sizing reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 05/11/05, 09:26

Waarom werkt de Pantone-reactor goed in depressie en slecht in overdruk?
Is het omdat in depressie het water bij een lagere temperatuur in de gasvormige toestand overgaat en daarom minder kans heeft om bij de reactoren aan te komen in de vorm van damp (druppels in suspensie) waarvan de transformatie in de toestand gasvormig, dat veel warmte verbruikt, beïnvloedt de goede efficiëntie van de reactor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 05/11/05, 22:26

Andre schreef:Hallo antwoord op kartoum
Ik geloof dat het voor een kleine motor als de jouwe verstandiger zou zijn om een ​​enkele reactor te maken, tenzij je van gecompliceerde dingen houdt, omdat meerdere reactoren iets meer werk zijn als je niet erg uitgerust bent en dat de beschikbare tijd kort is, voor het kleine verschil dat het twee reactoren oplevert ... Zoals we pilootjargon zeggen als je een dubbele motor bestuurt, heb je twee problemen te beheren, beter een goede enkele motor, die werkt goed.
Voor een 150 mm lange waterspuiting is het voldoende luchtspleet maximaal 1,5 mm, en kanaliseert de uitlaatwarmte goed op de reactor, vooral op een turbo is er geen restant, dus plant je reactor in de uitlaatpijp, en naar de hel met de beperking, het is een noodzakelijk kwaad voor de Panton.
Het lijkt mij dat het een schok maakt dat je spreekt over je bewerking?
het is tijd voor u om actie te ondernemen ... weg te sturen .. zodra de reactor is geïnstalleerd, heeft u genoeg tijd om een ​​bubbler, een carburateur of een lont (spons) uit te proberen zoals ik wil verbeteren.

Andre
Andre


Ja inderdaad, ik heb het al een tijdje over mijn reactor :D (maar het was eerder voor een 1400-benzine :D maar het zal gebeuren, anders zal ik Econologie vertellen mijn onderwerp te verwijderen)
Maar hier ga ik het laten maken door een slotenmaker in roestvrij staal 310 met 2-ellebogen om het gemakkelijk op het soldeer (of op het oxy-acetyleen van een vader van mijn vader) te monteren door een gleuf aan de zijkant van mijn uitlaat direct bij de uitgang van de turbo.
Doneer volgens uw advies, ik vertrek een reactor recht gesneden bij de inlaat en gericht op de uitlaat van 150 mm lang, met een diameter 18 mm voor de staaf en 20 / 21 mm binnen voor de buis.
Wat de beperking betreft, is dit niet erg, want deze motor is gemonteerd op andere voertuigen met een veel kleinere potdiameter en een verdomde oxidatiepot !!!


Voor de bubbler besloot ik, bij gebrek aan ruimte, om hem onder de auto te monteren met de uitlaatpijp die naar binnen gaat en de vulling in de passagiersruimte. Het komt overeen met een assemblage van het type "22-tractor" en al zijn kleine broertjes ...

Ik wil graag experimenteren met borrelen door uitlaatgassen, dus de kwestie van Cuicui interesseert me ook sterk ...

In ieder geval nogmaals bedankt :)

Ps: het voordeel van deze motor is dat je kunt rijden met een lopende assemblage (dus een geboorde pot) omdat achter de turbo het motorgeluid gedempt is;)
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 07/11/05, 20:52

Bonsoir
van mijn kant denk ik dat depressie nodig is om een ​​goed "plasma" te hebben, een relatief vacuüm zal altijd goed zijn om de miniflitsen te bevoordelen.
@+
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/11/05, 22:44

Hallo, Cedard
De depressie en vooral noodzakelijk om de snelheid van de microdruppels tussen de staaf en de reactor te verhogen, het is om deze reden dat de leidingen voldoende gedimensioneerd moeten zijn en niet te lang, voor en na de reactor, ik weet niet of dat plasma of bliksem? , Ik wilde het niet graag zien, maar ik weet dat het snel in deze reactor moet circuleren om functioneel te zijn.
Het lijkt op de ander forum , hetzelfde formaat!
Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/11/05, 23:03

Andre schreef:Hallo, Cedard
Het lijkt op de ander forum , hetzelfde formaat!
Andre


:)

Nou, het was een beetje gemaakt voor ... om de stamgasten het minst te storen! Ik werk aan design ... : Wink:
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 25/11/05, 22:58

IMHO de beperking is noodzakelijk voor het goed functioneren van de reactor. Maar het wordt vervelend voor maximaal vermogen of bijna op maximum, genereert vervuiling, etc.

En als u eenvoudig een RELEASE VALVE in het PANTONE-systeem toevoegt.

Voor een turbo-dimensieberekening is het precies hetzelfde.
De grote turbo hangt niet aan de onderkant en de kleine heeft een overbelasting bij hoge snelheid.

Dus kort samengevat: ik bereken mijn reactor waarvoor hij in de stad hangt, dus de maximale beperking van de uitlaat, en om geen vermogen te verliezen in het midden en aan de bovenkant installeer ik een klep.

Het is zinloos om de reactor te oververhitten.
: Lol:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/11/05, 00:27

Reactie op Angel
Hallo,
Voor de dimensie die je hebt is het beter dat deze te klein is dan te groot, het is een kwestie van voldoende warmte hebben bij het tussenregime.
Toen ik oververhit raakte op een auto (turbodiesel), wilde ik dit geluk nooit hebben en nooit gehoord, op een dieselauto klaagde iemand dat het te warm werd.
Qua warmtevolume ontbreekt dit niet, maar in vergelijking met een benzinemotor zijn er meer 200c minder.
Tenzij je een naverbranding doet in de achterkant van de turbo zoals militaire vliegtuigen, zal de reactor alle warmte hebben die je wilt.
Als het te heet wordt, is er altijd een manier om meer vochtige lucht te laten circuleren door het vacuüm te verhogen om meer in de reactor te zuigen.
Ik maakte een belangrijke beperking door de warmte rond de reactor te kanaliseren, dit had geen invloed op de maximale snelheid van het voertuig, als ik het allemaal neem, water, een beetje minder krachtig bij versnelling, en als het open blijft bij smelt over een langere afstand de watertemperatuur van de motor stijgt (de radiator biedt niet) c, is het enige nadeel dat ik meteen merk.
Wanneer de kleppen op een diesel moeten worden verbrand, is dat vrij uitzonderlijk.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 13/12/05, 15:16

welkom
Een interessant punt dat ik op de powerbank op + protos kon zien, met betrekking tot deze beroemde depressie, is dat wanneer we de toelating van lucht dwingen om de gassen te zuigen, we kracht verliezen, zelfs als we koppel krijgen. Voor mij zijn alle prototypes, of het is de motor die het pantone-circuit circuleert, ons alleen kracht kan doen verliezen, dus de kleine economie die het ons oplevert, verliezen we door het overtollige brandstofverbruik dat de motor vereist. : Wink:
0 x
Thierry22
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/02/07, 17:46




par Thierry22 » 20/02/07, 19:09

hi everyone

Ik wil het pantone-systeem installeren op een dieselmotor van Xsara. het is in feite een educatieve testbank.
Zo snel mogelijk kon iemand me de precieze plannen van de vergadering sturen.
Ik probeer ook de verschillen te ontdekken tussen het originele pantone-systeem en waterdoping, en welke het meest geschikt is voor mij.

bij voorbaat dank voor uw info.

nog een vraag voor asgard os tyr:
Heeft u de instelling van de injectiepomp aangeraakt toen u uw R21 met het pantone-systeem uitrustte?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

re




par Asgard bot tyr » 21/02/07, 19:23

NO NO !!!
Het heeft aanraking iets !!! noch heeft de pomp of de injector!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten