sizing reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 31/10/05, 00:53

In het onderwerp met de titel "The Canadian Well"
Ik was tussenbeide gekomen om de zwendel van de nep-airco / luchtkoeler, te koop in supermarkten, aan de kaak te stellen:
« De luchtbevochtiger is de bevochtigde dweildoek die in het water trekt en onder de ventilator verdampt. (……zoals er is in 12v voor auto's.) Maar dit genereert vochtigheid voor wallpapers... »
Ik heb u ook om details gevraagd over hoe ik mijn huis goedkoop van airconditioning kan voorzien, nadat ik deze eerdere oplossing had uitgesloten vanwege de schade aan het behang.
En zie je, het was niet eens bij me opgekomen, de mogelijkheid om het te gebruiken om de reactor aan te drijven!...
Ook feliciteer ik je Andre voor je briljante en “eenvoudige” idee.
Als dit wordt bevestigd, na alleen doping met water, zal het een middel zijn om Pantone verder te vereenvoudigen.

Er moet ook worden vermeld dat u al een tijdje deze "soort rook" volgde, onder de 95 °C, die geen stoom was, maar een vochtig gas dat u niet kon beschrijven, maar dat in alle opzichten het beste was voor de reactor. jouw experimenten.
Als het vochtige lucht is, verklaart dat de betere prestaties van de motoren bij regenachtig weer.
Als een hoge hygrometrie van de lucht het beste voedsel is voor Pantone, in tropische landen, zou het dan voldoende zijn om de reactor te voorzien van lucht uit het luchtfilter?
Op een auto zou een soort trechter, geblokkeerd door een luchtbevochtiger, achter een ventilatormotor, of achter het rooster, aan de voorkant van de auto, een reserve voeden waarin de reactor zou worden gepompt.
Verdiepen.

Gegyx
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 31/10/05, 07:40

Ik moet zeggen dat dit overeenkomt met de montage van mijn snelkookpan.U kunt de details zien: http://quanthomme.free.fr/pantone/realisat.../FrancePMC5.htm
Warm water waarbij de luchtbelletjes uit gaatjes van nog geen millimeter komen. Heel veel kleine belletjes. Zo is de lucht beladen met vocht zonder dat het damp is. Hierdoor is het mogelijk om een ​​brander op een vrij lage temperatuur te hebben met de volgende voordelen: 1/ het gebruik van een vlotter (willekeurig als het water kookt), 2/ geen overdruk creëren door koken
Gerald
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 31/10/05, 08:39

Ik deed een beetje hetzelfde systeem op de dieseljeep, mijn brander is vacuüm met een stijgbuis doorboord met een groot aantal kleine gaatjes die weinig onrust in de brander veroorzaken. Ik heb ook een uitlaatfilter aangepast van perslucht in gesinterd metaal en daar ben ik zeker van om geen water door de reactor te laten stromen.
denkend aan de spons vraag ik me af of we niet hetzelfde zouden kunnen doen met een grote geluiddemper van gesinterd metaal? Ik moet proberen er water doorheen te sproeien om het te zien.
0 x
Klein
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/10/05, 16:19

Hallo Gerard
Het lijkt vreemd genoeg op mijn Mercedes 300TD je bewerking
Behalve dat die van jou eruit ziet als een sfeervolle 5-cilinder. (1984)
Als u ons de verbruikscijfers voor en na zou kunnen geven.
Ongeveer .
Sinds de komst van de kou is de mijne begonnen te verbruiken, het is waar dat ik maar 5 tot 15 km per uitstapje doe, dus ik kan deze cijfers niet in aanmerking nemen, maar deze zomer tijdens een lange reis in mijn best j slaagde ik erin om doe 6,45 liter per 100 km tijdens het rijden tussen 100 en 110 km / u op een vlakke snelweg.
wat ik zou willen vergelijken als een watercarburateur dezelfde prestaties levert als een bubbler.
Momenteel ben ik de spons met carburateur aan het testen, maar het voertuig wordt voor de winter gestald, het is oud en ik wil het niet moeilijk maken in de kalk.
Ik had eraan gedacht om in ieder geval aan de bovenkant van de bubbler een grote spons in de bubbler te doen, alleen goed dat heet water ondersteunt ... In de lente.
tot die tijd andere, uitgebreidere tests op de retor en steel. (montage kleine motortestbank)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 31/10/05, 18:58

Reactie op Andreas,
Het was een 200-cilinder 4D, hij gaf het op na 1 km op de teller maar vorig jaar registreerde de teller slechts 300 van de 000 km! Het was allemaal hetzelfde zijn 1e motor. Het verbruik heb ik nauwelijks gecontroleerd omdat de meter zoog en de meter aan het verkloten was. Door empirische middelen te gebruiken, kon ik 11% besparen op een bergroute. Voor de aanpassing verbruikte ze in de 2 l, daarna in de 32 tot 10.5 l. Met de lokale groep (Olifere) pantoniseerde ik een 7e Merco met 7.5 reactoren, maar de resultaten waren niet erg overtuigend - 2 tot 2% besparingen. Ik denk dat de depressie, gehalveerd, niet meer genoeg was.
Gerald
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 31/10/05, 20:53

hallo hoeveel cv's heeft je mercade gemaakt?
van mijn kant ben ik blij met mijn carb en de lijn die tegen de uitlaatlijn is gemonteerd, het is 3500 km geweest
het draait en klopt op hout...
voor de reactor kocht ik het allemaal gemaakt van vuurvast roestvrij staal, het was goed afgewerkt
André bedankt voor je kennis
@+
0 x
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 01/11/05, 18:31

Hallo, ik ga binnenkort mijn reactor monteren op een 1.9 Turbo Diesel PSA-motor van 92 Ch (68 Kw;)).
Ik ben van plan om een ​​RVS reactor van 200 mm met een diameter tussen de 16 en 18 mm te monteren in een RVS buis met een binnendiameter van 20 mm.

Het is een doping met water, valideert u mijn afmetingen of moet ik 2 kleinere reactoren monteren?


Ik ben van plan om te experimenteren met het borrelen door de uitlaatgassen.

Merci.
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/05, 04:42

Hallo antwoord op kartoum
Ik geloof dat het voor een kleine motor als de jouwe verstandiger zou zijn om een ​​enkele reactor te maken, tenzij je van gecompliceerde dingen houdt, omdat meerdere reactoren iets meer werk zijn als je niet erg uitgerust bent en dat de beschikbare tijd kort is, voor het kleine verschil dat het twee reactoren oplevert ... Zoals we pilootjargon zeggen als je een dubbele motor bestuurt, heb je twee problemen te beheren, beter een goede enkele motor, die werkt goed.
Voor een waterdoping van 150 mm lang is het voldoende luchtspleet van maximaal 1,5 mm, en kanaliseert de warmte van de uitlaat goed op de reactor, vooral op een turbo is er niets meer over, dus plant je reactor in de uitlaatpijp, en naar de hel met de beperking, het is een noodzakelijk kwaad voor de Panton.
Het lijkt mij dat het een schok maakt dat je spreekt over je bewerking?
het is tijd voor u om actie te ondernemen ... weg te sturen .. zodra de reactor is geïnstalleerd, heeft u genoeg tijd om een ​​bubbler, een carburateur of een lont (spons) uit te proberen zoals ik wil verbeteren.

Voor ceder
Kan je carb spelen met de waterstroom? zo ja, wanneer u een ander debiet probeert, geef ons dan uw conclusies, want ik zou mezelf graag met anderen willen vergelijken in termen van prestaties versus waterverbruik, ik kan nog geen goed op regels gebaseerd waterverbruik vaststellen
er zijn te veel variabelen (met name reactortemperatuur) die ik nog niet onder controle heb, met meerdere testers zouden we sneller kunnen gaan..
Andre
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 03/11/05, 14:05

Ook ik sta op het punt mijn reactor op hetzelfde PSA 1900 TD-blok te starten.
Ik zal proberen die met de 2 concentrische buizen te maken met een zelfgemaakte carburateur, zoals Andre.

Als u opmerkingen heeft, is dit het juiste moment!!

Ik geef je mijn gegevens zodra het werkt.
In tegenstelling tot Andre is de komst van slecht weer een goede zaak voor deze DIY omdat ik in de werkplaats blijf in plaats van eropuit te gaan ;o)

Heel snel hoop ik...
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 03/11/05, 20:43

Bonsoir
voor het antwoord aan André: ik heb een waterverbruik van ongeveer 50 cl/100 km
in het begin kon ik niet goed spuiten (10 cl/100km) en kwam ik op het idee om de starter te zetten en de klep in de Max stand te zetten, ik omringde het geheel met lappen om de depressie te accentueren door een geweldig luchtfilter te maken
en daar ... wonder boven wonder begon de motor te "spinnen" zoals ik nog nooit had gevoeld en verbruikte hij 1L minder
dus ik raak niets aan.
Ik wacht tot ik wat tijd heb om mijn pro busje te pantoniseren...
want op dit moment wordt hij een beetje gevoed met aceton, maar dat is niet genoeg voor mij
@+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten