Uitleg pantone: scripties en hypothesen

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
SANGLIER81
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/08/05, 19:51




par SANGLIER81 » 02/10/05, 21:32

Het brengt water naar mijn molen! Wat u moet weten is of het alleen geldig is voor water of alle vloeistoffen? Een andere vraag die in je opkomt: in het geval van een benzinebubbler is het benzinedamp die wordt aangezogen, dus als er vonken in de reactor zouden zijn, zou het ontploffen, en naar wat ik heb gelezen forum van deze prachtige site heeft niemand het gemerkt. En mijn theorie met vonken of een boog stort in! : Kwaad:

Of, het is een heel ander fenomeen! : onzeker: zou het een plasma zijn dat het mengsel niet doet ontploffen, maar het behandelt? : Blink:

Ik blijf zoeken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 03/10/05, 00:01

In het geval van een 100% pantone (benzinebubbler), is de mengsellucht (of uitlaatgas) + benzine die de reactor passeert sowieso te rijk aan benzine of te weinig lucht om te kunnen ontbranden.

Dus dat slorpt je theorie niet, interessant overigens!
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 03/10/05, 00:11

SANGLIER81 schreef:Of, het is een heel ander fenomeen! : onzeker: zou het een plasma zijn dat het mengsel niet doet ontploffen, maar het behandelt? : Blink:

Ik blijf zoeken!

Eh ... weet je zeker dat je in wat de "wetenschapper" wordt genoemd blijft?

Ik laat mijn theorie (een beetje verbeterd) rusten, wat als voordeel heeft dat het eenvoudig en moeilijk niet gemakkelijk betwistbaar is. Ik ben echter niet zeker van alles wat ik hier zeg:


De Pantone biedt 2-elementen aan de motor:
_Damp bij zeer hoge temperatuur
lucht op deze zeer hoge temperatuur.

Ik denk dat, in tegenstelling tot wat gewoonlijk op internet wordt gezegd, deze elementen 2 niet in dezelfde mand plaatsen (hoewel ze vermengd zijn met de uitvoer van de Pantone).

De functie van de stoom heeft voor mij een detonerende rol (vandaar een stillere werking van de motor). Maar doe niet te veel want anders doet het pijn aan een goed ontstekingsmengsel op een benzinemotor (vandaar de noodzaak om de watertoevoer naar behoren in te stellen).

Hete lucht heeft een andere rol: aangezien deze lucht heet is, kunnen tijdens de verbranding betere reacties worden bereikt (vandaar vermindering van vervuiling). Maar het moet te heet zijn omdat we anders oververhitting van de motor en een daling van de prestaties riskeren (om u een flagrant voorbeeld te geven van het belang van het koelen van een motor, een brommer te nemen, op te warmen, te kijken zijn topsnelheid, zwaai dan een zee van koud water over de motor en kijk opnieuw naar de topsnelheid: hij kan tot 10km / u winnen).

Waarom is er een 1mm-opening tussen de staaf en de reactor?
Omdat de reactoromhulling het enige verwarmde element is, moet de lucht er maximaal contact mee maken.

Waarom is het systeem efficiënter op diesels?
Omdat de temperatuur van de "verse" gassen nu hoog dankzij de Pantone een betere verbranding mogelijk maakt: de "slechte" injectie van oude diesel levert geen problemen meer op met volledige verbranding (meer zwarte rook) en we krijgen de prestaties (of beter) moderne diesels met hogedrukinjectie. Verbranding is van betere herkomst op de benzinemotoren dan op de diesels, de winst is niet aanzienlijk in vergelijking met de diesel.

Waarom kunnen we meer water uit een diesel halen?
Omdat het zelfontbranding is, wordt de verbranding van dieselolie op duizenden punten tegelijk uitgevoerd en wordt de verbranding niet gestoord. Bij een benzine wordt het ontsteken gedaan op het niveau van de kaars: het kan een slechte ontsteking zijn vanwege de stoom en dus van de ontstekingen van de motor (dat is wat het gebeurt, er zijn storingen, geen ?) Het drinken van te veel water uit een diesel helpt hem echter niet.

Waarom maakt het een geluid van zand in de motor als de motor heet is?
Dit komt door de temperatuur van de reactor. Dit zandgeluid is momenteel te horen op carburatorreactoren die druppels water de reactor in sturen. Wanneer een druppel water in contact wordt gebracht met een plaat (van metaal, hier de wand van de reactor), zal de druppel op de metalen plaat gaan sissen. Dit is wat het hier lijkt te zijn: er wordt geloofd dat het een geluid van zand hoort wanneer alleen waterdruppels sissen vanwege de temperatuur van de reactor.
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/10/05, 04:32

Hallo,
Antwoord op zwijn
Houden van mijn computer is een (nutteloze) ik haast
het is een beetje fantasievol je huidige verhaal van de kaars die wordt uitgezonden bij de toelating van een motor door de gesloten kleppen!
De uitlaatbuis van de reactor die je hebt geïsoleerd met twee rubberen hulzen en je wordt gekieteld, het is minder sterk dan een koeienhek
het is statisch, dat is alles, dat je loopt met water of benzine, het is hetzelfde, dat is niet wat het verbruik vermindert.

Antwoord op mobylex
Zeer hoge temperatuur? wat voor jou een zeer hoge date loop ik op lage temperatuur en ik vind het beter.

Je theorie van de koude motor is onjuist. Ik spreek niet over absolute macht maar over thermisch rendement, ik woon in een land dat erg koud is en we rollen naar -30c en ik leef het verschil. a + 30
Als je je thermostaat op je auto verwijdert en het koelwater koud is, verbruik je veel meer, is er te veel warmteverlies in de muren, moet je zo ver mogelijk op de motor rijden en niets is dat de temperatuur van de olie en de smering van de motor die ons beperkt, een luchtgekoelde motor heeft een betere opbrengst dan die gekoeld met water. vliegtuigen in de winter blokkeren we de luchtinlaat van 50% naar 70%
Voor een diesel plus diesel en kou meer slams, het is niet de lucht stroomafwaarts als alles onder de motorkap warm is, de cilinderkop, het is bijna zoals in de zomer, maar de diesel in het reservoir blijft een -30 een eikel, als u een dieselverwarming installeert, wordt het stiller.
De oude diesel als de mijne als de injector stuurt daalt c is relatief groot, aangezien het een manier al oog, zodat deze druppels wanneer ze aankomt in gecomprimeerde lucht verbrandt het oppervlak en verdampt het geeft af een brandstof damp en niet vallen als dit emflame het maakt een soort van instant zelfontbranding, slecht voor de motor, zodat die snel moet gaan branden groeit, maar niet detonatie, de reactor pantone doping water merken dat komt bij de echte ontsteking dieselproces, Ons dieselauto's is een cyclus (queen size bed) we zijn het niet eens apeller diesel.
Bedrieg niet dat de turbines van het vliegtuig hetzelfde probleem hebben als de diesel bij het injecteren van kerosine in verbrandingskamers, het is niet voor niets dat onderzoekers een beroep doen op allerlei trucs om de verbrandingskamer door zeer kleine gaten laser geboorde lucht met verminderde snelheid om de vlam op te hangen, we zullen geen turbine presentatie doen hier zou het te lang zijn. Voor de diesel zijn er reservekamers met venturi verbrandingskamers, injectoren met verschillende gaten en ten slotte opeenvolgende injectoren om het probleem van slechte verbranding van deze motor altijd te verbeteren.

Andre
0 x
SANGLIER81
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 27/08/05, 19:51




par SANGLIER81 » 03/10/05, 09:17

Hallo iedereen, ja je hebt gelijk Andrew, mijn verhaalvonkje is vergezocht, het is waar. Wat mij echter interesseert, is het geluid van zand dat wordt opgeroepen door Mobylex. Wat als het niet de waterdruppels waren maar een veelvoud aan vonken? Een elektrische klik maakt hetzelfde geluid! Ja, ik begin opnieuw met mijn vonken!

Deze vonken zouden te wijten zijn aan statische stroom. In mijn fabriek hebben we vonken die tot 1cm op vultrechterpijpen vuren. De buizen zijn van kunststof en zijn verbonden met roestvrijstalen buizen van 63mm. Statische elektriciteit is aanwezig, het is normaal. We zijn daarom verplicht om kunststof buis met een metalen rand te nemen en deze op de grond en de roestvrijstalen buis aan te sluiten, anders is kastanje verzekerd en geloof me dat hij schudt.

Het is misschien hetzelfde fenomeen dat we horen, maar het heeft een hogere frequentie. Thuis, in de fabriek, wanneer we de "tac-tac" -kenmerken horen, weten we snel wat het is!
Om het daarna te volgen.
Goede dag.
0 x
ladoline
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/10/05, 14:46




par ladoline » 03/10/05, 15:26

Hallo,

Nieuw op de forumIk ben al ver in mijn Pantone montage C15 D. Buleur geïnstalleerd (constructie koper, abitacle radiatoraansluiting blokkeren motor bubbler-radiadeur abitacle on koelcircuit), eerste lijngedeelte gemodificeerde uitlaat montage verwachting (RDV deze week in de garage), grote belangstelling rond het project hier in het noorden van Herault.
Hoe zit het met het magnetisme, het draaiende noorden noord ... het moet horizontaal worden gedaan ... de reactor en schuin naar 45 ° ... zou ik een helling moeten vinden die goed georiënteerd en hellend is? ... .
de regulatie van de toelating volgens het regime zie ik maar volgens de belasting die mij complexer lijkt (nog complexer ...)
anders dacht ik aan een thermokoppel zoals op de gaskachels die veilig zijn om het systeem te blokkeren voordat de bubbler warm is ... hetzelfde gebruik voor het starten van pure diesel dan passage koolzaad) ...
indien niet niveau-sensoroplossing voor meer autonomie van de bubbler door gecontroleerd pompen in een watertank ...

bedankt voor het aansteken van mijn lantaarn ....

Guillaume
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/05, 04:59

Hallo ladoline en de mensen van Bédarieux

Wat de oriëntatie van de reactor betreft, zijn dit geen folklore-verhalen. Ik heb daar nooit voor gezorgd en het werkt hetzelfde

De werking van de staaf krachtig te verhitten de reactor zo goed belasting van de motor en doorgeven wat water op de steel temperatuurstijging en de steel wordt matte oppervlak afgedekt grijsachtig vuil, duurt een paar uur lopen, hoe beter je niet de moeite om dit allemaal te doen alleen met het gebruik.

Voor de regeling moet de stroomsnelheid die de reactor passeert evenredig zijn met die van de motor stroomafwaarts, dus in feite volgt deze de zuigkracht van de motor.
Als het op een diesel is, is de beste oplossing die ik gebruik een venturi in
het inlaatkanaal en je komt je buis binnen die uit de reactor in de venturi komt naar het gereduceerde deel, hetzelfde principe als de oude carburateurs.
het is zelfregulerend voor een goed snelheidsbereik, bij hoge snelheid neigt het te veel te sifoneren.
Het grootste probleem is dat er voldoende warmte in de uitlaat zit
por Ten aanzien van de bubbler gewoon niet bedienen als het te koud is, maar als je het hoog genoeg om te voorkomen dat gebouwd, het zuigt daalt het niet erg vindt de koude syphonner doen ontvangen slechts zeer weinig water de verdamping is moeilijker en het duurt maar een paar minuten lopen.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/10/05, 09:38

Andre schreef:Als het een diesel de beste oplossing die ik gebruik is een venturi in de leiding tussen u en uw inname komende buis uit de reactor in de venturi is het verlaagde gedeelte, volgens hetzelfde principe als de oude carburateurs.

Hallo, André
Hoe is de venturi georiënteerd in de opname? Uitlopende deel richting de motor? Of het tegenovergestelde?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 26/04/06, 10:41

Ik start dit onderwerp opnieuw op naar aanleiding van de observaties van "licht" gemaakt door Zac.

Zac, hij is van jou! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 02/05/06, 12:42

of zo?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 147 gasten