Nieuw bandenconcept

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/12/08, 13:13

Remundo schreef:
...Maar de groep evolueert: onlangs heeft het zijn concurrenten Pirelli en Goodyear toestemming gegeven om zijn Pax-technologie te gebruiken, bekend als "anti-lek", waarmee je bijna 200 kilometer met een lekke band kunt rijden. Niet om financiële redenen, maar om “een marktstandaard op te leggen”.

Michelin heeft met een eerdere uitvinding al grote tegenslagen gekend... :?
In de jaren zeventig lanceerde Michelin een band die alle nieuwste verbeteringen van de fabrikant bood en werd gepresenteerd in de vorm van een nieuwe maatstandaard; De TRX-BAND

Deze radiaalkarkasband, afkomstig van de concurrentie, werd vervaardigd met millimeterafmetingen die veel logischer zijn dan de afmetingen die vandaag de dag nog steeds worden gebruikt en die een gekke mix zijn van imperiale en ISO-afmetingen, aangezien de huidige referenties in inches (velgdiameter), in millimeters (loopvlak) zijn breedte) en in procenten (zijwandhoogte = verhouding van breedte tot één%).
Of een beroemde bazaar. :x
De TRX-band was van plan dit te hervormen, maar Michelin gaf zijn licenties niet af of was te duur, en de talrijke originele pasvormen deden niets, de prijs van de TRX was te duur in vergelijking met andere banden en minder beschikbaar in de 2e, ga naar boven en doe de rest ...
Wie herinnert zich nog de Peugeot 305, 505..., Citroën BX, CX... waarvan de aluminium velgopties waren voorzien van TRX...
Veel gebruikers realiseerden zich bij het vervangen van banden dat het kopen van 4 velgen plus 4 standaardbanden minder kost dan het kopen van 4 TRX-banden...

Michelin probeert niet nog een keer hetzelfde stomme ding te doen met de PAX...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 13/12/08, 14:19

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... avail.html

Glou, glu... Bibendum!

En Darcos zal de methode binnenkort imiteren, samen met de leraren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 13/12/08, 15:35

Hallo Gegyx,

Het is niet echt het onderwerp, maar het is waar dat Michelin zeer “veeleisend” is van zijn werknemers, en dat zijn “HR-managers” de vooruitgang van heftige vakbondsleden sterk beperken.

Van werkgevers tot vakbondsleden, ze zitten allemaal in hun (helaas karikaturale) rol... Het probleem is dat ze dat in Frankrijk nog steeds niet hebben begrepen.ze werkten samen. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/12/08, 18:01

lucht is de beste veer: lucht breekt nooit door vermoeidheid

Een luchtloze band is een groot aantal verdeelde veren die een veel ernstigere vermoeidheid ondergaan dan een veerveer, omdat ze bij elke draai van het wiel worden geladen en gelost

zelfs voor vrachtwagenophangingen zijn persluchtveren uiteindelijk zuiniger en efficiënter dan stalen bladveren.

dus als de lucht de veren onttront waar de veer goed was aangepast, geloof ik niet dat veren de lucht in de banden zullen vervangen


de lucht in een band verdeelt de belasting zeer goed over het hele contactoppervlak, zonder enig specifiek punt: met verdeelde veren wordt de kracht uitgeoefend op een opeenvolging van punten: tijdens het rijden zal het trillingen veroorzaken: lawaai en verminderde handling, rubbermoeheid ...
Dernière édition par chatelot16 de 13 / 12 / 08, 18: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 13/12/08, 18:09

Ik ben geneigd het met je standpunt eens te zijn, Chatelot.

Ik denk dat de "Airless" oplossing technisch nog niet klaar is. Laten we tot slot deze technologie nog steeds een kans geven om zichzelf te bewijzen : Idee:
Dernière édition par Remundo de 13 / 12 / 08, 21: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/12/08, 20:21

+1 voor chatelot
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/12/08, 22:28

:pijl: Je argumenten staan...
... De situatie kan echter veranderen om andere redenen, technisch, ecologisch, regelgevend...

De roterende koplampen die in serie op de Citroën DS bestonden, hebben we verboden, ze zijn weer geautoriseerd...

Wie had in 1930 voorspeld dat voorwielaandrijving superieur zou zijn aan achterwielaandrijving... :?
Wie had in 1895 gewed op de toekomst van de oliewagen als elektrische of stoomwagens efficiënter waren... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/12/08, 00:21

De voordelen van tractie waren vanaf het begin zichtbaar, anders zou niemand de moeite hebben genomen om iets ingewikkelders te doen dan voortstuwing.

De oliemotor toonde vanaf het begin zijn voordelen ten opzichte van de stoommachine.

Wanneer een nieuwe techniek goed is, laat deze vanaf het begin zijn voordelen zien: wanneer deze slechts af en toe in futuristische ontwerpen voorkomt, is dat geen goed teken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/12/08, 10:14

chatelot16 schreef:De voordelen van tractie waren vanaf het begin zichtbaar, anders zou niemand de moeite hebben genomen om iets ingewikkelders te doen dan voortstuwing.
Nou, ik ben het niet eens met deze heel gemakkelijke opmerking, gezien vanuit de 21e eeuw... :?
Hoe verklaar je dat de Franse concurrentie er dertig jaar over deed om in de voetsporen van Citroën te treden (behalve Panhard, die in 30 op de markt kwam, alle Anderen wachtten tot de tweede helft van de jaren zestig). :? :?

chatelot16 schreef:De oliemotor toonde vanaf het begin zijn voordelen ten opzichte van de stoommachine.
Stoom- en elektrische motoren werden tot ongeveer 1910 op de markt gebracht zonder dat er echt een "winnaar" opdook... Destijds dachten we zelfs dat elektrische motoren zouden winnen, omdat dit in de VS wijdverspreider was. :?

chatelot16 schreef:Wanneer een nieuwe techniek goed is, laat deze vanaf het begin zijn voordelen zien: wanneer deze slechts af en toe in futuristische tekeningen voorkomt, is dat geen goed teken...
Ik deel jouw mening HELEMAAL niet. Bij algemene publieke video was Betamax in de jaren 80 een formaat van uitzonderlijke kwaliteit, V2000 was correct en VHS was een grote onzin. Het was echter VHS dat werd overgenomen... 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 15/12/08, 12:00

Citro schreef: Bij algemene publieke video was Betamax in de jaren 80 een formaat van uitzonderlijke kwaliteit, V2000 was correct en VHS was een grote onzin. Het was echter VHS dat werd overgenomen... 8)

Een goed voorbeeld: de echte kwaliteiten van producten worden vandaag de dag genegeerd ten gunste van de kwaliteiten die worden 'voorgestaan' door marketingprofessionals die gewend zijn om blazen voor lantaarns af te doen. :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten