Brandstofspaarinrichting systeem Verdier

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Brandstofspaarinrichting systeem Verdier




par abyssin3 » 20/07/07, 15:27

Ik heb deze site toevallig gevonden op een nieuwe "saver" die werkt met water en alcohol:
http://www.systemeverdier.com

Klinkt als iets wat we al weten... Heeft iemand er ooit van gehoord?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/07, 18:42

Interessant weer een gepatenteerde waterdoping, bovendien is hier het patent in kwestie (dat het op zijn site lijkt te verbergen??):

http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPOD ... =FR2892467

Hij diende zelfs een globale versie in:

http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPOD ... 2007045800

Het heeft een serieuze anterioriteit van de kant van het patent van een zekere Jean-Pierre Chambrin : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/07/07, 19:35

Dag

Hij maakte zich niet al te veel zorgen over het patenteren van een water-alcohol-bubbler.. noch over de manier om de motor in te gaan, noch om hem te besturen...
In dit tempo is alles octrooieerbaar.

In een bubbler met een creactor is alleen water effectiever dan een water-alcohol-testmengsel dat ik vele malen heb herhaald in strenge winters. Ik zocht naar manieren om een ​​reactor te laten werken bij -15 en meer. .

Aanvankelijk, als je een water-alcoholmengsel opwarmt, verdampt eerst de alcohol, alleen het water blijft in de bubbler, ik leerde het snel de dag na de winter de bevroren bubbler van een brood, toen begreep ik dat het beter was om een alcoholmengsel voor het stilzetten van de auto voor de nacht, de volgende dag blijft het vloeibaar
Ik leerde ook dat ondanks de energiekant van alcohol, zonder het in de berekeningen op te nemen als verbruikte brandstof, er minder winst was dan alleen water.
Eindelijk loop ik in de winter in water of gesmolten sneeuw, het duurt maar een paar km om het in vloeistof te stoppen, het is efficiënter ..

Indrukwekkende nier in dit patent, persoonlijk zal ik me schamen om een ​​dossier op te bouwen over een vergelijkbaar patent en nog meer om een ​​patent aan te vragen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/07/07, 19:38

Bonjour à tous

Het alcohol/watermengsel warmt op in hetzelfde bakje.
Hun verdampingstemperatuur is verschillend (78° en 100°).
Na een paar minuten gebruik zou het alcoholpercentage in de container moeten veranderen? :|

Als de temperatuur snel stijgt, een groter deel van de alcohol verdampt, gevolgd door een toename van de waterverdamping?

Heeft iemand dit systeem zien werken?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/07/07, 20:00

Dag

Als je een water-alcoholmengsel verwarmt, kun je het niet verhogen tot 90c terwijl er alcohol in zit
hetzelfde principe is van toepassing wanneer je het (onzichtbare) water in de recyclingaardappelolie wilt verwijderen
Je stopt een thermometer in de olie en je verwarmt het, je kunt niet hoger zijn dan 100c terwijl er nog water in suspensie is, het glinstert dan zodra het water weg is, de temperatuur stijgt snel naar 110c, 120c..

Dus de eerste stoom wordt alleen gedaan met de vluchtige stof, zelfs als je hard opwarmt (in mijn geval verwarm ik de uitlaat)
met een bubbler is er in het begin wat koude waterdamp, maar niet meer, een mengsel van 50% alcohol water na een tocht van 25 km bevriest wat in de bubbler achterblijft bij -10 en in minder dan 6 uur..
Toen ik tests deed zonder reactor, zat ik precies in deze configuratie, ik ging terug naar de reactor,
Ik zou het eenvoudiger willen, maar het moet ook werken.. (ik fixeer me niet op de reactor ik laat me leiden door de resultaten)

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/07, 20:14

Een paar punten vanuit mijn oogpunt:

1) Het is een make-up water doping full stop. Alcohol heeft geen nut, behalve om make-up te verbeteren. Bovendien hebt u terecht gewezen op de problemen in verband met het gebruik van alcohol...

2) Er is een kans van 90% dat de man het werk van waterdoping kent.

3) André, niet iedereen is zo eerlijk en eerlijk als jij!

4) Ja, alles is octrooieerbaar, dat is het probleem van het huidige octrooisysteem: het INPI onderzoekt en registreert octrooien.

Het zal in geen geval de registratie van een octrooi blokkeren (behalve in het geval van een formeel gebrek of een ernstig materieel gebrek zoals "Patenting the wheel"...). Het waarschuwt niet eens de auteurs van patenten met prior art (waarbij X de ernstigste is). Het is aan laatstgenoemde om de nieuwe gepubliceerde patenten voortdurend te monitoren. Met andere woorden, na een paar jaar word je moe...vooral als het patent niet wordt uitgebuit!

5) Tot slot, Ik wens meneer Vernier veel moed want niet alleen hij heeft geen kans tegen industriëlen (zoals wij) maar bovenal heeft hij al € 70 geïnvesteerd (ongeveer de kosten van een wereldwijd patent) in een systeem dat... in het publieke domein... : Cheesy:

Laat hem proberen een rechtszaak aan te spannen tegen iedereen die zijn patent uitbuit...hij verliest bij voorbaat! Ik denk dat INPI-examinatoren wat meer tijd op internet zouden moeten doorbrengen...

ps: hoe heb je dit Abessijnse systeem/deze site gevonden?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/07, 20:21

reps: over het publieke domein gesproken, ik heb een Creative Common-link op de Wiki geplaatst (wachtend om beter te vinden?), zie hier: Pantone Engine Wiki
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/07, 20:29

Ben ik weer (sorry), wat belangrijk is bij een patent zijn de claims (oftewel, wat kenmerkt de uitvinding).

In dit geval hier zijn ze:

CLAIMS

1. Brandstofbesparingsinrichting (D) die op alle mogelijke manieren kan worden geïnstalleerd met behulp van de verbranding van een brandstof, GEKENMERKT DOOR HET FEIT DAT het bestaat uit een container (100) waarin een volume (V1) constant wordt gehouden mengsel van water en alcohol (m) uit een afzonderlijk reservoir (200), waarbij genoemd mengsel (m) wordt omgezet in een vrij gelaten volume (V2) in de houder (100), in gasvormige toestand door verwarming, waarbij genoemd gas (g) wordt overgebracht naar de verbrandingsmiddelen (M).

2. Apparaat (D) volgens conclusie 1, MET HET KENMERK DAT het bestaat uit een middel voor het detecteren (300) van het niveau van het mengsel (m) in de houder (100), waarbij de daling van dat niveau het starten van een toevoerpomp (400) opdraagt ), voor het invoeren van een volume van mengsel (m) uit genoemde aparte tank (200) totdat het gedetecteerde niveau van het mengsel (m) aanwezig in de container (100) het stoppen van de pomp (400) activeert.

3. Inrichting (D) volgens conclusie 1, MET HET KENMERK DAT het lichaam van de houder (100) is gemaakt van roestvrij staal.

4. Inrichting (D) volgens conclusie 1, MET HET KENMERK DAT de verwarming van het mengsel (m en g) wordt uitgevoerd door een spoel (110) waarvan de grootste lengte wordt ondergedompeld in het mengsel (m) en waarvan een deel naar buiten komt en deelneemt bij de verwarming van het vrij gelaten volume (V2) en ingenomen door het gecreëerde gas (g).

5. Inrichting (D) volgens conclusie 2, MET HET KENMERK DAT het detectiemiddel (300) een optische sensor is.

6. Inrichting (D) volgens conclusie 1 en geassocieerd met een verbrandingsmotor, GEKENMERKT DOOR HET FEIT DAT het bovenste uiteinde van de container (100) een uitlaatpijp (120) heeft die uitmondt in het circuit luchtinlaat (8) van de verbrandingsmotor (M) waarmee het geassocieerd is.

7. Inrichting (D) volgens conclusie 6, MET HET KENMERK DAT genoemde pijp (120) uitmondt in de olieontluchter van genoemde motor (M).

8. Inrichting (D) volgens conclusie 1, met het kenmerk, dat het mengsel (m) wordt verwarmd door de verwarmingsmiddelen van het voertuig waarin de inrichting is geïnstalleerd.

9. Inrichting (D) volgens conclusie 4, met het kenmerk, dat genoemde spoel (110) heet water bevat dat wordt verwarmd door de verwarmingsmiddelen van het voertuig waarin de inrichting is geïnstalleerd. 15

10. Inrichting (D) volgens conclusie 1, GEKENMERKT DOOR HET FEIT DAT een luchtinlaatleiding (130) uitmondt in het volume (V2) van de houder (100) waarin het gas (g) wordt gecreëerd. 10 20


Als we de beweringen schrappen die beroep doen op ideeën die al op internet zijn genoemd over de pantone, zijn er niet veel meer over...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 24/07/07, 17:59

Christophe schreef:hoe heb je dit Abessijnse systeem/deze site gevonden?

Ik vond het een beetje bij toeval tijdens het surfen op brandstofbesparende sites & Co.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/06/08, 16:44

Ah ah ah naar het laatste nieuws: de man in kwestie bedreigt COPRA :)

cf. https://www.econologie.com/forums/europe-1-d ... t5652.html
ou https://www.econologie.com/kit-moteur-a- ... -3850.html

Blaas de plagiaat op die met plagiaat dreigt... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten