reactor grootte

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
tibo_de_beste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/06, 17:36

reactor grootte




par tibo_de_beste » 26/01/06, 17:50

Bjr Ik vroeg me af hoe ik de juiste reactorgrootte kon kiezen op basis van de cilinderinhoud van de motor (ik denk dat het niet hetzelfde was voor een maaiermotor als voor een cilinderinhoud van 4 liter).
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

reactor grootte




par denis » 26/01/06, 21:14

ga naar de spad-site, weasel weasel en je hebt je antwoord, zie 46 verschillende meningen om er zelf een te verzinnen Ik zei dat een reactor / 40 pk din goed lijkt? grootte van de reactor om te zien... lengte, diam. .dit blijft experimenteel onderzoek, hallo
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 26/01/06, 21:57

Christophe bracht ons een leuk tafeltje met een rapport over de controle van energievervuiling op 3 verschillende diameters en lengtes, dat hielp me aan het denken! : Cheesy: bedankt ingenieur :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/01/06, 23:50

Hallo,
De diameter van de staaf ligt in het algemeen tussen 12 en 14 mm
de lengte is tussen 100 en 200 mm.
Op mijn Chevrolet Essence 3,8 liter is de hengel 12,7 mm en 200 mm lang
Op de mercedes 300td diesel 3 liter is de stang 19 mm, de lengte is 150 bij de eerste poging en de andere 105 mm bij de tweede poging,
Ik merkte geen grote verschillen tussen de 150 mm en de 105 mm, de 150 was iets beter
Ik ben er nog lang niet van overtuigd dat het maken van een multi-reactor voordeliger is dan een single-reactor, net zoals het maken van een hele grote reactor efficiënter is dan een kleine..
het zijn dezelfde afmetingen van de reactor die ik heb op een 125cc motor en op de 3,8 liter motor

De reactor is vrij tolerant qua afmetingen, het is noodzakelijk om meer zorg te besteden aan de constructie van de bubbler en de leidingen die naar de reactor gaan.

Het is niet het maximale vermogen van de motor dat bepaalt, het is eerder het gebruik waar de motor van gemaakt is, dus de beschikbare warmte in de uitlaat, niet het volume, maar de temperatuurniveaus, het is voordeliger om een ​​750c te hebben met een kleine motor die slechts 450c dwingt met een grote hoeveelheid met een motor die op 1/4 van zijn vermogen werkt...

Ter referentie op de kleine 125cc motor worden de uitlaatgassen heter dan op de 3,8 liter motor met dezelfde reactor!

Andre
Dernière édition par Andre de 10 / 03 / 06, 05: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
tibo_de_beste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/06, 17:36




par tibo_de_beste » 27/01/06, 11:48

OK! kortom, ongeacht de grootte van de motor, de stang is bijna hetzelfde, maar de uitlaatgastemperaturen variëren. 'verlicht... tot ziens voor het resultaat
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten