sizing reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/04/07, 07:07

Ga naar de artikelen van pantones-prestaties op de quandhomme-site, er zijn foto's van montage op een mercedes 220D!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
opa steen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/09/08, 17:53

aankoop reactor




par opa steen » 08/10/08, 00:15

Voor Cedar, als je het niet erg vindt, waar heb je de reactor gevonden die je kant-en-klaar hebt gekocht?
dank u
opa steen
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 02/05/13, 00:38

khartoum schreef: Voor de bubbler heb ik er bij gebrek aan ruimte resoluut voor gekozen om deze onder de auto te monteren met de uitlaat naar binnen en de vulling in de passagiersruimte. Het zal gelijk zijn aan een samenstel van het type "tractor 22" en al zijn kleine broertjes...

Ook ik ben voor deze oplossing, gezien de resultaten van de 22-tractor en zijn kleine broertjes. Dus plaats een reactor van 30 cm, een bubbler die wordt verwarmd door de uitlaat en die de hete uitlaatgassen opzuigt.
Met de auto zijn we niet in een hoge permanentmodus als op een tractor, maar op de snelweg zouden we met zwak gemotoriseerde auto's tot dezelfde resultaten (75% besparing) moeten komen. We zitten maar aan 20/30% max voor alle pantonized auto's!!!

Ik denk dat je een automatische bubblervulling moet kunnen doen door de reserve onder de motorkap te plaatsen.

Mijn vraag: waarom zien we niet meer systemen die identiek zijn aan de 22-tractor op auto's?
Is het alleen bij gebrek aan ruimte?
Merci.
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 02/05/13, 00:51

engel schreef:IMHO de beperking is noodzakelijk voor het goed functioneren van de reactor. Maar het wordt vervelend voor maximaal vermogen of bijna op maximum, genereert vervuiling, etc.

En als u eenvoudig een RELEASE VALVE in het PANTONE-systeem toevoegt.
....
Dus kort samengevat: ik bereken mijn reactor waarvoor hij in de stad hangt, dus de maximale beperking van de uitlaat, en om geen vermogen te verliezen in het midden en aan de bovenkant installeer ik een klep.

Het moet mogelijk zijn om een ​​systeem toe te voegen (slaved of mechanisch) dat de reactor optimaliseert op basis van het motortoerental en dus goede prestaties levert bij stationair draaien. Het is een beetje wat Pepito0_10 (eerste pagina van dit bericht) bepleitte met zijn ventilator die de stroom regelde.
De motor zuigt aan wat hij nodig heeft en je kunt kleppen openen en sluiten om te kiezen welke reactor je wilt gebruiken, afhankelijk van het motortoerental:
* bij inactiviteit de zeer kleine reactor,
* in de tussenstand het vet
* en op hoge snelheid de 2 reactoren.

Heeft iemand een kleine reactor van het staaftype met een diameter van 6 mm geprobeerd?

engel schreef:Het is zinloos om de reactor te oververhitten.
: Lol:
In tractor 22 nemen ze de maximale warmte op en komt het zelfs voor dat het water in de bubbler slibt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/05/13, 19:33

Dudule schreef:In de auto zijn we niet in een hoge permanente modus zoals op een tractor, maar we zouden tot dezelfde resultaten moeten komen (75% besparing) op de snelweg met licht gemotoriseerde auto's. We zitten maar aan 20/30% max voor alle pantonized auto's!!!

Ik weet niet waar je dat volkomen fantasievolle figuur vandaan hebt. Degenen die hun prestatie / maatregelen serieus hebben gedocumenteerd, laten zulke scores verre van zien. : Mrgreen:


Mijn vraag: waarom zien we niet meer systemen die identiek zijn aan de 22-tractor op auto's?
Is het alleen bij gebrek aan ruimte?
Merci.


Zeker, meestal is het moeilijkste om de plaats te vinden om de verschillende organen (bubbler, reactor, tank enz...) op een coherente manier te installeren. Dat wil zeggen op een plaats die de prestaties van het systeem niet in gevaar brengt door lengtes of doorgangen van onbeholpen leidingen, hoogtes in vergelijking met andere ongeschikte organen, speciale lage retentiepunten, gebieden met onverenigbare temperatuur, toegang, uitsteeksels, het moet verwijderbaar / onderhoudbaar / fixeerbaar blijven enz... en daar zijn de grote potten gehandicapt : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/05/13, 19:51

Dudule schreef:
engel schreef:IMHO de beperking is noodzakelijk voor het goed functioneren van de reactor. Maar het wordt vervelend voor maximaal vermogen of bijna op maximum, genereert vervuiling, etc.

En als u eenvoudig een RELEASE VALVE in het PANTONE-systeem toevoegt.
....
Dus kort samengevat: ik bereken mijn reactor waarvoor hij in de stad hangt, dus de maximale beperking van de uitlaat, en om geen vermogen te verliezen in het midden en aan de bovenkant installeer ik een klep.

Het moet mogelijk zijn om een ​​systeem toe te voegen (slaved of mechanisch) dat de reactor optimaliseert op basis van het motortoerental en dus goede prestaties levert bij stationair draaien. Het is een beetje wat Pepito0_10 (eerste pagina van dit bericht) bepleitte met zijn ventilator die de stroom regelde.
De motor zuigt aan wat hij nodig heeft en je kunt kleppen openen en sluiten om te kiezen welke reactor je wilt gebruiken, afhankelijk van het motortoerental:
* bij inactiviteit de zeer kleine reactor,
* in de tussenstand het vet
* en op hoge snelheid de 2 reactoren.


In principe lijkt het goed... maar AMHA het is veel eenvoudiger / gemakkelijker om te proberen de reactor te laten werken in het gebied waar hij het vaakst wordt gebruikt (cruise met 90 km/u?) en waar de motorparameters niet werken te veel bewegen. Toen eenmaal het ding onder de knie (het zijn al veel tests : Mrgreen: ) kan men proberen het gebruiksbereik te optimaliseren naar stationair toerental en/of hogere belastingen met een grote wals van de motorparameters.

engel schreef:Het is zinloos om de reactor te oververhitten.
: Lol:
In tractor 22 nemen ze de maximale warmte op en komt het zelfs voor dat het water in de bubbler slibt.


Wat telt is de "kwaliteit" van de stoom die bij de reactor aankomt, de manier om deze te verkrijgen kan zeer variabel zijn.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 02/05/13, 23:40

Flytox schreef:
Dudule schreef:In de auto zijn we niet in een hoge permanente modus zoals op een tractor, maar we zouden tot dezelfde resultaten moeten komen (75% besparing) op de snelweg met licht gemotoriseerde auto's. We zitten maar aan 20/30% max voor alle pantonized auto's!!!

Ik weet niet waar je dat volkomen fantasievolle figuur vandaan hebt. Degenen die hun prestatie / maatregelen serieus hebben gedocumenteerd, laten zulke scores verre van zien. : Mrgreen:

De 22-tractor ging van 20 liter naar 5 liter stookolie per uur, wat neerkomt op een vermindering van het verbruik met 75%. Idem voor veel van zijn kleine broers met de G Pantone
Maar er is geen auto, ook niet op de snelweg bij hoge toeren, die zo'n resultaat heeft behaald.
Ik ga een 2,1 liter, 64pk verkeer proberen zonder enige opties en dus met veel ruimte rond de motor die ook dwars staat. Ik doe vaak 1000 km over 4 rijstroken en ik zal zien wat ik kan krijgen!!!
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 02/05/13, 23:54

Flytox schreef:
Dudule schreef:In tractor 22 nemen ze de maximale warmte op en komt het zelfs voor dat het water in de bubbler slibt.

Wat telt is de "kwaliteit" van de stoom die bij de reactor aankomt, de manier om deze te verkrijgen kan zeer variabel zijn.

Op de econokit wordt het water niet eens verwarmd, op de auto's is het vaak de koelvloeistof die de "stoom" verwarmt tot 70/80°C en op de tractor 22 koken ze zelfs het water in de bubbler en zetten ze de maximale hitte in de reactor.
We lezen veel prestaties en adviezen, maar het is moeilijk om ze te synthetiseren.
Wat te kiezen om een ​​optimaal systeem te maken met stoom van goede kwaliteit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/05/13, 22:34

Dudule schreef:We lezen veel prestaties en adviezen, maar het is moeilijk om ze te synthetiseren.
Wat te kiezen om een ​​optimaal systeem te maken met stoom van goede kwaliteit?


Het beste systeem is het systeem waarop u uw motor kunt laten werken. Er zijn veel verschillende oplossingen om tot een goed resultaat te komen (of helemaal te missen). : Mrgreen: ).
Maar aangezien je een "ideale" montage niet volledig kunt kopiëren vanwege de problemen met ruimte / voorraden / andere motor ... moet je 100 keer aanpassen, proberen, wijzigen ... om de klus weer op de baan te krijgen. : Mrgreen:

Het is duidelijk dat je een oplossing kiest waarvan je je beter voelt dan een andere om x reden gegeven door je analyse-rommel etc..., bubbler, GVI, miniatuur carburateur, etc... en je past het zo goed mogelijk aan op je zeur. Als je moeilijkheden hebt, de stamgasten van de forum zal u graag helpen en reageren op aan de orde gestelde of reeds ondervonden problemen.

Voor een Gillier Pantone is wat cruciaal is de stoom die je naar de ingang van de reactor brengt. Wat stroomafwaarts is, een min of meer "standaard" ding, zal niet veel uitmaken. Je moet dus gemakkelijk / "voor onbepaalde tijd" je reactorinvoer / voeding kunnen aanpassen, want daar staat het op het spel. :P
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten