Nieuwe zeer eenvoudige bewerking

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/02/07, 16:59

Dag
Koper warmt sneller op en is ongevoelig voor corrosie (in het geval dat ons watergassen interesseert). Roestvrij staal hetzelfde, maar verwarmt minder snel

Je bedoelt dat je een koperen pijp in de uitlaatpijp moet stoppen? welke diameter? hoe het te lassen op de kruising met het staal van de uitlaatpijp? (Ik ben geen lasser


Koper voor een dieselmotor passeert het maar niet voor een benzinemotor .. het leeft niet oud.
Het is een koperen buis die de uitlaatgassen in mijn ketel op de Chevrolet geleid, de duur is minder dan een jaar, het koper wordt helemaal noot en verkruimelt.
Goed met Laurent eens dat de voorverwarmingsbuis buiten in de uitlaat moet zijn, het is ingewikkeld om contact te maken om de warmte te krijgen (deze moet worden gelast en meer geïsoleerd, terwijl binnen niet probleem afgezien van de beperking dat dit de uitlaat veroorzaakt, omdat het een definitief karwei is met goede materialen, zijn we niet geïnteresseerd in het terugkeren naar de uitlaatpijp.
In koper, plaats in een uitlaat terwijl er water in druppel of in suspensie is geen probleem, maar als je het droog gebruikt, is het te warm op een benzinemotor, ik verkies roestvrij staal ondanks zijn inetie verwarmen ..
Om koper te lassen met staal of roestvrij staal, moet u messing-messing gebruiken of mechanische verbindingen maken met naar beneden gerichte kragen. maar lassen heeft de voorkeur ..

Voor het spuiten van een injectie zoals Pitmix of een kleine carburateur die net als ik in een roestvrijstalen buis in de uitlaat spuugt. Ofwel als Michel GV. Of druppel voor druppel in de verwarmde buis.

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 10/02/07, 23:11

hello,
het moet worden gesoldeerd met een ca van 5% zilver messing legering kan heel goed op roestvrij staal, anders moet messing solderen volstaan. Het moet worden gedaan met oxyacetyleen
om een ​​voldoende verwarmingstemperatuur te hebben (onvoldoende gaslamp). Het is haalbaar als u een klusjesman bent en dat u over de apparatuur beschikt en dat u weet hoe u het anders moet doen, een professional wordt aanbevolen ...
Anders voor hetzelfde roestvrij staal zonder het geld. of lassen met tig draad.
de roestvrijstalen buis niet te dik: max. 1 mm. onnodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/07, 23:24

jean63 schreef:
stef5555 schreef:: | een rapport ging gisteravond over de E85, de liter was 75-78 cent, dus naar mijn mening zullen ze al geld verliezen ...


Vergeet niet dat een voertuig waarvan de motor is aangepast om op bio-ethanol (flexfuel) te rijden, 20 tot 30% meer brandstof verbruikt dan wanneer het op benzine rijdt..

Je moet hier rekening mee houden.

Ik rijd LPG met een oud voertuig (17 jaar oud) en ik verbruik 10 liter / 100 km of 15 tot 25% meer dan benzine, maar bij 0,70 euro / liter + voertuig afgeschreven voor een lange tijd, zal ik ga zo verder.

Hetzelfde gebeurde met de LPG 10 of 15 jaar geleden (of meer?). De staat koos ervoor om heel weinig belasting te heffen op deze brandstof die op dat moment GROEN werd geacht.

Sindsdien is het geplaagd terwijl het qua vervuiling "op de grond" erg schoon is (geen deeltjes (diesel), geen zwavel, geen benzeen (benzine) ... ik heb niet de volledige lijst, MAAR iets meer CO2 dan diesel)).


Dit bericht moet worden verwijderd, het is een valse manipulatie !!
Dernière édition par jean63 de 11 / 02 / 07, 00: 38, 2 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/02/07, 23:27

jonule schreef:: Lol:
voor het onderwerp op foggers, wat is het forum ? een adres waar cellen te vinden?
Dankjewel ;


overdrijf je daar, ik leg de link met de foto's

Capt_Maloche schreef:
Anders is het nog gemakkelijker om water te spuiten:

http://www.lesjardinssuspendus.com/cata ... ath/26_141

De ultrageluidsvernevelaar
1 cel = 80 ml / uur
3 cellen = 240 ml / uur
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/02/07, 14:49

welkom
Om in mijn geval op jean63 te reageren, heb ik mijn verwarmingsbuisreactor aangepast.
Hij zit dus in de uitlaat en is van 1/2 "gegalvaniseerd staal.
Ik heb vrijwillig een reactor gemaakt waarvan de staaf en de inlaat- en uitlaatfittingen verwijderbaar zijn om te kunnen passeren uit een eenvoudige, met damp gedoteerde reactor.
Het kost me ongeveer 30 minuten om van het ene systeem naar het andere te gaan.
Koper is fijner en betere warmtegeleider we kunnen warmte beter opvangen.
Ik heb een koperen buis aan de buitenkant van de uitlaat die wordt gesoldeerd met zilver soldeer (80%) bedekt met stripper.
Deze buis maakte het voorverwarmen van de waterdruppeltjes uit mijn watercarburateur bij gebruik van de reactor mogelijk. Het wordt nu gebruikt voor het evacueren van stoom.
Door nadelen wat te doen is een klein gaatje in de stoomuitlaatbuis. De buis die omhoog gaat naar de opname.
Dit kleine gaatje laat eventuele waterdruppels evacueren die in de richting van de motor kunnen stijgen. Het laat ook een luchtinlaat toe die de zuigkracht van stoom verbetert.
0 x
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 30/03/07, 17:30

Ik sta op het punt om een ​​waterinjectie te ervaren met een kleine watercarburateur gemonteerd boven mijn carburateur van 205 (eindelijk ernaast met een kleine buis).

Een beetje zoals het VIX-systeem, maar ik plaats het boven de carburateur.

Ik gebruik een kleine nieuwe WALBRO-carburateur, bedoeld voor een helmstokmotor geloof ik.

Ik vroeg me af of het interessant zou zijn om de carburateurtank te verwarmen met behulp van het koelsysteem van de auto.

Nico.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/03/07, 19:42

welkom
Heb je ooit geprobeerd te simuleren wat er zal gebeuren als je je systeem draait?
Het vacuüm boven de carburateur is erg laag.
Het gaat niet veel uit de koolhydraten halen.
Als er druppels water in de carrosserie van uw auto binnendringen, kan dit bovendien een probleem zijn.

Anderzijds wanneer u de aangesloten watercarburateur gebruikt sous de brandstof van de auto en dat u tussen de twee de reactor plaatst, annuleert u alle problemen die u kunt tegenkomen met wat u wilt doen.
Het enige dat u onder de knie krijgt, is de vertraging. In dit geval moet u de uitlaatbuis van de reactor sluiten wanneer uw motor op lage snelheid draait.

Het is beter om een ​​ander idee te bedenken dan watercarburateur om water te spuiten als u het boven de carburateur wilt doen.
Een benzine-injector waarin u bijvoorbeeld water passeert.
Op mijn auto zal ik gewoon de stoom proberen.

Het is mijn mening maar ik heb niet de geïnfundeerde wetenschap : Lol:

Maïs : Idee: Ik heb misschien verkeerd begrepen dat uw slangen boven of onder de carburateur gaan ??
0 x
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 30/03/07, 19:56

Nee, nee, ik ben van plan het boven de carburateur te plaatsen.

Het probleem als ik het aansluit op de inlaatpijp is dat de verdieping precies omgekeerd evenredig is met de opening van de vlinder. Dit is niet de manier waarop ik wil dat het werkt.

Ik zal doorgaan in deze richting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/03/07, 20:43

Uiteindelijk is het niet helemaal correct.
Van wat ik heb waargenomen bij het plaatsen van een mano op het inlaatspruitstuk, is de depressie alleen omgekeerd evenredig als u nerveus rijdt.
Als je wijs blijft, is de depressie constant en erg sterk.
Behalve wanneer het vertraagt ​​of het te sterk is.
Op mijn auto was het -0,2 tot -0,4 bar tijdens het rijden en -0,6 bar bij het vertragen.
Zelfs bij -0,2 bar zuigt het al heel hard en verpulvert het water goed door depressie.
Door nadelen boven de brandstof was het noodzakelijk dat ik een kolom met water maakte om de depressie te kennen.
Bij de ingang van de brandstofventuri had ik 30 mm waterkolom.
Voor info onder de brandstof -0,2 bar was het 2m waterkolom.
U hoeft niet op het vacuüm te vertrouwen om water te spuiten als u boven de brandstof wilt lopen.
Dus probeer iets dat werkt met een waterpomp of ventilator.
Stoom is iets anders omdat het eenvoudiger is, maar ik kan u niet vertellen of het andere effecten geeft.
Andere precisie:
Mijn eerste 100% Pantone-test op 110cc-motor had ik gedaan door de reactor aan te sluiten in plaats van het luchtfilter van de originele brandstof.
De motor startte niet.
Ik bracht de carburateur over en verbond de reactor rechtstreeks met de inlaatpijp, de motor startte de eerste keer.
Uitleg == >> Er was niet genoeg zuigkracht om de benzinedamp uit de bubbler door de originele brandstof en de reactor en serie te trekken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/03/07, 21:16

Dag
Pastekos schreef:Nee, nee, ik ben van plan het boven de carburateur te plaatsen.

Het probleem als ik het aansluit op de inlaatpijp is dat de verdieping precies omgekeerd evenredig is met de opening van de vlinder. Dit is niet de manier waarop ik wil dat het werkt.

Ik zal doorgaan in deze richting.


En hoe denk je dat VIX werkt? onder door een klein gaatje.
je past het aan om goed te zijn voor normaal rijden
in rust is het teveel nutteloos, op 100kmh is het perfect op 150kmh is het onvoldoende.
Begin met te bewijzen of het goed werkt op 100 kmh voordat je veel energie spendeert om een ​​verordening te maken ...

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten