G-systeem

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bombrman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/04/06, 14:44

G-systeem




par bombrman » 07/04/06, 14:39

Hallo,

Ik heb overal op het net flink zitten spitten en ik ga een SPAD maken en monteren, ik ga kijken naar de ruimte die ik heb om deze op maat te maken.

Het probleem Ik weet niet zeker of ik de rol van de reactor en het ontwerp begrijp?

In het midden zit een roestvrijstalen buis die aan elke kant is doorboord door een roestvrijstalen staaf die aan elke kant van deze buis is gelast en vervolgens zijn de centreerstukken gelast om te voorkomen dat hij dichtslaat?

Ik sta open voor alle informatie hierover.

Dank u bij voorbaat
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10

Re: SPAD-reactor????




par rpsantina » 07/04/06, 14:52

bombrman schreef:Hallo,

In het midden zit een roestvrijstalen buis die aan elke kant is doorboord door een roestvrijstalen staaf die aan elke kant van deze buis is gelast en vervolgens zijn de centreerstukken gelast om te voorkomen dat hij dichtslaat?


eh niet echt

het is een grote staaf in het midden met kleine staafjes aan elke kant en centralisatoren aan de uiteinden. Heel deze kleine wereld goed aan elkaar gelast.

Aan het uiteinde van de RVS buis last je een centreerinrichting om deze verticaal te kunnen monteren...

Het grote belang van de spad ligt in zijn compactheid, waarbij de bubbler wordt verwarmd door een wand van de verwarmingskamer waar zich de reactor bevindt.
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 07/04/06, 14:56

De SPAD is systeem G gepubliceerd op pantone in 2001 hier is pkoi Ik heb de titel veranderd.

Op de site vindt u alle basisinformatie: http://quanthomme.free.fr/pantone/FrancePMC.htm

Voor gedetailleerde informatie moet u zoeken op de forum...
0 x
bombrman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/04/06, 14:44




par bombrman » 10/04/06, 09:23

het is een grote staaf in het midden met kleine staafjes aan elke kant en centralisatoren aan de uiteinden. Heel deze kleine wereld goed aan elkaar gelast.

Aan het uiteinde van de RVS buis last je een centreerinrichting om deze verticaal te kunnen monteren...


Zijn de hengels lege kokers? En deze reactor kan op en neer gaan in de buis waarin hij komt te staan?

Wat is het nut?

Ik denk dat ik alles wat ik doe in staal moet proberen, lees ik op de website forum geen probleem, wat vinden jullie ervan?

Zodra ik de tijd heb moet ik de maten aan mijn auto gaan nemen om de plek te zien want ik wil hem achter de motor monteren bij de uitlaat na de turbo.

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/04/06, 10:55

Hallo Bom en welkom bij de club! : Cheesy:

om je reactorstaaf te centreren en vast te zetten, heb je verschillende oplossingen: centreerbouten, centreerstukken of een gat door de staaf om hem vast te houden.
Op mijn volgende roestvrijstalen staaf, met een gereduceerd tussenijzer, is het onderdeel minder duidelijk. Ik zal aan elk uiteinde een centreerapparaat onderzoeken en een aan de buis gelaste schroef zal deze hele kleine wereld blokkeren.
Wat ben je precies van plan met staal te doen?
Ik wil graag een ijzeren staaf proberen, ik heb nog niet gelezen dat er verschil is.
Zelfs Kevin, die gierig is met informatie, zei op een dag dat je je niet moet vervelen en het ijzer als een staaf moet gebruiken... hij zou interessante perfs produceren.
Bij tractoren merkten we echter dat er een aanzienlijk verschil was tussen 304 en 310, dus we moeten het opvolgen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6933
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2871




par gegyx » 10/04/06, 11:38

Heeft het voordeel van de 310?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 10/04/06, 12:27

Niets verrassends, aangezien nikkel een sterke kraakkatalysator is (koolwaterstoffen...water, dat moet nog bewezen worden...).

Heeft iemand het geprobeerd met 330 (30% nikkel: p)?
Dernière édition par Christophe de 10 / 04 / 06, 13: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/04/06, 13:44

ja sorry, in het voordeel van 310 natuurlijk!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/04/06, 15:12

Dag
roestvrij staal

de 310, 310S en 314 series zijn de enige die 19% nikkel bevatten
en 24% chroom

De 300-serie misschien niet kennen in Europa?
Als we aankomen in de 348 en meer is het 9% nikkel

Om meer nikkel te krijgen, moet je gaan
in inconel 825 40% nikkel 21% chroom 31% ijzer

inconel 800 populairder en gemakkelijker te vinden 32% nikkel
en 21% chroom


Moeilijker te vinden inconel 702 79,5% nikkel

Nog moeilijker te vinden in stam
Nikkel 200 99,5% nikkel

Bullet-nikkel verkoopt voor ongeveer $ 60 per kilo

Voor degenen die vragen of een stalen staaf werkt: het bewijs van het tegendeel: staal werkt, maar uiteindelijk gaat het roesten bij waterdoping als er water naar wordt gestuurd terwijl de reactor niet heet genoeg is.
Om dit uit te vinden, is het noodzakelijk om een ​​montage te maken zodat de stang gemakkelijk toegankelijk en verwijderbaar is.
We kunnen feedback krijgen over nikkelstaven
in eerste instantie is er een montage nodig die relatief goed werkt met een stalen staaf en daarna is er een nikkelen staaf nodig waar we een echte vergelijking kunnen maken.
Zolang ik moet kiezen tussen RVS en ijzer, gaat mijn keuze uit naar RVS.
nu moet alles rond de graad van dit materiaal nog worden bewezen.. Het is gemakkelijk om te zeggen dat zo'n graad goed werkt, niemand op de forum duidelijk aangegeven aan ons met zo'n hengel verkrijg ik X%
en nog een hengel Y% De meeste van mijn testen op de hengels zijn gedaan in 100% panton, maar bij waterdoping is het heel anders en kunnen de bevindingen op de hengels niet volledig worden toegepast.
zelfs een aluminium staaf werkt goed op een 100% panton
Terwijl een koperen staaf slecht werkt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/04/06, 16:18

Aluminium werkt en koper niet?

Het is al niet magnetisch.

Misschien een elektronisch eigendom...

Fe, Mn, Ni, Zn, Al 2 elektronen op de laatste laag...
Cu, Cr 1 enkel elektron op de laatste schil.

Je zou moeten testen met een zinkstaaf en een chroomstaaf (of waarvan het oppervlak verchroomd is) om te zien of het werkt met zink en niet met chroom.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten