Universele water DOPING-schema's voor auto's

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: UNIVERSELE WATERDOPINGSCHEMA'S VOOR AUTOMOBIEL




par lejustemilieu » 11/06/07, 22:17

PITMIX schreef:welkom
Ik zou hier enkele "zeg" UNIVERSELE diagrammen willen achterlaten van het waterdoping systeem voor auto's.

Dan zouden we diagrammen van onderdelen in het bijzonder en in meer detail kunnen geven. Of geef nauwkeurige uitleg over aanpassingen volgens de voertuigen die we met water hebben gedoopt.
Het idee is om, indien mogelijk, een database te maken waarin we niet te veel bespreken, maar waar we onze uiteenlopende ervaringen delen.
Het kan een goede manier zijn om nieuwkomers te bekeren die niet durven te starten omdat ze denken dat ze het systeem niet hebben begrepen.
********************************************
Bravo, Pitmix, het is een heel goed idee, want op dit moment is er te veel te lezen over dit onderwerp; de dingen zijn geëvolueerd.
Zelfs als je fouten maakt, is het punt duidelijk en bespaar je tijd voor veel nieuwelingen.
Complimenten aan iedereen die betrokken is bij dit avontuur; en ook aan de anderen
Getekend, een man die zichzelf deze winter gaat verwarmen met restaurantolie : Cheesy:

Nou ik ga : Lol:
https://www.econologie.info/share/partag ... acteur.JPG

Ah ja ... ik heb de geïnfundeerde wetenschap niet : Lol:
Verander wat niet bij u past ...
Aan je muizen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/06/07, 22:54

Bedankt, het is leuk jongens. 8)
Ik wilde ook op één ding wijzen.
T3RPR, de man die ik zaterdag ontmoette, nam het initiatief om mij te ontmoeten om het onderwerp persoonlijk te bespreken.
Ook al ben ik op dit vlak niet het beste voorbeeld van succes forum, we hebben een goed uur gepraat.
Ik moedig anderen aan hetzelfde te doen.
Net zoals een diagram een ​​lange toespraak waard is, is direct spreken honderden regels waard forum.
Het is jammer dat we elkaar niet allemaal kunnen ontmoeten, want dat zou zeker iets goeds opleveren.
Nogmaals mijn felicitaties aan degenen die verenigingen hebben opgericht, naar mijn mening is dit een heel goede zaak. Wat Christophe deed en ook directe reactie. Een reactor op een krat monteren en mensen vervolgens leren anderen te bouwen door ze te trainen is geweldig.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/06/07, 23:24

Hallo Pitmix

PITMIX schreef:Kan iemand mij vertellen of andere patronen nodig zijn?
....
De inlaatventuri om de lucht sterker door de reactor te laten zuigen:
Beeld
Ik maakte het door middel van thermovormen met een elektrische schraper een stuk PVC-buis met een diameter van 32 mm en twee flessen wijn van verschillende vorm om de kegels te maken.


Om een ​​'geoptimaliseerde' venturi te maken zonder vast te lopen... kun je een kant-en-klaar exemplaar rechtstreeks op een oude carburateur van de schroothoop halen.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/venturi1.jpg
https://www.econologie.com/fichiers/partager/venturi.jpg

Bij bepaalde Solex carburateurs is het venturideel eenvoudig te demonteren en uitwisselbaar, die op de foto is 33 mm buiten / 25 mm binnen. We moeten gemakkelijk grotere diameters kunnen vinden om ons aan te kunnen passen aan de grootte van de motor.

De kleine venturi in de grote venturi kan indien nodig eenvoudig worden gedraaid.

De inkeping aan de zijkant is bedoeld om de pijp naar binnen te brengen die zich in een depressie bevindt.

Bovendien is hij eenvoudig in een slang te steken en met een kraag aan de buitenkant vast te zetten.

.....Eindelijk! Bedankt voor je samenvatting
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/06/07, 10:22

Dit is wat André mij stuurde:
Beeld

André schreef:
Let op de hoeken van de venturi wanneer er 30 graden inlaat en 7 graden uitlaat staat, dit staat in relatie tot de referentielijn, dus het zou 60 graden inlaat en 14 graden uitlaat moeten zijn, hoewel ik bij vliegtuigventuri's heb gemeten op de 14e graden komt dit overeen, maar de 60 graden is kleiner, ik denk dat we de exacte theoretische waarden zullen moeten vinden, op internet zijn er verschillende waarden, maar ik weet niet zeker of dit een referentie is, in een mechanicaboek heb ik in totaal 30 graden?
Andre


Hallo Flytox.
Zeer goed idee om de venturi van oude carburateurs te herstellen.
Zac vertelde me dat er bij de Peugeot 106 injectie een venturi in de plastic inlaatbuis zit. Ik denk dat deze op veel benzine- en dieselinjectievoertuigen kan worden gebruikt.
Je moet weten dat een perfect gemaakte venturi heel goed zal werken, maar omdat we geen professionals zijn, werkt zelfs een geschatte venturi al heel goed.
Dernière édition par PITMIX de 12 / 06 / 07, 11: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/06/07, 11:07

Hier is een kleine tekening die laat zien hoe u watercarburateurs en inlaatventuri's kunt testen
Beeld
De waterstofzuiger simuleert de depressie die door de motor wordt gecreëerd.

Beeld
De waterkolom moet ver genoeg verwijderd zijn en onder de venturi liggen om te voorkomen dat er water wordt aangezogen. Tijdens de acceleratietest kan de waterkolom 70 cm stijgen.
Hoe hoger het water in de kolom stijgt zonder de motor te forceren, hoe efficiënter de venturi is.
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

en voor een 205 junior benzine?




par Céline OLERON » 13/06/07, 09:03

LO

je hebt het echt verpest!

Nou, ik probeer erachter te komen of we een alternatief hebben gevonden voor olie of een waterbooster voor benzinemotoren!!!

Anders moet ik van voertuig wisselen, en wel snel!

merci
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/06/07, 10:14

Hallo Céline
Een alternatief voor olie? Ja de fiets : Cheesy:
In ieder geval voor uw auto, ook al slaagt u erin het verbruik en de vervuiling terug te dringen, het zal minder zijn dan wanneer u van auto wisselt.
Een kleine C1 verbruikt bijvoorbeeld net iets meer dan een 125cc-motorfiets.
Persoonlijk doe ik dit omdat ik het leuk vind.
Maar de reden zou zijn dat ik van auto verander.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: hoe zit het met een 205 junior benzine?




par zac » 13/06/07, 18:43

Celine OLERON schreef:Nou, ik probeer erachter te komen of we een alternatief hebben gevonden voor olie of een waterbooster voor benzinemotoren!!!


welkom

Vertelde de burgemeester van Achère om 2 of 3 polyvalente zalen te verkopen die nooit gebruikt waren; en met de onderhuurriksja's : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/06/07, 19:05

Dag
Hallo Flytox.
Zeer goed idee om de venturi van oude carburateurs te herstellen.


De venturi van de carburateur heeft een kortere uitlaat en een hoek groter dan 7 graden om scheiding en een beetje turbulentie te creëren om de emulsie die uit het mondstuk komt te mengen

Onze venturi moet iets afwijken van de gemeten venturi omdat we het reactorproduct toevoegen, de uitlaatkegel moet iets meer dan 7 graden zijn.
maar een goede venturi die hevelt zonder naar perfectie te streven, is geschikt voor onze toepassing.
Het verschil tussen een tractor en een auto, de tractor heeft een kleine buis waardoor kleine inlaatkleppen mogelijk zijn, hij draait niet snel, dus uiteraard heeft hij een goede verdieping in de buis, een auto heeft een wijde buis, soms 2 inlaatkleppen, motor bij 4500 tpm, dus weinig depressie bij 2500 tpm, het moet kunstmatig gecreëerd worden

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/06/07, 20:54

Ik zag trouwens net de titel van Celine's bericht.
'Hoe zit het met een 205 Junior?'
Nou, het is precies hetzelfde als in de tekening op de eerste pagina.
Alleen de aansluiting op de inlaat zal anders zijn, aangezien de auto een carburateur heeft.
Ben jij anders het type dat zo je nummer opgeeft??? : Cheesy:
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten