Nieuwe zeer eenvoudige bewerking

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/02/07, 17:55

Hallo,
Een rookmachine neemt een constant niveau op, te veel water, er komt een beetje mist uit en niet genoeg water, er komt een waterstraal uit, je hebt gedemineraliseerd water nodig, de tablet gaat niet lang mee met hard water, hoe dan ook, om te experimenteren is het goed, maar serieus gebruik is niet betrouwbaar en er is een andere manier om te stomen voor hetzelfde resultaat.
Bij koud weer is het riskant bij vorst.

Wat nog beter is, is de complete luchtbevochtiger met waterniveauregeling en vermogensniveauregeling.
3 methoden die algemeen zijn onder Pantoneux
De bubbler
de carburateur
en de stoomgenerator
De gedachtegang is om het zo eenvoudig mogelijk te maken en zo snel mogelijk in gebruik te nemen (korte termijn), wat bij het merendeel van de gebruikers het geval is.

Voor de olieachtige post las ik een beetje snel, ik dacht dat hij postte voor een panton in de forum vettig..

Ondanks de eenvoud van het inrollen van olie zijn er veel voorzorgsmaatregelen, vooral bij 50% mengsels, alles staat goed gedetailleerd op de verpakking. forum oliomobile, maar op 100% rijden is nog beter als je op diesel begint dan op olie.
Zoals ik aan de andere kant al zei forum Doping met water met 100% olie heeft andere voordelen dan zuinigheid, er is de zijdelingse reiniging en vervuiling van de motor die interessant is.
(blijf op de post het water in een motor)

Andre
Dernière édition par Andre de 09 / 02 / 07, 23: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 09/02/07, 19:18

Pastekos schreef:
Dat kun je niet zeggen.
In dit document wordt het heel duidelijk uitgelegd.

http://n_aubert.club.fr/nicolasaubert/M2160_2003_CH5.pdf

als ik het zonder problemen kan zeggen, omdat ik het heb gedaan en het over duizenden kilometers heb geobserveerd (uw document wordt niet geopend...)
Samenvattend kunt u water in vloeibare vorm of in gasvorm aan de motor leveren.

dat is juist
De reactie tussen koolstof en H2O is endotherm, dus de reactie heeft warmte nodig om op gang te komen.

Ja, maar in ons geval betekent het niets
want in geen enkele autoreactor zul je dit hebben (temperatuur te laag...
In het document wordt duidelijk aangegeven dat het nodig is om 34% meer energie in de vorm van warmte te leveren als je water in vloeibare vorm injecteert in plaats van in dampvorm.

bij mij is het meer stoom
Ter informatie: in het document specificeren ze dat de reactie een temperatuur van 800°C vereist.

zie opmerking hierboven
Dit betekent niet dat als je water in vloeibare vorm meeneemt, je geen winst zult behalen, maar wel minder dan in gasvorm.

bewijs mij dat er in uw verbrandingskamer bij 400° nog steeds vloeibaar water is, alstublieft...
Het is echter zeker dat het gemakkelijker is om vloeibaar water direct in te spuiten, dit is bovendien wat ik binnenkort wil experimenteren op mijn Kever 1600-motor, met een pocketbike-carburateur, waardoor een waterinlaat ontstaat boven de carburateur van de kever.

veel succes inderdaad, het moet “makkelijker” zijn…
Dat gezegd hebbende, ik heb geen ervaring op dit gebied ;o)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/02/07, 22:03

jonule schreef:
voor het onderwerp op foggers, wat is het forum ? een adres waar cellen te vinden?


Voor de feestdagen kun je voor een redelijke prijs mistlampen vinden, waarin je de vernevelaar van Capt_Maloche kunt vinden.

Anders vinden wij dat ook hier
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/02/07, 00:08

eh, gewoon voor info : Lol:
Ja, ik gebruik een jex-pad voor de pannen, het is roestvrij staalwol.

Als u mij toestaat, zou ik graag een onderscheid willen maken tussen het principe van de Pantone-reactor die wordt gebruikt bij waterdoping en waterdamp die alleen wordt gebruikt met een GV zonder reactor.
Voor de reactor is er mijns inziens vooral een verschil qua wrijving en temperatuur. Er kan sprake zijn van een elektrisch ladingseffect van het gas. Het probleem is dat het erg moeilijk is om deze effecten te bewijzen en nog moeilijker om te weten wat hun effecten zijn op het verbeteren van de verbranding.
Ik denk dat iedereen het er nu over eens is dat water een positief effect heeft op de verbranding, op voorwaarde dat het in een of andere vorm door de motor wordt opgenomen.
Aangezien de reactor een nauwkeurige dosering en kwaliteit van water nodig heeft om goed te kunnen functioneren, waarom zou dit dan niet zo zijn zonder de reactor?
De motor heeft een bepaalde kwaliteit en hoeveelheid water nodig om beter te kunnen functioneren.
Ik zou hieraan willen toevoegen dat, als het mogelijk is om hetzelfde (of bijna) te verkrijgen zonder reactor, waarom zou je het dan niet proberen?
Ik denk dat als je eerst een vereenvoudigd systeem probeert, je langzaam en zeker naar complexere systemen kunt evolueren, zodat je de waterdoping van de motoren correct kunt controleren.
Het echt interessante om te doen zou zijn om de effecten tussen twee identieke motoren te vergelijken. Eén met een GV zonder reactor en de andere met een watergedoteerde reactor.
Laurent geeft je auto door aan de Rongntudju-bank!!!
Wat de overstap naar olie op diesel betreft, begrijp ik niet hoe Frankrijk deze praktijk kan verbieden. Het is gewoon een schande. Duitsland distribueert al olie aan de pomp, waarom Frankrijk niet?
GELD :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/07, 00:33

Wat de overstap naar olie op diesel betreft, begrijp ik niet hoe Frankrijk deze praktijk kan verbieden. Het is gewoon een schande. Duitsland distribueert al olie aan de pomp, waarom Frankrijk niet?
GELD


de TIPP mijn generaal!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 10/02/07, 10:09

:| Gisteravond kwam er een rapport uit over E85, de liter was 75-78 cent, dus naar mijn mening zijn ze al geld aan het verliezen......
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/07, 11:28

stef5555 schreef:: | een rapport ging gisteravond over de E85, de liter was 75-78 cent, dus naar mijn mening zullen ze al geld verliezen ...


Vergeet niet dat een voertuig waarvan de motor is aangepast om op bio-ethanol (flexfuel) te rijden, 20 tot 30% meer brandstof verbruikt dan wanneer hij op benzine rijdt..

Je moet hier rekening mee houden.

Ik rijd LPG met een oud voertuig (17 jaar oud) en ik verbruik 10 liter / 100 km of 15 tot 25% meer dan benzine, maar bij 0,70 euro / liter + voertuig afgeschreven voor een lange tijd, zal ik ga zo verder.

Hetzelfde gebeurde met de LPG 10 of 15 jaar geleden (of meer?). De staat koos ervoor om heel weinig belasting te heffen op deze brandstof die op dat moment GROEN werd geacht.

Sindsdien is het geplaagd terwijl het qua vervuiling "op de grond" erg schoon is (geen deeltjes (diesel), geen zwavel, geen benzeen (benzine) ... ik heb niet de volledige lijst, MAAR iets meer CO2 dan diesel)).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/07, 11:39

PITMIX schreef:welkom
Ik doel op de redactie van Laurentdelaon.
Ik doel ook op de huidige montage van mijn Golf.
Het is inderdaad een stoomgenerator (waterkoker wat : Cheesy: ).
In mijn geval is het gewoon een reactor waarvan ik de staaf heb verwijderd en waarvan de buis voor 1/4 of 1/2 gevuld is met stilstaand water.
Het water verdampt op natuurlijke wijze door de warmte van de uitlaatgassen en het niveau wordt constant gehouden met behulp van een constant niveau tank (een aangepaste CV-val).
Ik heb staalwol in de buis geplaatst om het uitwisselingsoppervlak te vergroten.
Het is niet echt wat ik een hoogontwikkelde reactor zou noemen. Het is eerder een zeer vereenvoudigde reactor.
Ik moet zeggen dat het voordeel van dit systeem is dat het, eenmaal geïnstalleerd, absoluut geen onderhoud vergt en dat er geen vragen zijn over de werking ervan.
Geen steel, geen vloeistofsnelheid, geen luchthoeveelheid.
Het enige wat je hoeft te doen is water toevoegen als het op is.
Beeld

hi PITMIX,

Is het bij dit systeem nodig om de uitlaatbuis te doorboren en een holle buis te plaatsen met de staalwol erin, of kan deze buis tegen de uitlaat worden bevestigd met een isolator rondom bevestigd?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 10/02/07, 12:18

hello,
Ik raad je sterk aan om hem binnen te zetten, want buiten heb je niet voldoende verdamping.
Het effect van het water (alleen) de verdampte hoeveelheid is van belang.
Het houdt rechtstreeks verband met de teruggewonnen warmte voor verwarming.
Koper warmt sneller op en is ongevoelig voor corrosie (in dit geval water en gassen). RVS hetzelfde maar warmt minder snel op.
Dat gezegd hebbende, mechanisch spuiten zou een soortgelijk effect hebben, denk ik, behalve de fijnheid van de druppels.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/07, 12:38

Koper warmt sneller op en is ongevoelig voor corrosie (in het geval dat ons watergassen interesseert). Roestvrij staal hetzelfde, maar verwarmt minder snel

Bedoel je dat je een koperen pijp in de uitlaatpijp steekt? welke diameter? hoe moet je het aan de kruising met het staal van de uitlaatpijp lassen? (Ik ben geen lasser).
Dat gezegd hebbende, mechanisch spuiten zou een soortgelijk effect hebben, denk ik, behalve de fijnheid van de druppels.

Wat bedoel je met mechanisch spuiten?

Merci.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten