Nieuw bandenconcept

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 13/12/08, 09:43

Hallo O grote ecoloog-moderator :P

: Idee: 2 centrale vragen in dit verhaal...

:pijl: 1. Michelin voert een stap verder of is niet genoeg :?
:pijl: 2. Is de gang opgeblazen of leeggelopen? :?

: Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/12/08, 09:56

Houlala... Het ruikt naar poging tot corruptie!!! : Mrgreen:
Dat ben je vergeten -> Beeld

Om je vragen te beantwoorden: ik weet het niet, ik voel me een beetje plat : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 13/12/08, 10:42

Gregconstruct schreef:Zelfs als we geen reservewiel meer nodig hebben, weet ik niet zeker of we aankomen.
Er is extra materiaal om de structuur van de "band" te geven.

Maar alle metalen structuren om de druk te weerstaan ​​zijn niet langer bruikbaar.

Het zou interessant zijn om de massabalans te vergelijken tussen dit product en een conventionele band.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/12/08, 10:44

Korben Dallas schreef:Het zou interessant zijn om de massabalans te vergelijken tussen dit product en een conventionele band.


Dat zou eigenlijk heel interessant zijn!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/12/08, 11:14

:pijl: Dit is niet nieuw, Michelin werkt al een flink aantal jaren aan dit onderwerp... Hun concept heet AIRLESS hier in een 2-wielversie.
Beeld
Deze info dateert al uit 2005...

Het is duidelijk dat in de definitieve versie de plano's bedekt zullen worden om te voorkomen dat de leegte zich bijvoorbeeld met modder vult... stel je dan het gewicht en de elasticiteit van het systeem voor... :P

Ik reservewielen... ik heb er 3 op zolder... : Roll:
Bij mijn LPG-auto's namen de LPG-tanks hun plaats in, bij de elektrische auto namen de accu's de plaats in van het reservewiel. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/12/08, 11:21

Het lijkt mij dat we wettelijk niet verplicht zijn om een ​​reservewiel te hebben...
Ben ik verkeerd?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/12/08, 11:45

Gregconstruct schreef:Het lijkt mij dat we wettelijk niet verplicht zijn om een ​​reservewiel te hebben...
Ben ik verkeerd?

In Frankrijk is dit niet het geval, en ik schijn te hebben gehoord dat een paar jaar geleden in België het reservewiel een betaalde optie was en dat aan de andere kant de brandblusser tot de verplichte uitrusting behoorde.

Als iemand het zou kunnen bevestigen of ontkennen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 13/12/08, 11:52

Dit onderzoek is grappig, maar net als chatelot16 geloof ik er helemaal niet in...althans niet voor algemene publieke toepassingen...

In ieder geval moet je het loopvlak veranderen, dus als het alleen maar is om de zijkant van de band te sparen... Ik ben er niet zeker van dat de nadelen minder zijn dan de voordelen...

Tenslotte stelt het ons in staat een paar patenten aan te vragen... en een paar ingenieurs te vermaken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 13/12/08, 12:10

Citro schreef::arrow: Dit is niet nieuw, Michelin werkt al een flink aantal jaren aan dit onderwerp... Hun concept heet AIRLESS hier in een 2-wielversie.
Beeld
Deze info dateert al uit 2005...

Hallo Citro, dat is wat ik lees, “airless”. Ik wist de naam niet meer.

Ja, wat de werkelijke technische vooruitgang ook mag zijn, het stelt Michelin in staat legale ruimte in te nemen in de wereld van patenten, en vervolgens strategische ruimte in de industriële wereld.

Michelin is een van de bedrijven die de patentstrategie het beste beheerst : Idee:
voir http://www.spyworld-actu.com/spip.php?article963
Zal de diefstal van de ‘magische band’ ertoe leiden dat Michelin zijn geheimhoudingsbeleid zal herzien? De strategie van de groep is al aanzienlijk geëvolueerd voor zijn consumentenproducten. “We dienen nu patenten in voor de meeste van onze uitvindingen” , bevestigt Philippe Legrez, directeur juridische zaken bij Michelin. Tot voor kort diende de groep zeer weinig patenten in, uit angst haar technologieën aan concurrerende bedrijven bekend te maken. Maar al tien jaar lang heeft Michelin, geconfronteerd met steeds meer aanvragen van fabrikanten, zich aan de regels moeten houden. “Als we onze uitvindingen geheim zouden blijven houden, riskeerden we dat anderen ons, door patenten aan te vragen, zouden verbieden innovaties te exploiteren die we eerder zelf hadden gemaakt” , legt de heer Legrez uit.

Michelin geeft geen cijfers over het aantal ingediende patenten. Het is in veel landen beschermd, maar niet in alle. Omdat het vermenigvuldigen van deposito's duur is, vooral in Europa, waar bedrijven, bij gebrek aan een gemeenschapsoctrooi, hun patenten in elk land van de Unie moeten indienen.

Sommige bedrijven schrijven deze kosten geheel of gedeeltelijk af door licenties aan andere fabrikanten te verkopen. Michelin, dat het patent vooral als een verdedigingswapen beschouwt, maakt slechts uitzonderlijk gebruik van deze praktijk. Maar de groep evolueert: onlangs heeft het zijn concurrenten Pirelli en Goodyear toestemming gegeven om zijn Pax-technologie te gebruiken, bekend als "anti-lek", waarmee je bijna 200 kilometer met een lekke band kunt rijden. Niet om financiële redenen, maar om “een marktstandaard op te leggen”.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 13/12/08, 12:14

In dezelfde lijn voor deze vacature, verzameld van internet:
http://www.ceipi.edu/pdf/actualite/Offre_Michelin.pdf
Michelin besteedt bijzondere aandacht aan het best mogelijke gebruik van patenten en heeft zijn strategie om te kiezen tussen patent en geheimhouding verder ontwikkeld, waardoor het aantal patentaanvragen de afgelopen tien jaar is verviervoudigd (ongeveer 10 nieuwe uitvindingen beschermd per jaar). Michelin heeft zijn patentafdeling ontwikkeld, die momenteel 15 patentingenieurs telt, verspreid over twee locaties (Clermont Fd – Frankrijk en Greenville – VS), waaronder 9 door het EOB goedgekeurde vertegenwoordigers en 3 octrooigemachtigden in de VS.

In werkelijkheid zijn er geen 140 uitvindingen/jaar... Dit zijn patenten die in cascade worden toegepast op enkele tientallen initiële uitvindingen, met meerdere varianten, verbeteringen, verfijningen in materialen, formules, processen, enz.

Er is niets ingewikkelder om te omzeilen dan een reeks opeenvolgende patenten : Idee:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten