Chemische reactie van het Pantone motor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/12/06, 10:53

bob_isat schreef:[...] er sprake is van "transmutatie van materie"...

Het brengt ons een flink aantal eeuwen terug!
Eh... Nicolas Flamel?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 20/12/06, 11:23

verloren, het was Georges Moustaki : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 20/12/06, 12:21

bob_isat schreef:verloren, het was Georges Moustaki : Mrgreen:


Opnieuw verloren... het was Louis Kervran
http://www.amazon.fr/Transmutations-bio ... 2224008317
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/12/06, 16:44

Hallo,

Er moet een veel eenvoudigere verklaring zijn!

Wat we wel weten is dat een (bepaalde kleine) hoeveelheid water de verbranding verbetert.

Er zijn twee dingen die je afzonderlijk moet bestuderen: de motor en de panton

We moeten weten wat vochtige lucht in de motor doet en waarom de dosering zeer nauwkeurig is bij de explosiemotor en toleranter bij de diesel (wat verklaart waarom de pantoneux de aanpassingen gemakkelijker kan maken bij een diesel!

We moeten ook de systemen vergelijken (VIX en andere) die geen reactor hebben die deze waterdamp in de motor maakt...
we moeten ons ook de vraag stellen over de rol van de staaf, versus een heel klein multireactorbuisje van 3,2 mm.
We moeten ons ook de vraag stellen waarom we problemen ondervinden als we de diameter van de reactor vergroten.

We moeten ons ook de vraag stellen waarom Chambrin zoveel moeite deed om een ​​spiraalvormige inlaat te bouwen (ingewikkeld om te realiseren) en waarom hij een kleine luchtinlaat aan het uiteinde van de reactor maakte? en hij ioniseert aan het einde van de reactor, terwijl wij aan de voorkant van de reactor proberen te ioniseren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 22/12/06, 13:40

Andre schreef:...................
We moeten ons ook de vraag stellen waarom Chambrin zoveel moeite deed om een ​​spiraalvormige inlaat te bouwen (ingewikkeld om te realiseren) en waarom hij een kleine luchtinlaat aan het uiteinde van de reactor maakte? en hij ioniseert aan het einde van de reactor, terwijl wij aan de voorkant van de reactor proberen te ioniseren.

Andre


Deze luchtinlaat was mij niet opgevallen! :schok:
aan de andere kant, op het Fr-patent (75), schokt het het gas met 24V-kaarsen... goede opmerking : Cheesy:

anders monteerde hij de reactor in het begin in een concentrische buis... hij patenteerde dit systeem (in 81-82) voordat hij patenteerde op de spiraal!
zoals hij uitlegt is het om de warmte-uitwisseling en dus de compressie van de damp te verbeteren, omdat het volume, uiteindelijk het doorgangsgedeelte, hetzelfde blijft als het gas naar het midden gaat en daarom wordt verwarmd....

anders begreep ik zijn verbetering op het gebied van uitlaatgassen niet echt => er zijn de gassen die door het midden van de reactor gaan en een deel dat rechtstreeks in de behuizing arriveert waar de spiraal is geplaatst... en hij zegt dat dit zo is voor problemen met de uitlaatgasdrukregeling afhankelijk van de snelheid... nou, ik begreep het niet echt : Cheesy:
kun je mij inlichten!?!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 22/12/06, 23:07

lio74 schreef:Deze luchtinlaat was mij niet opgevallen! :schok:


We kunnen het vergelijken met 100% Pantone, omdat al het brandstofmengsel door de reactor gaat
daarom, omdat er verondersteld wordt dat er een "energetische", om niet te zeggen "endotherme" reactie plaatsvindt, blijkt dat het gasmengsel te rijk wordt (zoals een 100% Pantone waarvan de benzinerijkdom kan worden verminderd): hier gebeurt het tegenovergestelde: het verhoogt de lucht
(nou ja, dat is wat ik denk volgens mijn logica, Chambrin draait het, terecht of ten onrechte, als de rol van REACTIEF)

lio74 schreef:aan de andere kant, op het Fr-patent (75), schokt het het gas met 24V-kaarsen... goede opmerking : Cheesy:


het staat op patent 74, op 75, het is de "spiraal" die de ionisatie moet doen, de THT-transformator wordt een optie, alleen aanbevolen voor het starten of als de motor geïsoleerd is van de zon (het staat als zon gemarkeerd op patent 82 in plaats van grond, denk ik)

lio74 schreef:anders begreep ik zijn verbetering op het gebied van uitlaatgassen niet echt => er zijn de gassen die door het midden van de reactor gaan en een deel dat rechtstreeks in de behuizing arriveert waar de spiraal is geplaatst... en hij zegt dat dit zo is voor problemen met de uitlaatgasdrukregeling afhankelijk van de snelheid... nou, ik begreep het niet echt : Cheesy:
kun je mij inlichten!?!


Kennelijk gaat het om directe recycling van uitlaatgassen. in het inlaatcircuit, zoals een Pantone die borrelt met de uitlaatgassen, maar hier is het om meer warmte terug te winnen voor de reactor (oud model EGR-klep) (de evolutie van de huidige EGR-kleppen is om de gerecycleerde uitlaatgassen in een extra wisselaar te koelen: om meer te kunnen recyclen en de verbrandingstemperatuur te verlagen)

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/12/06, 01:45

hello,
Ik denk niet dat het uitlaatgassen recycleert.
het gebruikt de uitlaatgassen op hun hoogste temperatuur aan het einde van de reactor en voordat ze de reactor binnengaan, verwarmen de uitlaatgassen de inlaat van de slak, de slak moet geleidelijk verwarmen en beweging veroorzaken, wat Panton in zijn redactie heeft verwaarloosd een directe invoer maken,
Voor het starten wordt alleen de verwarmingsplug gebruikt, de gelijkgerichte hoogspanning wordt gebruikt om tijdens bedrijf continu te ioniseren.
Het grootste probleem is dat als we ionisatie bij de reactorinlaat plaatsen, de natte isolatoren geleidend worden en bij de uitlaat vormt dit minder een probleem en met de tests die ik heb gedaan moet het bij de reactoruitlaat zijn (Chambrin had gelijk), hoewel het een tijdje duurt. vrij grote kamer en ver van de massa, anders boog het..

We mogen niet vergeten dat deze motor liep met een water-alcoholmengsel, de kleine luchtinlaat wordt niet gebruikt om de rijkdom aan te passen, het veroorzaakt een soort oxidatie in wat uit de reactor komt.
de rijkdom hij had de mogelijkheid om het af te stellen met zijn (oude Dodge carburateur) het gat was klein en vast.. terwijl het water-alcohol mengsel vaak varieerde afhankelijk van de tests
Chambrin probeerde iets compacts te doen, Panton deed in wezen hetzelfde, maar online eenvoudiger.
in mijn experimentele opstelling heb ik een lange reactor gemaakt van 700 mm met een staaf van 200 mm. De lange voorkamer die aan de voorkant wordt verwarmd met de restwarmte van de reactor, speelt dezelfde rol als de slak. Met een dergelijke montage absorberen we meer dan de helft van de uitlaatgastemperatuur, en als we deze hitte nergens kunnen vinden, kan dit voor mij alleen maar in de drijvende kracht zitten.
met deze montage kunnen we een water-alcoholmotor laten draaien in maximale verhoudingen van 40% water en 60% alcohol, maar er treedt vermogensverlies op de motor op. Ik heb de metingen niet gepusht.
maar voor de totale energie op een generator (looptijd met een hoeveelheid brandstof was de winst laag bij veel water) begreep ik op dit moment al dat er een kleine hoeveelheid water nodig was in de alcohol. Hoewel andere parameters een rol spelen, kunnen we niet zo gemakkelijk conclusies trekken, vooral bij een 100% Panton-motor waar we een water-alcoholmengsel passeren, denk ik dat alcohol en water niet in dezelfde carburateur mogen terechtkomen, het zijn twee vloeistoffen met verschillende eigenschappen te verdampen en in een kleine motor zoals degene die ik heb getest, zakt de hitte vrij snel in als er te veel water is.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 23/12/06, 05:03

Andre schreef:Het grootste probleem is dat als we ionisatie bij de reactorinlaat plaatsen, de natte isolatoren geleidend worden en bij de uitlaat vormt dit minder een probleem en met de tests die ik heb gedaan moet het bij de reactoruitlaat zijn (Chambrin had gelijk)


allemaal heel interessant....

de extra retour van uitlaatgas is om de buitenomtrek van de spiraal te verwarmen + om een ​​bepaalde druk door de uitlaatpijp te handhaven om vermogensverlies te voorkomen als er te veel water is...

Andre schreef:in mijn experimentele opstelling heb ik een lange reactor gemaakt van 700 mm met een staaf van 200 mm. De lange voorkamer die aan de voorkant wordt verwarmd met de restwarmte van de reactor, speelt dezelfde rol als de slak.

Dit is waar mijn rekenraster me mee zou moeten helpen... de stroomuitwisselingswaarden!

Andre schreef:Het was al op dit moment dat ik begreep dat er een kleine hoeveelheid water nodig was in de alcohol. Hoewel andere parameters een rol spelen, kunnen we niet zo gemakkelijk conclusies trekken, vooral bij een 100% Panton-motor waar we een water-alcoholmengsel passeren, denk ik dat alcohol en water niet in dezelfde carburateur mogen terechtkomen, het zijn twee vloeistoffen met verschillende eigenschappen te verdampen en in een kleine motor zoals degene die ik heb getest, zakt de hitte vrij snel in als er te veel water is.

Andre

terecht te veel water Dit is een knelpunt bij de directe reactor (Pantone), maar bij de colimasson zegt het patent 100% water!!!

Ik zeg een klein deel brandstof, maximaal 5%, om een ​​laatste warmtetoevoer te hebben voor het gas in de zuigerkamer... :|
eindelijk is er iets dat de neuronen hierover in beroering brengt : Cheesy:

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 23/12/06, 05:11

Bolt schreef:..............
(nou ja, dat is wat ik denk volgens mijn logica, Chambrin draait het, terecht of ten onrechte, als de rol van REACTIEF)

..................

Kennelijk gaat het om directe recycling van uitlaatgassen. in het inlaatcircuit, zoals een Pantone die borrelt met de uitlaatgassen, maar hier is het om meer warmte terug te winnen voor de reactor (oud model EGR-klep) (de evolutie van de huidige EGR-kleppen is om de gerecycleerde uitlaatgassen in een extra wisselaar te koelen: om meer te kunnen recyclen en de verbrandingstemperatuur te verlagen)

bout


ja ook interessant.. niet dezelfde mening toegedaan als André!!! Ik aarzelde om te denken zoals jij... maar in de filosofie van het systeem denk ik dat gassen niet borrelen!!! maar verwarm liever de buitenste bocht wat het tegenovergestelde effect heeft van de EGR => we verwarmen de inlaatgassen.... de domme fabrikanten.... ze maken een extra wisselaar maar niet goed, ze koelen de uitlaatgassen voor herinjectie : Lol:

deze verschillende gezichtspunten (bolon + andre) hebben mij enorm geholpen... dit alles overlapt maar komt vanuit een ander gezichtspunt. : Cheesy: :D 8)

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Chemische reactie van Pantone-motor




par lio74 » 05/01/07, 12:33

Kyubi schreef:Hallo iedereen

Ik zit in de 1e S-klasse en als vak voor TPE (Supervised Personal Work) besloot ik het over de Pantone-motor te hebben.


Voordat je de chemische reactie in de reactor perfect wilt en kunt kennen, denk ik dat je je kunt concentreren op de 4e toestand van de materie: plasma:
--> deze trainingsvoorwaarden
--> de ladingsdichtheid (ik zag zelfs een geweldig diagram op de forum... maar waar... ik ga kijken)
--> zijn vermogen om moleculen te breken

veel succes met je onderzoek : Cheesy: !

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten