De best mogelijke waternevel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/11/06, 19:20

PITMIX schreef:Uiteindelijk vind ik het bijna perfect en kan het als zodanig op de markt worden gebracht.
Het enige probleem komt van het waterpijpje dat kleiner is dan een insulinenaald. De enige manier om de slager te voorkomen, is door gedemineraliseerd water te gebruiken in laboratoriumwaardige omstandigheden.


hallo pit

doe een lepel azijn in het water of pis erin om verstopping van de naalden en sproeiers te voorkomen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 18/11/06, 21:14

Ik heb het waterverbruik met het spuiten van 3dl tot 100 gemaakt. Ik zou 5dl env willen uitgeven, daarvoor zal ik de turbodruk in het waterreservoir mengen en de ophoping van lucht gebruiken om te spuiten in vertragingen gemonteerd met een terugslagklep tussen de turbo en de luchtwatertank

deze zomer heb ik geprobeerd water te sproeien met de parfumsproeier, bij gebrek aan tijd was het niet zoals verwacht

Ik betwijfel of uw ruitensproeierpomp lang meegaat

een ander idee ! gebruik een tank half water half lucht opgeblazen tot de juiste druk, u zult uw water legen zonder te veel luchtdruk te verliezen, een parfumsproeier met een elektroventiel

of een camperpomp met ingebouwde drukschakelaar (max. 1,8 bar)
http://www.top-accessoires.com/index.php?cPath=40_73

pitmix! met je golf moedigde je me aan om het testen op de vito te hervatten
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 23:11

Hallo bakken4
Ik ben blij je weer bij ons te hebben.
Ik verzeker u dat mijn ruitensproeierpomp geweldig loopt.
Het wordt niet maximaal gebruikt, het draait met 5 Vdc om een ​​stroom van 0,6L / uur te geven als ik het me goed herinner.
Dit is naar mijn mening de eenvoudigste en meest effectieve manier om de waterstroom zeer nauwkeurig te regelen. Als de motortemperatuur goed is, gaat hij vanzelf aan en regelt hij volgens het door mij ingestelde debiet.
Ik weet dat tussen 0,5 A en 1 A de stroom varieert van 0,25 l / u tot 0,8 l / u.

De kleine carburateur van het huis blijft technologisch het eenvoudigst. Door er een vilt op te zetten, worden de waterdruppels verwijderd en het resultaat lijkt erg op wat een bubbler geeft.
Ik denk dat de implementatie van je systeem veel werk vergt en zeker evenveel ruimte in beslag zal nemen als een bubbler.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Hihihihi!




par camel1 » 08/12/06, 01:39

Hihihihi!

Ga daar kijken:https://www.econologie.com/forums/on-hallucine-t2729.html

Zoete dromen !

En VEREENVOUDIG JE LEVEN !!! : Cheesy:

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/12/06, 13:26

welkom

Ik heb per ongeluk water gespoten met mijn insulinenaald.
Het water wordt door de ruitensproeierpomp geduwd en de lucht wordt door een luchtmatras opgeblazen (om de luchtstroom van de reactor na te bootsen) de lucht staat niet onder druk.

Zo ziet het eruit op video.
Video spuiten met naald


Hier is wat water carburateur geeft onder dezelfde omstandigheden.
Water carburateur video

Het is ook niet erg, maar de spray is grover met de watercarburateur dan met de naald.

Een goede klusser wordt beter dan dat.
De naald heeft het voordeel dat hij een goed resultaat behaalt, zelfs als men de chirurgische doe-het-zelf niet onder de knie heeft met een deskundige hand.

De twee oplossingen lijken erg op elkaar, de pomp vermijdt vooral het creëren van een zwaartekrachtstroom en minimaliseert het risico op verstopping van de opening.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/12/06, 16:49

Hallo,
aandacht Pit in de open lucht de jet kan diffunderen, over het algemeen is het altijd mooi, maar eassaie zoals in werkelijkheid in een tube gewoon dezelfde tube rond de naald of de carburateur toevoegen en aan het einde open laten en opnieuw doen ervaring.
U zult versteld staan ​​van het aantal druppels dat aan de muren is blijven plakken
en de jet is zojuist volledig veranderd.
dit alles om u te vertellen dat de vorm en grootte van de (buis) in dit geval de leiding die de mist naar de reactor brengt, belangrijk is, afhankelijk van de spuitmodus.
Dit is een van de voordelen van SPAD, de mist komt rechtstreeks in de reactor (hoewel ik er niet van overtuigd ben dat hij de reactor op de juiste manier binnenkomt)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/12/06, 17:25

Het is exact André, ik heb deze test al gemaakt. Bij 0,3 l / u op de R5 komt er wat uit de buis, een druppel terwijl de pomp een ministraal afgeeft.
Op de video is het moeilijk te zien, maar de watercarburateur geeft grotere druppels dan de naald omdat er een buis is.
In feite doe ik deze test om te zien of het mogelijk is om correct te spuiten in een luchtstroom van ongeveer 50 mm in diameter.
Het beste zou zijn om een ​​transparante PVC-buis met een diameter van 50 mm te hebben en de tests uit te voeren met een stofzuiger.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten