Pantone-motor: waar te beginnen?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Ollivier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/07/07, 21:32
Plaats: 29 Zuid

Pantone-motor: waar te beginnen?




par Ollivier » 03/07/07, 22:21

Hallo allemaal!

Ik kom hierop forum. Eerste bericht na wat lezen hier in afwachting van activering. De reis!

Ik woon in een studio op de 1e verdieping. 30m² wat een vrouw momenteel niet aanspreekt gezien de rommel.

dan
* Ik heb een R19 uitlaat
* een lasstation
* spaanplaat om de lino te beschermen
* een molen
* sommige schijven
A priori mis ik gewoon het koper.

Ten eerste, wat moet ik doen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 03/07/07, 23:28

Hallo en welkom,

Olivier schreef:Ten eerste, wat moet ik doen?


Waarschuw uw buren vriendelijk dat u geluidsoverlast gaat maken! : Cheesy:

Meer serieus, je zou je project moeten specificeren: als je "uitlaatpijp" een achterste geluiddemper is, heb je niet genoeg warmte voor je reactor. De meesten van ons gebruiken de uitlaatfitting van het verdeelstuk, of zelfs het verdeelstuk zelf. Er is ook de truc om de katalysator leeg te laten lopen en "om te zetten" in een bubbler-reactor (heel discreet!).

In ieder geval als u van plan bent te pantonen, bent u bij ons aan het juiste adres. Goed onderzoek (er zijn pagina's om te raadplegen!) En veel succes.
0 x
Ollivier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/07/07, 21:32
Plaats: 29 Zuid




par Ollivier » 04/07/07, 00:41

Mijn buren?

Boven maken ze het bed elke nacht krakend.
Trouwens, ze proppen zich [gecensureerd] elke nacht tot druiven.
Boven hoort ze niet veel meer.

Voor de serieuze kant, om de ideale configuratie samen te vatten van de man die alles heeft om daar te komen:

Nadat ik onbedoeld de neus van mijn R19D in de [gecensureerde] kleine Fiat had geraakt, besloot ik een tweede te kopen: dezelfde.
De beschadigde diesel intact, ik heb hem afgezet en in de fietskooi opgeborgen. En al zijn handige accessoires staan ​​op metalen planken in mijn studio (radiator, luidsprekers, versnellingsbak, cardanische ophangingen, enz.) die wachten om die op Titine te vervangen.
De carrosserie: basta.

Tussen al mijn troep heb ik de hele uitlaat van de ander mee. Omdat ik veel over hem hoor.

Maar... ik ga dood omdat ik ook de toelatingsblokkering heb. En ik zou meer afdrijven naar een set die zich in de richting van haar bevindt.
Inderdaad, de hitte, de nabijheid van het uitlaatspruitstuk, zorgt ervoor dat ik meer in die omgeving kom dan onderaan.

Ik wil eigenlijk een alles-in-één maken tussen het spruitstuk en de toelating.
>>Het voordeel: als het eenmaal goed gemaakt en betrouwbaar is, is het ook solide en compact.
>>Het nadeel: als het eenmaal slecht en gammel is, is het moeilijk toegankelijk (voornamelijk een verstevigingsbalk - het is Rinault, vergeet niet... - wat de toegang vermindert)

Dus ik wacht op het woord van ervaring om me te vertellen of ik de verkeerde weg inslaat of niet?

Namelijk dat als het systeem eenmaal is gemonteerd, als ik een probleem heb, als ik een enkel blok demonteer in plaats van 2, het misschien beter is.

Standpunttest, het staat op de woonkamertafel (ik heb geen keus). Ik zie mezelf niet met een hele bungelende kit of zoiets. Mijn eerste gevoel voor het geval ik geen significante weerstand tegen deze methode zie, is om een ​​1e cilinderkop te krijgen en mijn twee onderdelen erop te schroeven om erachter te komen hoe ik het ga aanpakken.

Anders begreep ik het diagram van de bubbler niet echt. Van wat ik zie zijn er verschillende principes van vapen.
>Echografie
>Verwarmen
>Druk/dispersie (zoals spuitbussen)

Degene die me a priori het meeste vertrouwen geeft, is de ultrasone bubbler. Maar het leek te mooi om waar te zijn. Ik weet niet of het moduleert.

Ik weet heel weinig van mechanica. Is een koud mengsel meer of minder efficiënt dan een warm mengsel voor een diesel?


Ook begreep ik niet echt wat sommige mensen doen door de hitte van de pot te gebruiken om het water te verdampen. Is er een bescherming tussen het water en de uitlaat? Anders hebben we de indruk dat het in het begin nikkel is, aangezien er barsten zijn (maak je geen zorgen, het is een van de weinige echte natuurkundige woorden die ik ken) van het water met het gloeiende ijzer van de pot tot 'wanneer de laatste is verbrijzeld, verroest en doorboord. In dit geval zal, voordat de pot wordt vernield, de energie van het ijzermateriaal van de pot zijn gebruikt om zuivere waterstof te produceren, dus het is duidelijk dat we de eerste uren een revolutionaire winstgevendheid hebben!

Let op: voor 120 euro per ton ijzer is het nog steeds rendabel om ijzer als indirecte brandstof in te zetten. "Mijn auto rijdt op ijzervijlsel..."

Ten slotte is er het magnetische aspect. Ik heb het nog niet opgezocht. forum om erachter te komen wat er op dit punt aan de hand is, want ik wil het niet verwaarlozen.
Zoals ik het begrijp, scheiden H2O-watermoleculen zich af. Maar wat gebeurt er fysiek?
1>> H2O => H(+) + H(+) + O(2-)?
2>> H2O + H2O => H2 + H2 + O2
3>> H2O => H(+) + OH(-)

Hier zijn al mijn eerste twijfels!
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 04/07/07, 10:22

Iets pech is goed: met 2 identieke motoren, de ene toegankelijk en de andere "in situatie", is het nog steeds ideaal.

Voor mijn AX, met de inlaat- en uitlaatpoorten aan dezelfde kant, droom ik ook van een compacte warmtewisselaar die op de cilinderkop is gelijmd om te profiteren van het maximale aantal calorieën. Vooral omdat de ruimte onder de motorkap beperkt is. Maar je moet zeker twee keer nadenken voordat je begint! Ik heb er meer dan een jaar over nagedacht...

Om een ​​aantal van je vragen te beantwoorden:

Het is niet de oxidatie van de bubbler die waterstof produceert, niet genoeg warmte, het wordt over het algemeen verwarmd door het koelmiddel (~80°C).
Bovendien bewijst niets het verschijnen van waterstof in werking, kokend water ioniseert "van nature" in H3O+ en OH-:
Bekijk het onderwerp van bob_isat

Er is geen ultrasone bubbler, het is eerder een rookmachine. Anderen gebruiken carburateurs om het water te verdampen.

De bubbler heeft als voordeel dat hij extra fijne hete druppels genereert en de onzuiverheden op de bodem houdt: minder risico voor de motor. Aan de andere kant moet je meerdere kilometers rijden voordat de stoom wordt geproduceerd.

Zoals veel onderzoekers heb ik de bubblerbaan verlaten ten gunste van de GVI (instantaneous steam generator). Kijk hier : De essentiële Camel1-website. Zie ook zijn compacte wisselaar op 205...

Zie gerelateerd onderwerp

Eindelijk gratis advertenties : Mrgreen: voor mijn hypothese (controversieel) over het elektromagnetische karakter van de reactor.

Hiervoor enkele praktische tips forum :

- Als u meer wilt weten over de sprekers van de forum, aarzel niet om hun profiel te raadplegen (pictogram onderaan elk bericht), je zult hun berichten kunnen vinden en dus interessante onderwerpen waarvan de titel je op het eerste gezicht niet zou hebben aangetrokken...

- Binnenkort moet je foto's plaatsen. Kijk hier:
https://www.econologie.com/forums/comment-me ... t1176.html

Veel succes.

Marc.
0 x
Ollivier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/07/07, 21:32
Plaats: 29 Zuid




par Ollivier » 04/07/07, 12:08

Nou, ik had niet verwacht dat ik zo duidelijk zou zijn over de chemische reactie H3O(+) + OH(-).

Kortom, we hebben nog steeds een reactie die de neiging heeft om een ​​deel van de thermische energie om te zetten in chemische energie.

Na het lezen van verschillende officiële artikelen op deze site gisteravond, werd ik afgeschrikt door het idee dat er geen echte productie van waterstof was. Maar met deze formule krijg ik er een beetje haar van.

Ook bedankt voor je links. Ik denk dat ik een zaklamp ga kopen en thuis een simpele testbank ga maken om het verkregen gas (of plasma?) te bestuderen. Ik heb niet veel geld, maar het doel zou zijn om een ​​aantal interessante curves toe te voegen dankzij de aankoop van temperatuursensoren die ik via een zelfgemaakte interface op mijn pc zou aansluiten.

Mijn eerste passie is IT. dat zou het mogelijk maken om te weten welke verhoudingen in realtime tot op een honderdste van een seconde worden verkregen.
Ik zal deze curves zeker posten. Ik zeg dat zonder alles op de site en de gepresenteerde links te hebben doorzocht. Ik wil andermans werk niet beledigen! Dus als er al dit soort data is, geef mij dan niet de schuld!

Het zal me een paar maanden kosten omdat ik andere prioriteiten heb, maar dit systeem intrigeert me vooral omdat ik technisch bijna alles heb wat nodig is om dit systeem te realiseren. Eén probleem blijft: de verzekering... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/07/07, 21:54

Hallo Olivier

Olivier schreef:Inderdaad, de hitte, de nabijheid van het uitlaatspruitstuk, zorgt ervoor dat ik meer in die omgeving kom dan onderaan.

Ik wil eigenlijk een alles-in-één maken tussen het spruitstuk en de toelating.
>>Het voordeel: als het eenmaal goed gemaakt en betrouwbaar is, is het ook solide en compact.
>>Het nadeel: als het eenmaal slecht en gammel is, is het moeilijk toegankelijk (voornamelijk een verstevigingsbalk - het is Rinault, vergeet niet... - wat de toegang vermindert)


Het idee is goed maar de realisatie moeilijker. Wat je 'gemakkelijk' aan je motor in je appartement kunt doen, is niet hetzelfde als wat je aan de cilinderkop kunt monteren als de motor eenmaal in de carrosserie zit.....: Mrgreen:

Al om het inlaatspruitstuk te verwijderen moet je 'wiebelen' door de carrosserie aan te raken. Het uitlaatspruitstuk kan pas worden verwijderd nadat het inlaatspruitstuk is verwijderd. :frons:

Als er geen ruimte, zicht of toegang voor de handen is, is het niet met een groter element dat je er gemakkelijker mee wegkomt.

Als je motor 'onvervuild' is, dus zonder EGR-klep, probeer dan een inlaatspruitstuk (van Mégane bijvoorbeeld) te vinden (schroot) met de juiste naaf. Dit maakt het voor u veel gemakkelijker om uw orgel aan te sluiten dat u van stoom voorziet.

Voor de anti-verzoeningswapeningsstaaf duurt het 2 minuten om deze te draaien of terug te plaatsen.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/07/07, 22:50

Dag

Het eerste is om de plaats waar je de reactor gaat plaatsen goed te onderzoeken, het kan een paar dagen nadenken zijn..
de reactor in het gietijzeren spruitstuk van de cilinderkop is zowel om thermische redenen als om constructieve redenen (lassen en expansie) geen goed idee, de juiste plaats is in het uitlaatkanaal net aan de uitlaat van de collectoruitlaat profiteert u van de warmte van alle cilinders en je bent dicht bij het inlaatspruitstuk
de stang moet indien mogelijk verwijderbaar zijn
de ingang van de reactor moet gemakkelijk kunnen worden aangepast voor een bubbler of carburateur, of een GV.
de reactor blijft hetzelfde..
Nadenken over een mooie montage is één ding, nadenken over hoe je deze kunt vinden en bereiken met de beschikbare tools en middelen is iets anders.
Tussen het ideale, het praktische en het eenvoudigst te bereiken zit het vol compromissen..
Bedenk ook dat als het een auto is die je niet kunt immobiliseren die je elke dag nodig hebt...

Denk erover na, maak wat schetsen en post zeforumwe zullen advies geven

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/07/07, 08:11

welkom
Zelf heb ik al een compacte montage gemaakt die dezelfde werking geeft als op een auto maar die werkt op een werkbank.
Je haalt de downpipe van de uitlaat, oftewel de buis die net uit het gietijzeren spruitstuk komt.
Het is precies hetzelfde op jouw R19 als op mijn Super5, zie de afbeeldingen in mijn post super 5 gedoteerd met water:
Beeld

5 cm achter de uitlaatkraag maak je een gat van 20 mm, achter het elleboogstuk onderaan de uitlaatpijp maak je nog een identiek gat. Je steekt de 30cm verwarmingsbuis in 1/2 met de draadeinden.
Je hebt dus je uitlaatbuis die de vorm heeft van een "S" met een rechte buis erin en net achter het uitlaatspruitstuk, dus zeer goed geplaatst. Je last de buis zo dat hij niet beweegt en dat hij goed dicht zit. Een mini-zuurstoflamp van Casto of een ander is meer dan voldoende. Een professionele zaklamp is niet nodig.
De 16 mm roestvrijstalen staaf (gevonden bij een professionele bouwmarkt) heeft u al in de 1/2 verwarmingsbuis gestoken. Het wordt vastgehouden met zelfborende schroeven die door de verwarmingsbuis gaan om het te centreren. Het is nodig om de schroefkoppen door te snijden en een puntlas te maken zodat deze niet beweegt.
Vervolgens monteer je fittingen op de in- en uitlaat van de reactor.
Op de uitgang sluit je een koperen buis van 10 cm lang aan en vervolgens een rubberen buis versterkt met autokoelvloeistof (verkocht per meter bij Autobacs).

Je moet dan een stalen omhulsel (uitlaatbuis) lassen dat iets groter is dan je uitlaatbuis.
Deze schelp zet je op het horizontale deel van je tube.
Ik heb daarvoor een stuk pijp gebruikt wat gebruikt wordt voor de aansluiting van de uitlaten van BMW. Die vind je bij Norauto of een andere uitlaat onderdelen dealer. Hij is 10 cm lang.
Het idee is om een ​​dubbele wand van 10cm lang te maken om zo een GV te maken.
Voordat u het onderdeel aan de uitlaat gaat lassen, moet u een buis van 4 mm in het onderste deel van de schaal (waterinlaat) en een buis van 14 mm aan de bovenkant van de schaal (stoomuitlaat) lassen.
Dat geeft je je stoomvoorraad voor de reactor.
Bij de stoomuitlaat zet je een T-stuk en sluit je aan op de reactorinlaat. Bij de waterintrede installeer je een cv-afvoer zoals aangegeven door Camel1 op haar site. http://reaction.directe1.free.fr/
Vervolgens zet je alles vast op de bankschroef van je eetkamertafel : Cheesy: je zet de val op 1/4 van de hoogte van de GV en je verwarmt de reactor met een heteluchtpistool dat in de uitlaat blaast. Op de reactoruitlaat sluit je je bouwstofzuiger (met tank en vlotter) aan.
Alstublieft. Je hebt een reactor in je appartement. : Cheesy:

videotest in de werkplaats

Beeld

In deze afbeelding is de GV verticaal en is er geen reactor.
Leg de GV horizontaal in het onderste deel van de buis en verbind de stoomuitlaat met de reactorinlaat. Vergeet niet een T-stuk voor de luchtinlaat te plaatsen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/07/07, 09:32

Dit bericht doet me denken dat hij dat is steeds urgenter om de pantone-wiki op te zetten die zal leiden tot het schrijven van samenvattende documenten. Precies zoals de oilies deden voor plantaardige olie!

Zoals ik je vertelde met André waren we al begonnen met het schrijven van een .pdf (nou ja vooral André).

Plaats eventuele suggesties hier: https://www.econologie.com/forums/un-wiki-pa ... t3727.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/07/07, 19:54

Als je "Pantone-engine" op Wikipedia typt, zijn er al dingen.
Is het in dit onderwerp dat u meer details wilt geven?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_Pantone
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten