Universele water DOPING-schema's voor auto's

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Universele water DOPING-schema's voor auto's




par PITMIX » 09/06/07, 20:14

welkom
Ik zou hier enkele "zeg" UNIVERSELE diagrammen willen achterlaten van het waterdoping systeem voor auto's.

Dan zouden we diagrammen van onderdelen in het bijzonder en in meer detail kunnen geven. Of geef nauwkeurige uitleg over aanpassingen volgens de voertuigen die we met water hebben gedoopt.
Het idee is om, indien mogelijk, een database te maken waarin we niet te veel bespreken, maar waar we onze uiteenlopende ervaringen delen.
Het kan een goede manier zijn om nieuwkomers te bekeren die niet durven te starten omdat ze denken dat ze het systeem niet hebben begrepen.

Nou ik ga : Lol:
Beeld

Ah ja ... ik heb de geïnfundeerde wetenschap niet : Lol:
Verander wat niet bij u past ...
Aan je muizen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/06/07, 20:42

hoi peter

Je zou je venturie niet ondersteboven hebben ????????????????: P :P :P


en als je dan je inname van reactorlucht in de ADM prikt, heb je dezelfde druk (depressie) als aan de andere kant, het circuleert mogelijk niet erg sterk :onheil: :onheil: :onheil:

Anders dan dat geweldige ontwerp, kon zelfs een ingenieur het begrijpen : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/06/07, 21:30

Ah ja, dat is helemaal niet dom : Lol: : Cheesy:
Hier met de wijzigingen in kwestie:
https://www.econologie.info/share/partag ... cteur2.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/06/07, 21:39

Nou, je ziet dat het uiteindelijk je R5 zal lopen : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/06/07, 05:45

welkom
Ik doe dit niet om het systeem te vinden dat mijn R5 zal laten werken.
Ik weet heel goed wat goede verbruiksresultaten geeft bij deze auto. Maar daarvoor moet je meer rijden dan ik nu doe. Met 300 laadstations per maand verbruikt hij bij elke start meer dan tijdens het rijden.
Het is alleen dat ik gisteren "T3RPR" heb ontmoet en hij stelt zichzelf een aantal zeer eenvoudige vragen, hoewel hij al de verschillende posts van iedereen heeft gelezen.
Ik denk dat het misschien nodig is om dit allemaal te synthetiseren zodat nieuwkomers zoals T3RPR het goed doen.
Veel mensen hebben nog niet begrepen dat het montageschema universeel is en dat er niet voor elke auto een specifieke montage is. Zelfs als elke reactor anders is, blijft het systeem hetzelfde, ongeacht het type reactorvermogen en ongeacht de brandstof van de auto.
Ik denk ook dat het belangrijk is om erop te wijzen dat er maar één manier is om de fijne kneepjes van het bewerken te begrijpen ... het onderneemt actie.
Je moet je handen in de motor steken en zelfs het systeem hacken om alles correct te begrijpen.

Gisteren vertelde T3RPR me:
"Het is een schande op de forum er zijn geen assemblages voor elke auto " :onheil: :onheil:
Na 5 minuten uitleg zei hij tegen mij:
"ah ja, dat is echt stom als een ding" :P
"het is zo simpel dat ik het moet proberen" 8)

Nou, het kostte maar 5 minuten om het systeem als geheel te begrijpen en dus aan te passen aan de auto.
Ik hoop dat door dit bericht te plaatsen het de nodige klik zal geven aan degenen die het nodig hebben om aan het avontuur te beginnen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/06/07, 16:28

Dag

ben het eens met wat Pitmix hierboven zegt
de reactor is voor iedereen bijna hetzelfde, wat een beetje verschilt zijn de accessoires eromheen en de aanpassingen, het waterverbruik en wat kleine details
zodra de reactor klaar is, afhankelijk van de basis die we meer aanraken, is er niets meer te focussen op de hardware die gemakkelijk te wijzigen is
en doe goede tests om de resultaten te herhalen
en vooral geduld hebben ...
Mercedes 300D automatisch 5 cilinder 3 liter voertuig.
Ik dacht dat ik niet verder kon komen dan de 30% die gisteren was gedaan
32% goed gemeten in de loop van 8 km met 218 lange stops 2 uur en 1 korte stops om te controleren of het waterpeil daalt.
Waterverbruik 0,93 liter water per 100 km, 6,05 liter dieselolie-uitlaattemperatuur van meer dan 130c bij de ingang van de motor (de thermometer stopte bij 130C)
Route 90km landweg op 100kmh 220 km snelweg op 110kmh ..
Stel dat ik een andere reactor wilde herbouwen! er is nog ruimte voor verbetering nu ik naar de 5 liter kijk ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/06/07, 18:41

André zei over zijn 300TD:

Waterverbruik 0,93 liter water per 100 km, 6,05 liter dieseltemperatuur uitlaat meer dan 130c bij de ingang in de motor (de thermometer stopte bij 130C)


Dit is in absolute termen een goed cijfer, dit soort boxen van 9 tot 10 liter (we rijden sneller dan de Amerikanen, en we hebben handbakjes).
Dat gezegd hebbende, een 220CDi is 6,5 liter (commercieel directeur, automaat)

hebben we cijfers voor verbeteringen op zeer moderne voertuigen? (Ik weet het, niet iedereen heeft de moed om deze te dure motoren te beschadigen)

in ieder geval zou dit mensen moeten aanmoedigen om hun oude voertuigen te behouden en te transformeren: dit soort motor kan gemakkelijk 4 tot 500.000 km en meer maken. (Ik heb een vriend die pendeldiensten naar de luchthaven maakt met VW 2,5l dieseltransporters: ze hebben 700.000 km - high-end olie-)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/06/07, 11:39

Hallo olifant, kijk naar de binbins4-post op de Vito CDI.
https://www.econologie.com/forums/pantone-su ... vt678.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/06/07, 18:40

Hallo Pitmix

PITMIX schreef:Ah ja, dat is helemaal niet dom : Lol: : Cheesy:
Hier met de wijzigingen in kwestie:
https://www.econologie.info/share/partag ... cteur2.JPG


Uitstekend, een goed schema beter dan een lange toespraak.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/06/07, 21:01

Kan iemand mij vertellen of andere patronen nodig zijn?

Ik heb het gemaakt met een stuk draadstang met een diameter van 14 mm. Ik heb een gat in het midden gemaakt van 3 of 4 mm en ik heb de conische vormen gegeven met 45 ° en 10 ° cutters.

De inlaatventuri om de lucht sterker door de reactor te laten zuigen:
Beeld

Ik maakte het door middel van thermovormen met een elektrische schraper een stuk PVC-buis met een diameter van 32 mm en twee flessen wijn van verschillende vorm om de kegels te maken.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten