sizing reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 19/10/05, 11:25

Hallo iedereen.

als leraar ben ik het slachtoffer van een professionele misvorming die me ertoe brengt dit uit te drukken:

Zou het mogelijk zijn om enkele overzichtsbladen te maken over de realisatie van de belangrijkste elementen van het systeem:

Hoe maak je een zelfgemaakte venturi?

Wat zijn de parameters (T° van het water in de brander, plaats van de reactor/uitlaat, enz.) die niet mogen worden verwaarloosd (geverifieerd, aanbevelingen)?

Wat zijn de parameters waarvan het effect niet wordt geïdentificeerd (dus te testen)


Dit zou voorkomen dat beginners (en ik ben een van hen) 800 keer dezelfde vragen stellen of 3 uur besteden aan het oppikken van informatie uit professionele discussies of uit het doolhof van 40 grote pagina's.

Ik roep plechtig op tot donaties aan André, Ex-Océano, Econologie, om ons deze paar bestanden te bezorgen die we in een "eerste stappen" downloadsectie zouden plaatsen.

Natuurlijk zullen deze bestanden niet perfect zijn, maar ze zullen de kennis van de gemeenschap op een bepaald moment weerspiegelen.

Aan jullie heren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/10/05, 11:37

bob_isat schreef:Dit zou voorkomen dat beginners (en ik ben een van hen) 800 keer dezelfde vragen stellen of 3 uur besteden aan het oppikken van informatie uit professionele discussies of uit het doolhof van 40 grote pagina's.

Ik roep plechtig op tot donaties aan André, Ex-Océano, Econologie, om ons deze paar bestanden te bezorgen die we in een "eerste stappen" downloadsectie zouden plaatsen.

Natuurlijk zullen deze bestanden niet perfect zijn, maar ze zullen de kennis van de gemeenschap op een bepaald moment weerspiegelen.

Ze worden gewoon geschreven!

In eerste instantie voor een 100% montage en na doping. Het probleem is om herstel door bedrijven te voorkomen... maar ach... we verdienen geld of we zorgen ervoor dat dingen gebeuren... Je moet kiezen...

ps: ik wist niet dat je docent was bij ISAT maar student... wat geef je les?
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 19/10/05, 13:14

Ik ben het echt met bob isat eens als we een soort tabel zouden kunnen maken met de verschillende essentiële parameters zoals in Excel waarin we de cilinderinhoud, de luchtinlaatdiam en enkele parameters van de originele motor invoeren, het zou ons direct de afmetingen van de te maken reactor kunnen laten zien, evenals die van de ventury en andere diameters van de buizen.
Ik ben klaar om deze tabel te maken zodra ik de belangrijkste gegevens heb.
Ik denk dat dit een grote impact zal hebben op de ontwikkeling van dit systeem omdat veel internetgebruikers niet durven te beginnen uit angst om niet te slagen. :)
0 x
Klein
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 19/10/05, 13:18

om zac te beantwoorden, het oppervlak Ik wist hoe ik het moest berekenen, maar ik wilde alleen weten of het oppervlak van de pantone-gasinjectiebuis moest worden vergroot omdat deze door de reactor ging en werd uitgezet.

Ik stel mezelf deze vragen soms verbaas ik mezelf!!! :knipperen:
0 x
Klein
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 19/10/05, 17:12

salut a tous

Ik ben erg blij dat ik een constructieve site heb gevonden (het is zo om het te zeggen) over de Pantones (ook al
er zijn een paar slobkousen).
het verandert sites vol met "grote hoofden" die zeggen dat het onzin is onder het voorwendsel dat
het komt niet overeen met wat ze tijdens hun studie hebben geleerd en waar ze geen rekening mee kunnen houden
de realiteit van de honderden klusjesmannen die deze reactor weten te bedienen.
Ik zal de voortgang van uw werk volgen terwijl u aan de slag gaat.

gefeliciteerd en "blijf volharden"
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
patrice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/10/05, 10:40




par patrice » 21/10/05, 23:35

Hallo iedereen

Ook ik ga aan de slag en wacht met ongeduld op de overzichtsbladen van de verschillende elementen en de

tips van vroeger, om nieuwkomers zoals ik te helpen.

@@@@+++

patrice
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 30/10/05, 14:25

welkom
wat een geweldig idee om een ​​pantone op je auto te zetten, wat een genot om regenwater te vullen!
mijn auto is er 4000 km mee uitgerust en hij is TOP: 1L minder GO maar het gekste is dat hij geen olie meer eet!
Dus daar begrijp ik het niet ...... als je een idee hebt Dank je wel
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/10/05, 18:16

welkom
het is normaal bij een motor die niet al te versleten is met een pantone maak je je motor schoon; dus als je schutbord en je schraper vastgeklemd zitten door de stront vind je de krapte; dus een daling van het olieverbruik. :ogen rollen:

Aan de andere kant, bij een volledig gewassen motor neemt het olieverbruik toe omdat je de rotzooi verwijdert die de gaten blokkeerde. :(

Voor de platen en degenen die kijken (in waterdoping), om de afmetingen van de reactor te berekenen, wordt zwarte 15/21 buis gebruikt en de kern wordt gepaard om een ​​opening van 1.5 tot 2 mm te hebben. De lengte maakt het uit (het hangt af van de mond van de uitlaat van 110 tot 280 mm). :P

Als de temperatuur voldoende is en de depressie voldoende is, werkt het altijd.
Onze grootste problemen komen van de corrosie van de carbs (hij houdt niet van de vloot); dus testen we een systeem op basis van een geboorde roestvrijstalen bout met regeling door een infuusleiding (zodra het gevalideerd is over 3000 km I zal je het ding sturen).
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/10/05, 22:04

Hallo antwoord op Zac
De laatste tijd heb ik net een andere methode geprobeerd om de carburateur te vervangen,
dat wil zeggen een heel rustieke carburateur, zelfs een heel eenvoudig systeem gemaakt om heet water op een luchtfilterspons van een maaier of iets anders te druppelen, je laat de reactor stofzuigen in een doos die de natte spons bevat, je zult onder de indruk zijn van de kwaliteit van water verdamping.
Ik merkte dit onlangs tijdens het stofzuigen van de kofferbak van mijn auto, ik had wat nat stro laten vallen (voor de Allowen) en ik merkte dat het stofzuigerkanaal erg koud werd door de verdamping van water in de strengen stro, ik herinnerde me dat in mijn jeugd liet ik motoren draaien zonder carburateur, alleen een sleepbal met druppels benzine.
Dus ik vat het samen. De reactor wordt door een vochtige spons gezogen
en we houden deze luchtvochtigheid ofwel direct met een vloeistofbad of druppel voor druppel, of een carburateur die spuugt zelfs slecht bespoten het stoort niet wat er uit komt bij de uitgang van de spons is erg dun (onzichtbaar).
Op de diesel op 31 deze maand kan ik niet verder met de testen, winterstalling. Daarnaast is met de dalende temperatuur het verbruik erg veranderd en kan ik geen goede testen doen. Op de Chevrolet-benzine moet ik hem alcohol + water gaan geven, de nachten zijn koel, de daken zijn 's ochtends wit.
Als je mildere klimaten hebt, probeer dan het spons-ding,
Een ander principe is dat van de lont die in heet water weekt
en dat de reactor erdoorheen zuigt (het wasgoed aan een koord drogen).
wat ik probeer te doen is een koude verdamping door het contactoppervlak te vergroten, zoals een long of een boomblad.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/10/05, 23:07

Briljant, de klap van de spons! :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten