Gillier Pantone-GP-systeem: officiële naam van doping in het water!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Gillier Pantone-GP-systeem: officiële naam van doping in het water!




par Christophe » 12/11/07, 12:09

In overeenstemming met de Quanthomme-site ( http://www.quanthomme.fr ) site heeft het idee van waterinjectie gelanceerd via een pantonreactor, hier is de "officiële" naam van het dopingsysteem voor water: GILLIER PANTONE-systeem. Bedankt aan alle leden voor het gebruik van deze naam of "GP-systeem".

Deze beslissing is samen met de Soares genomen om de gebruikte voorwaarden te standaardiseren.

Uitleg en geschiedenis hier:
Waterinjectie-motor-pantone / new-naam-for-the-injectie-of-water-pantone-t4270.html

Eventuele opmerkingen zijn welkom.
Dernière édition par Christophe de 12 / 11 / 07, 12: 32, 2 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 12/11/07, 12:28

Bonjour à tous
Lang leve het Gillier Pantone-systeem! En bedankt hen voor het delen van hun plannen en prestaties.
Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/11/07, 12:29

Hier zijn de namen van commerciële systemen afgeleid van het GP-systeem:

- Hypnow met Spad-systeem
- Vulcano met Vulcano-systeem
- Copra-coöperatie met geluid? (Ik weet de naam nog niet)

De hoeksteen doet ook de montages (uiteindelijk stages) en het is de enige die de term Pantone duidelijk heeft gehouden ...

Mijn standpunt:

Ik put niet uit de commerciële benadering van deze bedrijven, omdat het bijdraagt ​​aan de ontwikkeling van het systeem, Ik put uit de toe-eigening en de hernoeming die sommigen maken van het systeem dat zich in ieder geval in het publieke domein bevindt.

Dus stel ik de verkopers van Kit de vraag: WANNEER IS EEN FEDERATIEENDE UNIE tussen u? Samen zijn we sterker toch? Dus als we met de naam zouden beginnen, zou het goed zijn ...
Dernière édition par Christophe de 12 / 11 / 07, 16: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 12/11/07, 14:39

La Copra wordt ondersteund door "Hypnow",
en de "RépFlex" http://www.repflex.fr/

Er is een beetje van alles.
Te doorzoeken ... plannen, modellen, bubblers ...
Zie de "Retrokit-E45", met de video: http://fr.youtube.com/watch?v=2PLBK16Mbw4
(Dit is het systeem om Andre, met de rondreis in de reactor)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/11/07, 16:10

Dag
gegyx schreef:La Copra wordt ondersteund door "Hypnow",
en de "RépFlex" http://www.repflex.fr/

Er is een beetje van alles.
Te doorzoeken ... plannen, modellen, bubblers ...
Zie de "Retrokit-E45", met de video: http://fr.youtube.com/watch?v=2PLBK16Mbw4
(Dit is het systeem om Andre, met de rondreis in de reactor)


Het is niet nodig om te weten wie het eerste retoursysteem heeft gemaakt, het eerste dat ik zag, is Deslandes op een 100% -benzine-generator die op stookolie werkt in de vroege 2000-jaren
Dit systeem heeft ernstige nadelen, vooral op een diesel-trubo
het vangt warmte op die moet worden toegewijd aan de neus van de reactor
je moet een wijziging aanbrengen om het probleem te minimaliseren (wat ik niet in de video zag
het andere nadeel het verhoogt het verlies van chargue in de uitlaat als de fysieke afmetingen van de uitlaat net zijn berekend ..
de enige reden voor deze montage is het compact soms onmogelijk om anders elleboogkanaal te maken in gietijzer ect ..
Bovendien waren de motoren niet (ontworpen) om een ​​reactor te ontvangen (een alternator, een waterpomp die was gepland)


de beste montage is een montage in lijn, in de uitlaat.

Eenvoudig gecorrigeerd op de video, het vult door de buis en meet het waterniveau, het zou gemakkelijker zijn geweest om een ​​transparante plastic buis boven het gewenste niveau toe te voegen.

Wanneer we in de naam van het systeem het goed kunnen dopen zoals we willen
het maakt misschien niet uit op de resultaten, alleen op de geloofwaardigheid

Wat ontbreekt, of het nu op de forum of wanneer het thuis is resultaten zelfs empirisch meten
Hoeveel maken montages, resultaten volgen ... twee jaar later niet op een rij?

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/11/07, 16:16

gegyx schreef:Er is een beetje van alles.
Te doorzoeken ... plannen, modellen, bubblers ...


Hier is het nut van het vormen van een soort federatie ... nadat men mensen niet kan verplichten ... maar ik denk dat het in hun belang zou zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 12/11/07, 23:53

Hallo Christophe en anderen!

Ik zag eigenlijk dat Quanthomme had besloten de naam van de ontwerper van het G-systeem, Antoine Gillet, te onthullen (noodzakelijkerwijs met zijn toestemming ...)

Plots lijkt de naam Gillet Pantone-systeem consistent, hoewel een beetje longuette naar mijn smaak.
GP-systeem is beter ... voor de rest:

Christophe schreef:Hier zijn de namen van commerciële systemen afgeleid van het GP-systeem:

- Hypnow met Spad-systeem


Dus het spad is het systeem van Antoine Gillet gepompt, hernoemd en GEPATENTEERD, je weet al wat ik ervan vind ... :onheil:

- Vulcano met Vulcano-systeem


Dezelfde "aanpak" als Hypnow, pompen van het G-systeem en patent ... :onheil: : Lol:

- Copra-coöperatie met geluid? (Ik weet de naam nog niet)

De hoeksteen doet ook de montages (uiteindelijk stages) en het is de enige die de term Pantone duidelijk heeft gehouden ...


In chronologische volgorde reproduceerde de hoeksteen (door Alexandre Grégoire), in samenwerking met mij, het G + -systeem (met stoomgenerator), een systeem dat ik uit voorzorg openbaar maakte onder het Copyleft-regime, dat de facto verboden patenteren (tot grote ontsteltenis van de pumpers / hernoemen : Lol:)

Vervolgens, na zijn uitstekende resultaten in het stadhuis van Vitry, nam Christophe Chausse (de la Copra) contact op met de hoeksteen, toen met mij, om de G + te reproduceren, ook met zeer goede resultaten ... :D

Ik nam het op mij om het systeem te hernoemen naar "pantone G +", om de relatie en de evolutie van het proces duidelijk vast te stellen.

Als we naar het einde van de logica wilden gaan, zouden we dit systeem "GP +" moeten noemen ??? (Ik zou de initialen van mijn naam, Lathuraz, niet durven toevoegen, omdat het GPL zou maken, en het is al bezet : Cheesy: : Lol:

Eigenlijk kan het me niet schelen, wat ik graag zou willen zien zijn mensen die zich niet het werk van anderen toe-eigenen, en die de uitwisseling en feedback van informatie en ervaringen beoefenen, wat het geval is voor Copra en de hoeksteen (tenminste gedeeltelijk ...)

Dus stel ik de verkopers van Kit de vraag: WANNEER IS EEN FEDERATIEENDE UNIE tussen u? Samen zijn we sterker toch? Dus als we met de naam zouden beginnen, zou het goed zijn ...


Als ik kits verkoop, kunt u zonder zorgen op mij rekenen ... voor sommige anderen zou het ook mogelijk moeten zijn (misschien droom ik ...) maar voor sommige anderen (volg mijn blik ...) lijkt het mij volledig uitgesloten (als ik me maar kon vergissen ... : Cry: )

Ga, goede reflecties voor iedereen,

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 13/11/07, 23:33

Bonjour à tous,
Ik zie dat het goed is gegaan sinds mijn afwezigheid op 3 dagen. De meerderheid lijkt ermee in te stemmen waterdoping te noemen Gillier-Pantone, een term die ik heb voorgesteld aan Quant'Homme, die rechtstreeks contact opnam met Christophe. Dat is goed gedaan.
Wat mijn samenvatting betreft, hier is de nieuwste versie:
Le Gillier-Pantone (of G Pantone) is een waterdoping die het verbruik en de vervuiling van dieselmotoren vermindert.
Het begint allemaal in 2000, wanneer de Amerikaan Paul Pantone op internet plannen publiceert voor een montage die verondersteld wordt een motor te laten draaien met 30% benzine en 70% water of verschillende vloeistoffen (sinaasappelsap, coca-cola , ketchup, enz ...). Een paar druppels benzine om te vullen, een paar schoten van starters en de motor spint gelukkig zonder vervuilend ... Het geheim? Een deel van het uitlaatgas wordt in de tank geïnjecteerd. De aldus geproduceerde bellen laten een gas vrij dat door een buis gaat die een stalen staaf bevat, die zelf in de uitlaatpijp wordt geplaatst, het geheel wordt "reactor" genoemd. De hete gassen die de reactor verlaten, komen bij de inlaat en voeden de motor, waarbij de carburateur wordt verwijderd.
Een oplossing voor het olietekort? Helaas werkt de motor, zelfs als er een beetje water wordt verbruikt (wat de verwijdering verklaart), alleen dankzij de benzinedampen die de bubbler uit het mengsel haalt. Als er niet genoeg brandstof meer is, wordt deze afgebroken ... droog!
In 2001 had de Fransman Antoine Gillier het idee om het water-brandstofmengsel in de bubbler simpelweg te vervangen door water; de damp die de reactor verlaat, wordt door de motorinlaat aangezogen, naast de normale brandstof die uit de carburateur of injectoren komt. Paul Pantone is sceptisch. Maar het werkt: meer vermogen, brandstofbesparing en vooral motorvervuiling zonder duur roetfilter! Waterinjectie, zo oud als de verbrandingsmotor, wordt hier "stoomafzuiging".
Vervolgens zetten liefhebbers op internet plannen van een stoomgenerator (GV) in de uitlaat, eenvoudiger en efficiënter dan de bubbler.
Autofabrikanten negeren deze techniek uitstekend. Te simpel? Niet lucratief genoeg? Moeten de Chinezen het voortouw nemen? De toekomst zal het ons leren.
De Gillier-Pantone is gebouwd volgens nauwkeurige parameters. Het is min of meer goed gekopieerd en op de markt gebracht onder de naam "Spad", "Vulcano", enz ... Ondanks het succes van de Gillier-Pantone, blijven onderzoekers 100% Pantone bestuderen, in het bijzonder om een ​​motor te leveren met benzine met andere brandstoffen.
Dernière édition par Cuicui de 13 / 11 / 07, 23: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/11/07, 23:35

Ah, dat was de inhoud van de e-mail die u naar iemand stuurde?

Omdat ik geef toe dat ik bepaalde passages van hun e-mail niet begreep ...

Ik denk dat je je samenvatting al op de wiki kunt plaatsen, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 13/11/07, 23:42

Christophe schreef:Ik denk dat je je samenvatting al op de wiki kunt plaatsen, toch?

Geen probleem als u denkt dat deze samenvatting voldoende nauwkeurig en volledig is.
A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten