ESIEE project op het water doping Gillier Pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

ESIEE project op het water doping Gillier Pantone




par Christophe » 18/02/10, 11:38

Drie studenten van ESIEE I1T hebben waterdoping / pantonemotoren bestudeerd. Ze worden zeker econologie anoniem doorgegeven of niet, ik herinner me meer.

Hoe dan ook, ik vind hun site interessant voor uitleg (de benadering wijkt af van de klassieke benaderingen) die hier de meest relevante uittreksels zijn:

A) De acteurs (we maken er deel van uit): http://crbatiment.fr/controverse/acteur.html

Zoals u kunt zien, is de kaart gericht op brandstof voor een betere vergelijking met water en benzine of wat dan ook.

Beeld

Voor de schaal met de positie van de acteurs, moet er rekening mee worden gehouden met water als brandstof.

gebruikers:

We vinden onder de acteurs voor, de gebruikers. Het gebruik van water in de motoren zou het mogelijk maken om minder soorten te kopen en het zou goedkoper zijn voor de gebruiker. Bovendien zou de bevolking meer kunnen reizen zonder meer te vervuilen.

Nu kan worden gezegd dat vervuiling van de auto deels verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. Daarom zou het gebruik van een dergelijke motor de productie van CO2 aanzienlijk verminderen.

Het gebruik van een dergelijk systeem heeft dus twee positieve kanten voor gebruikers, ze zullen minder geld uitgeven aan de aanschaf van benzine en minder vervuilen.

Verenigingen / ecologen:

Ecologen en verenigingen zijn belanghebbenden in dit systeem omdat het het brandstofverbruik en daarmee de uitstoot van CO2 aanzienlijk zou verminderen.

In zekere zin zou deze motor de uitvinding van de eeuw zijn en sommige problemen van koolstofdioxide zouden opnieuw worden opgenomen.

verzekering:

Verzekering is een van de belangrijkste spelers, omdat zij degenen zijn die onze voertuigen verzekeren en gebruikers in staat stellen om ze te gebruiken.

Ze spreken zich echter niet uit vanwege het ontbreken van wetenschappelijke studies of serieuze tests die zijn uitgevoerd en gevalideerd door de regering.

Ze hebben geen referentie waarop ze zich kunnen baseren en daarom geven ze geen mening.

De overheid:

We zullen geïnteresseerd zijn in de gevolgen van het opzetten van een dergelijk systeem voor de overheid. Dit zou een kolossaal verlies aan geld zijn omdat het verbruik van benzine zeer sterk zou dalen, wetende dat de staat invloed heeft op de btw en de TIPP-binnenlandse belasting op aardolieproducten daarop.

Bovendien moet de regering alle structuren voor de implementatie van het systeem wijzigen.

Daarom neemt de regering geen standpunt in omdat ze zo'n idee niet willen promoten. Dus de overheid is een van de actoren tegen.

Oliegroepen:

Een andere zeer belangrijke speler die een dergelijk systeem niet op de markt wil zien verschijnen, zijn de olielobby's. Zij zijn degenen die de meeste druk uitoefenen omdat het een hele markt zou zijn die sterk zou dalen. Alle OPEC-landen zouden veel geld verliezen omdat sommige van deze landen de enige economie zijn die olie verkoopt.

Sommige OPEC-landen hebben al geïnvesteerd in hernieuwbare energiebronnen zoals zonne-energie, wind ...

Er gaan geruchten dat oliemaatschappijen octrooien zouden kopen om deze uitvinding te vernietigen.

Het is een van de actoren tegen de meest virulente.

Automobielfabrikanten:

Een andere acteur tegen is de autofabrikanten. Sterker nog, ze hebben niet de zekerheid dat wetenschappelijke studies worden uitgevoerd die zouden zeggen dat de motor werkt. Bovendien hebben de automobielgroepen al enorme bedragen geïnvesteerd in verschillende alternatieven voor benzine, zoals waterstof of elektriciteit.

Ze zouden opnieuw in dit systeem moeten investeren, terwijl geen enkele studie de doeltreffendheid ervan aantoont omdat de reactie in strijd is met het principe van energiebesparing. Bovendien zou de implementatie van het systeem zeer moeilijk zijn, omdat het moeilijk zou zijn om te industrialiseren. de vervaardiging ervan.

Het gevolg is dat de bouwers verlegen zijn en niets doen.



B) Het contrapunt: https://www.econologie.info/share/partag ... jn64uM.pdf

fragment:

We gaan in deze controverse om te proberen het mysterie te ontrafelen:

"Waarom doorbreekt de watermotor nog niet efficiënt en haalbaar onze voortbewegingsbron niet?"

De huidige situatie is ideaal om een ​​dergelijk project te lanceren omdat we ons in een keerpunt in de autowereld bevinden, en meer bepaald in de keuze van een volgende brandstof.

Automakers maken zich op voor deze verandering en wedden op technologie in hun zoektocht. Geen van deze grote groepen is echter afhankelijk van de watermotor, die zijn betrouwbaarheid kan bewijzen, zoals blijkt uit een deel van het wagenpark van het stadhuis van Vitry sur Orne dat sinds 2007 soepel functioneert.


Hun site: http://moteur-a-eau.new.fr/
Dernière édition par Christophe de 18 / 02 / 10, 14: 30, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 18/02/10, 11:56

Hallo Christopher,

L'ESIEE is een technische school ... gerichte communicatie / internet

We doen geen TPE (begeleid persoonlijk werk op middelbare schoolniveau) of TIPE (begeleid persoonlijk initiatiefwerk op CPGE-niveau). Maar "studieprojecten"

Maar hun aanpak ziet er goed uit : Idee:
Dernière édition par Remundo de 18 / 02 / 10, 12: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/02/10, 11:59

Ah bedankt voor de info die ik dienovereenkomstig heb aangebracht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/02/10, 14:26

Remundo schreef:L'ESIEE is een technische school ... gerichte communicatie / internet
We doen geen TPE (begeleid persoonlijk werk op middelbare schoolniveau) of TIPE (begeleid persoonlijk initiatiefwerk op CPGE-niveau). Maar "studieprojecten"

Maar hun aanpak ziet er goed uit : Idee:
Ik deel helemaal niet jouw mening mijn liefste Remundo. :?
Deze manier van kijken is volledig geformatteerd door de vervormde informatie die hier en daar door de traditionele media en het internet wordt overgebracht en er is geen analyse of synthese gemaakt om het "koren van het koren" te scheiden.
:onheil:
Bovendien is het erg slecht geschreven, ik geef de spelling door ... maar de ideeën zijn "in bulk" en zeer twijfelachtig ...

Onder de verklaringen die mijn haar borstelen:
de bevolking zou meer reizen kunnen maken zonder meer te vervuilen.

Nu kan worden gezegd dat vervuiling van de auto deels verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde.
Daarom zou het gebruik van een dergelijke motor de productie van CO2 aanzienlijk verminderen
Het is een idee, geen postulaat ...
In zekere zin zou deze motor de uitvinding van de eeuw zijn en sommige problemen van koolstofdioxide zouden opnieuw worden opgenomen.
:schok:
Alle OPEC-landen zouden veel geld verliezen omdat sommige van deze landen de enige economie zijn die olie verkoopt.

Sommige OPEC-landen hebben al geïnvesteerd in hernieuwbare energiebronnen zoals zonne-energie, wind ...
2 zinnen die elkaar tegenspreken ... :schok:

Samengevat, het is een theedoek, mijn 7-dochter denkt beter en spreekt zichzelf beter uit. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 18/02/10, 14:30

Nou ja, het zijn technische studenten ... in communicatie : Cheesy:

Ze hebben hun best gedaan omdat ze heel weinig weten over de techniek. Wat ze zeggen is betwistbaar, maar niet fundamenteel verkeerd.

En weet u dan dat deze projecten er alleen zijn om "een waarde-eenheid te valideren"? Dat ze er maar enkele tientallen uren aan besteden?

Na dit rapport gaan ze verder met een andere, voor een andere waardevolle eenheid ...

Ik schreef al, de eerste vaardigheid van de student inge is woord en powerpoint. :P

en soms om een ​​stropdas goed te dragen tijdens de 'verdediging'
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/02/10, 14:33

Absoluut Remundo ... en in de communicatie ... is er een goede reden : Mrgreen: : Mrgreen:

Citro Ik vind je de laatste tijd erg agressief ... cf https://www.econologie.com/forums/voiture-et ... 3-170.html

Ik zei dat de aanpak "interessant" was, niet dat ik het 100% met hen eens was ... ja, hun analyse is erg licht, maar het heeft de verdienste dat ze bestaat en over doping praat ... d 'elders zou je dezelfde analyse kunnen doen met elektrische voortstuwing!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/02/10, 15:48

Commentaire:

de tankers tegen: we begrijpen ze: het is hun toast

maar:

stelt: maak je geen zorgen over hen: ze zullen een andere manier van belasting vinden (soort zwarte doos, kosten per kilometer). Bovendien is iedereen het erover eens dat het wegennet kosten met zich meebrengt die goed zullen zijn.
Hetzelfde voor verwarming: stel je voor dat iedereen wordt aangemoedigd om zijn verwarmingskosten 30 80 procent te verlagen: het zal snel een kadaster van te heffen gebouwen opzetten door het tekort te compenseren!
De Belgische Staat kent wel een "accijnscompenserende belasting" die via de jaarlijkse wegenbelasting compenseert voor de belastingen die de gebruiker niet betaalt bij het rijden op diesel.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 18/02/10, 16:13

Welnu, sinds ik van deze school kwam, zal ik enige opheldering geven. ESIEE vertegenwoordigt zowel de lokale bevolking als de technische school die daar woont.

De I1T zijn eerste jaar cyclus Technoloog (+ 3 lade) en niet ingenieur (hoewel het off er na hun 3 jaar kan vertakken), zodat ze deel uitmaken van de ESTE en niet die van ESIEE
Merk op dat de ingenieurs het misschien niet beter hebben gedaan.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Technologue
http://fr.wikipedia.org/wiki/ESTE
Ze komen uit technische opslaglocaties (STI, ...) en niet uit het algemene (S).

Voor het communicatie-aspect zal het worden gestreken, het is ook niet het hoofddoel van de school, zelfs als een deel van de training eraan is gewijd. Dit is het doel van de ISTM (M voor management), ook aanwezig in het pand.

Dus eigenlijk in het toetsenbord (de ESIEE lijkt op een toetsenbord), zijn er de ESTE, school van technoloog, de ISTM, school of management, en de ESIEE, engineering school die het belangrijkste personeel vertegenwoordigt aanwezig in de gebouwen.


Vervolgens, dit eerstejaars project en om de nieuwelingen de kans te geven om een ​​"PRESENTATIE" van een "CONTROVERSIE" te creëren, kozen ze hier voor waterdoping.
Ze moeten een poster maken en een presentatie geven voor hun kameraden van promo's.

Nu, zoals vele eerste jaren (ingenieurs en technologen), wordt het onderwerp niet grondig of zelfs correct behandeld. Maar ze hebben hier veel van geleerd, en ze hadden normaal gesproken een vrij volledige feedback van alle leraren in de school, omdat ze aan de ene kant door het hele project werden gevolgd en begeleid en de presentatie vervolgens langs de muren.

Dit is een groepswerk van 3 naar 6-mensen over een of twee maanden, waarbij andere projecten parallel moeten worden uitgevoerd. Het belangrijkste doel is om hen te leren werken in groepen, om te werken aan hun communicatie, om te leren hoe taken te delen en om een ​​presentatie naar voren te brengen die duidelijk genoeg is voor iedereen om te begrijpen (zowel docenten / onderzoekers als taaldocenten). dan alle studenten).

Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet ^^

Oké, ik ga mezelf voorstellen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/02/10, 16:29

Oké, bedankt voor de details over dit project (ik zag niets op hun kleine site).

Ik zie dat het horloge op informatie en communicatie bij ESIEE goed werkt :) (U moet dit onderwerp via google no tegengekomen zijn?)

Weet je, ik heb niet de indruk dat ik meer succesvolle projecten deed in 3ieme jaar dan in 1ere, een jaar van engineeringcyclus ...

Maar natuurlijk, wanneer je 10 keer meer tijd aan een project besteedt, is het consistenter ... maar niet noodzakelijkerwijs beter.

Wat doen we als een soort baan wanneer we de ESIEE verlaten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 18/02/10, 16:44

In feite raadpleeg ik dit forum Sinds 3 jaar houd ik van de sfeer en de informatie die we vaak kwaliteit vinden, en discussies zijn zelden steriel omdat ik soms veel zie.

Voor het werk dat we doen als we de school verlaten, is het behoorlijk gevarieerd, maar niet 50% doet een baan die verband houdt met hun opleiding, velen doen hierboven management- of verkooptraining. Anderen beginnen hun eigen bedrijf (enkele). Ik ben een van de weinigen die na mijn opleiding naar R&D ging.

Voor de projecten was de mijne rijper in 3-4th jaar dan in het eerste jaar.

Ik vergat te specificeren, de I1 / I1T zijn in het eerste jaar NA de bac, dus jonge mensen 18ans. Het maakt het mogelijk om het werk dat is gedaan in deze presentatie in perspectief te plaatsen.
De ESIEE is een post-low school in 5 jaar, heeft een geïntegreerde voorbereidingscyclus.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten