-en-een-trekker-on-bench-and-test-2 2-pic119.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone-tractor op de testbank




par Flytox » 13/03/16, 10:29

Effectief met deze overbelaste curven, onvoldoende contrasterende kleuren, zijn de aanvullende gegevens voor het begrijpen van de afwezige curven (testgedrag, omstandigheden, meetonzekerheden, etc.) moeilijk. : Oops:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Pantone-tractor op de testbank




par Christophe » 13/03/16, 13:31

Welnu, op het niveau van de belasting gaat het nog steeds, maar het zijn vooral de legendes die niet erg expliciet zijn, vooral op de 2ieme: we begrijpen niet waar de waterinjectie is en waar het niet is ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 112 gasten