Resultaten

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
babache8
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 03/01/06, 00:41
Plaats: Vendres stranden, Herault
x 1




par babache8 » 27/02/06, 20:16

Dag iedereen. Ik wil graag tussenbeide komen (dat gebeurt niet vaak) om je te vertellen waar ik mee bezig ben, aangezien Jean63 het zich niet meer herinnert, ook al hebben we een paar PM's uitgewisseld. Ik ben van plan een Renault 11-benzine-, C1J-motor te pantoniseren, bijna dezelfde als de pitmix, die, denk ik, een C2J moet zijn. De vervaardiging van de bubbler is voltooid en op dit moment denk ik na over de meest verstandige implementatie van de verschillende elementen. Voordat ik echter mijn auto, die overigens mijn dagelijkse voertuig is, grondig aanpas, werk ik in de werkplaats aan een motorfietsmotor die op een steun is gemonteerd (makkelijk aan en rondom te werken). Dit is een Suzuki DR 750, het is een eencilinder 104 mm enkele boring ACT, 4 kleppen, 2 vacuümkoolhydraten. Ik heb verschillende sensoren geïnstalleerd waarmee ik kan afleiden of ik de prestaties al dan niet verbeter: brandstoftank met schaalverdeling van 10 tot 10 cl, zeer nauwkeurige toerenteller, onderdrukmeter in de inlaatleidingen. Deze week probeer ik een gasklepstandsensor te installeren, dit geeft me een hoekwaarde van de gasklepopening. Volgende stap: turbulatoren in de inlaatpijpen. Het doel is om met een gelijke hoeveelheid benzine zo lang mogelijk hetzelfde motortoerental te behouden. Het is op deze motor dat ik alles zal testen wat ik in mijn kleine hoofd heb gepland. Gedurende deze tijd houd ik een tabel bij in Excel, waardoor ik het verbruik van de auto heel nauwkeurig kan berekenen voordat ik ook maar iets begin te wijzigen. EEN+ : Cheesy:
0 x
Als er geen oplossing is, is er geen probleem!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/02/06, 21:07

Babache8
Ik houd van : Cheesy:
Je verdient de naam ‘hoofdexperimentator’, niet te verwarren met ‘expert-econoloog’.
Ik ben zojuist geslaagd voor "Supreme econologue", maar dat komt alleen omdat ik 500 berichten heb doorstaan, omdat mijn reactor verre van superieur is. Maar zoals Jean Econologie zegt: het is niet alleen Pantone...
en zoals Jeff zou zeggen, daar ga je... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/02/06, 01:16

babache8 :pijl:

Excuses voor mijn gebrekkige geheugen hierover, ik ga uw privépost opnieuw lezen; nu je het zegt, komt het bij mij terug, maar zijn de jaren de oorzaak?

Nu staat het vermeld in mijn "econologische" referenties => babache8 = pantone R11-benzine, samen met alle anderen; Ik heb de lijst voor me naast mijn toetsenbord!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/06, 05:46

Hallo Babach8
Op de Chevrolet Lumina injectie benzine zit een sensor zoals jij het noemt (TPS Trothll positieschakelaar)
het is niets anders dan een draaipotentiometer van 1500homs

Ik dacht dat je hem op gestabiliseerde snelheid gebruikt en de referentie in de auto afleest maar dat geeft niet het verbruik weer, noch zie je het verschil tussen panton en zonder panton
De beste plaats werd ingenomen op basis van de injectorduur van de pulsinjectie.
Op de diesel heb ik om dezelfde redenen ook een potentiometer op het gaspedaal geïnstalleerd en deze is nog minder belangrijk, de interne regelaar van de pomp vervormt de waarden van
van het dieselverbruik naast het feit dat de turbo ook de pomp beïnvloedt.
Het eenvoudigste dat ik vond was een vacuümgimbal.
die ik heb geborgen uit een vliegtuig met 2 Azthéque-motoren. Ik sluit hem aan op het motorvacuüm en hij geeft het vacuüm aan en is direct evenredig met het verbruik (hoewel minder nauwkeurig dan een debietmeter op de brandstofleiding)
Deze vreemde wijzerplaat is ondersteboven gegradueerd en wordt gebruikt om de spoed van de propellers aan te passen aan de onderdruk en het motortoerental (manufoldruk).
Maar elke redelijk nauwkeurige vacuümmeter zal het lukken.

Als je bij 100 km/uur gestabiliseerd een bepaalde depressie hebt zonder panton en je opent de panton, als de depressie toeneemt om dezelfde snelheid te behouden, komt dat omdat je zojuist winst hebt gemaakt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/02/06, 08:04

In mijn redactie tot nu toe heb ik altijd het tegenovergestelde waargenomen. :schok:
Wanneer ik de luchtinlaat van de reactor open, neemt de depressie af.
We gaan van -0,6B naar -0,4B.
Ik heb niet opnieuw getest sinds ik de buis in de collector heb aangepast.
Tenzij je het hebt over het verschil tussen met en zonder water en de luchtinlaat altijd open. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/02/06, 09:59

Hallo PITMIX,

Je bent Grand Chef "Econologioux" geworden.........

GEFELICITEERD


Nu zijn we het je verschuldigd RESPECT Oh jij pantonizer, FRIGORIX en PANTONIX;
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11027




par Christophe » 28/02/06, 12:58

Gefeliciteerd Ptimix, maar je hebt nog niet de maximale rang bereikt : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 28/02/06, 17:08

Bedankt allemaal voor al deze beknopte informatie, en felicitaties aan PITMIX.
Ik begin het gebied wat duidelijker te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/02/06, 18:47

zac :pijl:

Voor het verbruik op de drie voertuigen die ik gebruik is de daling (na ongeveer 1500 km gereden) 10 naar 40/100 op de Mercedes de deeltjes daalde van 7.9 naar 0.21 op de andere heb ik nog niet opnieuw gecontroleerd.


Dat is een geweldig resultaat, vooral de eliminatie van de beroemde deeltjes! in feite zou Pantone een geweldige oplossing zijn voor het probleem van dieseldeeltjes, geen DPF meer nodig: GEFELICITEERD met uw resultaat.
Maar het viel mij op dat je de uitlaatzone waar de reactor zich bevindt rijkelijk isoleert, zodat deze zoveel mogelijk opwarmt; over dit onderwerp herinner ik me dat iemand op de forum zei me dat ik niet moest isoleren...dus wie heeft gelijk, ik heb de indruk dat jij het bent, gezien je resultaten.

Andre :pijl:

bedankt voor alle details van je montages.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
babache8
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 03/01/06, 00:41
Plaats: Vendres stranden, Herault
x 1




par babache8 » 28/02/06, 20:38

Aan Andreas. Het punt van het installeren van een TPS is op geen enkele manier om het verbruik af te trekken. Hierdoor kan ik verbruiksmetingen doen met een constante openingswaarde. Als ik een snelheidstoename en een grotere depressie bemerk, komt dat inderdaad doordat ik de efficiëntie heb verbeterd bij het openen van het gaspedaal, wat moet worden bepaald. Als ik mijn 30 cl benzine sneller consumeer, komt dat omdat de ervaring niet doorslaggevend is. In feite zal de TPS slechts een benchmark zijn. Het mooiste zou voor mij zijn om te kunnen werken aan een ‘moderne’ motorfietsmotor, zoals een GSXR 750 uit 2000. Sinds deze generatie zijn de meest efficiënte sportwagens uitgerust met een computer om de ontsteking en injectie afhankelijk van de motor te regelen. snelheid, de gemiddelde onderdruk in de inlaatleidingen en de TPS, de andere sensoren: motortemperatuur, ingeschakelde versnelling, voertuigsnelheid, atmosferische druk, inlaatluchttemperatuur, enz. ...zijn er alleen om de injectietijd te verfijnen. En dankzij een eenvoudige laptop en een probleemoplossingsprogramma dat Suzuki levert, maak ik verbinding met de motor en kan ik al deze parameters in realtime zien en zelfs operationele opnames maken. Daar kan ik in dit geval precies zien of er enige verbetering in de prestaties is met deze of gene montage. Maar mijn baas wil mij niet een motorfiets geven om mijn tests te doen!!!!!!!
0 x
Als er geen oplossing is, is er geen probleem!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten