Reactor gemonteerd in serie

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Murphy59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/02/06, 11:39
Plaats: Valenciennes




par Murphy59 » 04/03/06, 09:39

Hallo André

Bedankt voor je waardevolle advies, ik zal het materiaal verzamelen in afwachting van de resultaten,

aan de andere kant heb ik een flenssplitser die 30 mm korter is dan die van mijn motor, hij komt uit een 1,4 TS-mijn is een 1,8 TS, het bereik van de drijfstangen is langer op de 1,8, XNUMX. Ik ga een dubbele reactor maken in dezelfde stijl als de GV van Didier en Michel
en het zo in deze 30 mm te steken, zou ik niets hoeven te snijden, en als de test van de 4 reactoren overtuigend is, zou ik er een maken.

Murphy
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/03/06, 16:14

murphy59 :pijl:

Wat is je motor?

Ik heb een R21 Nevada-benzinemotor van 1,7 l met dezelfde Y-vormige uitlaat. Ik heb zojuist met belangstelling gelezen wat André u heeft geadviseerd. Ik zal je montage volgen omdat ik nog niet klaar ben voor de realisatie, ik heb problemen om op de 1e plaats te komen met de carb vervormd aan de basis ter hoogte van de verbinding met het inlaatspruitstuk.

Andre :pijl:
In mijn geval gebeurt de aansluiting van de Y na de bocht onder de auto, dus gaan we weg van de toelating, wat niet erg goed is voor de routering van het "gas" van de reactoruitlaat naar de toelating?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/06, 19:26

Hallo Jean

Voor uw carburateur is het een ziekte die wordt veroorzaakt door ouderdom en vooral door het overmatig vastdraaien van de carburateur met een dikke pakking die er vaak is om te voorkomen dat er te veel warmte in de carburateurtank terechtkomt.
Wat je moet doen is dat je de basis van de carburateur vijlt zodat de plaatsen waar de bouten passeren lager zijn dan het lichaam van de carburateur, dit resulteert in een afgerond geheel
in plaats van concaaf, op deze manier weet je zeker dat het aandraaien het waterdicht maakt.

Voor de positie van de reactor in een benzinemotor is de warmte beschikbaar, zelfs op 30 cm van de collector (voor een diesel is deze zelfs niet beschikbaar op collectorniveau met lage snelheid)

De resultaten van de multireactor zullen ons daar iets meer over leren
Naast de stoominjectie moet je Michel niet te veel onder druk zetten en hem de tijd geven om de instellingen te verfijnen

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/03/06, 00:27

Andrew,

Bedankt voor je wijze advies. : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Murphy59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/02/06, 11:39
Plaats: Valenciennes




par Murphy59 » 09/03/06, 13:22

jean63 schreef:murphy59 :pijl:

Wat is je motor?

Ik heb een R21 Nevada-benzinemotor van 1,7 liter met dezelfde Y-uitlaat.



welkom

mijn motor is een benzine
1.8 liter TwinSpark van Alfa Romeo
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/03/06, 14:24

Andre :pijl:

dat is alles, het carburateurprobleem is opgelost: ik moest een verdwenen stelschroef terugplaatsen + de carburateurbasis vijlen ter hoogte van de 4 bevestigingsschroeven in de hoeken + de hele basis vervangen die gescheurd was en de afdichting. Bedankt voor de "tip" (evenals babache8 en gegyx).

Resultaat: hij loopt veel beter stationair, er sijpelt geen brandstof meer naar de basis van de carb!, er is nog steeds een probleem omdat het stationair niet constant is; Ik zal naar de tuimelaars kijken. De ontsteking is in orde (ontstekingskop + bougies). Er kan ook sprake zijn van een defecte stationairsnelheidsregelaar (het is een elektronische ontsteking zonder platinaschroeven). Dus ik doe het stap voor stap.

murphy59 :pijl:

OK bedankt. Houd ons op de hoogte als u vooruitgang boekt met de Pantone op uw Alfa. dank u bij voorbaat : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/03/06, 18:13

Dag
Het zou mij verbazen als het een elektronische ontsteking was
het werkt of het werkt niet, let op de bougiekabels
als deze vaak ontbreekt op een cilinder.
Overdrijf niet op de bougieruimte, dit is de hoofdoorzaak van het doorbranden van de elektronische module.
Er zit geen regelaar op het stationair toerental van de carburateur
er moet gewoon een goede aanpassing plaatsvinden
Deze afstelling wordt gedaan als de motor warm is, verhoogt de gasklep iets, verstelt met de schroef (rijke veer) totdat de motor galoppeert en rijk wordt, daarna richten we de rijkdom voor de verarmden aan tot hij ronddraait en heel zacht is.
en uiteindelijk draaien we de stopschroef los om de gewenste traagheid te verkrijgen
en voila!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/03/06, 18:45

Andre :pijl:

Ik heb de oorzaak gevonden. Bij het verwijderen van de draaiende motorolievuldop spatte er olie...vreemd!
Dus heb ik alle slangaansluitingen van de olieontluchter gecontroleerd, en zie: de slang was gescheurd en de klem zat los (ik ga een nieuwe slang kopen). Nu heb ik een depressie als ik de olievuldop open en de motor loopt soepel stationair....jaja!!

NB: Ik had het over een stationair-toerentalregelaar omdat ik dit probleem heb met mijn R25 elektronische injectie (het membraan van deze regelaar, dat zich op de brandstoftoevoer van de injectoren bevindt met een klein pijpje dat in bypass is aangesloten op de inlaatcollector; hij spuugde benzine door deze pijp, ook al is er normaal gesproken sprake van een luchtdepressie). Ik heb naar de R21 gekeken en zo'n systeem bestaat niet.
Voor de slow motion aanpassing weet ik hoe het moet; toch bedankt.

In ieder geval bedankt voor je "tips". : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten