Open brief aan de leden van Pantone-econology

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 17/03/06, 22:24

goedenavond cuicui

Wij noemen het “natte stoom”

In feite is het droog als het wordt geproduceerd, in de ketel (of snelkookpan), maar als het eruit komt, heeft het de neiging af te koelen in de omgevingslucht, en een deel van de droge stoom die ‘geproduceerd’ wordt, wordt vochtig en dan, we zien het (wit), en vaak "verdwijnt" het zelfs kort daarna (in feite wordt het weer onzichtbaar, omdat de watermoleculen zich verspreiden in een poging de bestaande spanning boven de ketel "in evenwicht te brengen") (de stoomdruk is waarschijnlijk niet verzadigd )(gedeeltelijke stoom)
Tenzij de ketel groot is en de ruimte waarin hij staat verzadigd raakt en een sauna wordt (met zichtbare stoom)

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/03/06, 23:34

Bolt schreef:goedenavond cuicui
Wij noemen het “natte stoom”
bout

Bedankt Boulon.
I samen te vatten:
- droge stoom = onzichtbaar gas
- natte stoom = witte aerosol
0 x
mmm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 01/12/04, 01:30

BEPERKINGSKLEP




par mmm » 24/03/06, 22:31

INLAATKLEP

In de beschrijving van de werking van de venturi noem ik de beperking op de toelating, net als bij de beschrijving van de venturi of het cartergas is het noodzakelijk om een ​​waterkolom te gebruiken om de effecten die deze veroorzaakt te meten.
Dus tussen het filter en de inlaat, deze lijn vervaardigd door de fabrikant, willen we een gas introduceren, dat kan worden geduwd door de gassen uit het motorcarter na de ontluchting, of door de atmosferische druk die wordt geproduceerd door het venturi-effect, maar het Deze gassen moeten worden herverwarmd of via een toelatingsbeperking, maar ze moeten ook worden herverwarmd.
De toegangsbeperking, zoals de venturi, heb ik niet uitgevoerd, maar de uitgevoerde metingen bevestigden mij dat dit ook geldt, uiteraard moet deze opnieuw worden verwarmd.
Om de restrictie op te bouwen, is er in werkelijkheid sprake van een klep, automatisch of bestuurd door het gaspedaal.
Voordat u met de bouw begint, moet u altijd METEN, een gat maken op de plaats waar u uw reactor INLET wilt installeren, de waterkolomleiding aansluiten, het gaspedaal geven of een proefrit maken, er mag niets bewegen, of 1 of 2 mm .
Op de gemakkelijkste plaats is het nodig een klep in te brengen, dat wil zeggen een geheel aangepast aan de maat of vorm van de originele inlaatpijp, de moffen en in het midden de klep.
De klep moet gemaakt zijn van Teflon of gelijkwaardig materiaal, vanwege geluid en GEWICHT, in het geval van automatische montage, ook montage met grote overspanningen voorzien, deze zal permanent werken.
Het frame dat de klep zal ondersteunen, moet zo nauwkeurig mogelijk worden gebouwd en ongeveer 5 mm schuin staan ​​om zelfs bij inactiviteit een stuwkracht door de reactor te hebben.
Als je een as maakt die uitsteekt kun je van buitenaf tegen gewicht ingrijpen, geen veer als deze automatisch is, er verschijnen beperkingen onder volle belasting of het is mij niet gelukt de juiste veer te vinden.
U kunt de klep bedienen via het gaspedaal, rechtstreeks met een offset op de gaspedaalopening. Het OPENEN van de klep moet VERPLICHT in de richting van de luchtinlaat van de MOTOR gebeuren. In het geval dat de klep wordt aangestuurd door het gaspedaal, doet het gewicht van de klep er niet toe.
Zodra de klep is geïnstalleerd, is het noodzakelijk om de juiste werking te controleren, de stroomtoevoer naar de reactor die vóór de reactor is geïnstalleerd, een leegtest uit te voeren, eerst de leiding naar de reactor inclusief het verwarmingssysteem, met een slang zonder langs de reactor te gaan reactor aansluiten op de inlaat van de originele inlaatleiding op de plaats waar de inlaat van de reactor zal worden geïnstalleerd, monteer een T en sluit de waterkolom aan, NIETS MOET BEWEGEN.
Zoals de originele inlaatinstallatie.
Sluit alles aan, verwarmingsleiding en reactor, behoud de T en de waterkolom, NIETS MOET BEWEGEN.
Je kunt iets doen aan de klep of aan de gewichtsaanpassing voordat deze op de waterkolom beweegt, maar dit is de limiet van de montage, de beperking van de reactor, zijn doorsnede of kroon (corrigeer me alsjeblieft, want zo heet het in het Frans? ), dit is het evenwicht tussen de twee takken van de motorinlaat, wat wordt afgetrokken van de oorspronkelijke inlaat gaat naar de reactortak.
Het lijkt mij dat alle assemblages deze metingen zouden moeten uitvoeren, de enige meetbare beperking moet de reactor zijn, als die er is, een nieuwe verstoring in het systeem veroorzaken die uiteraard het systeem schaadt.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten