Open brief aan de leden van Pantone-econology

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
mmm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 01/12/04, 01:30




par mmm » 15/03/06, 12:26

Goede dag André, de temperatuur is gebruikelijk, dit is de stoomtemperatuur, uitlaat, reactoruitlaat, zie de post van 02/03/06 “excuses/diagram” de thermokoppelpijl geeft dit aan.
De isolatie van het hele geheel, reactor, uitlaat, pijp met de toevoerbuis die ik tegen de uitlaat heb gelast (ijzeren buis), behalve de doseerinjector, die de stabiliteit van het geheel geeft, deze magie, je raakt niet langer in paniek om de temperaturen.
André, de uitlaattemperatuur van je ketel is goed, maar geef me de temperatuur wanneer deze de ketel binnenkomt, deze gastemperatuur zorgt ervoor dat de reactortemperatuur stijgt, daalt, is dit gunstig of niet, al deze vragen deden me twijfelen wat ik hadden bereikt.
De unificatie van de drie temperaturen op zichzelf is een grote stap voorwaarts in het begrijpen van Pantone, dit is de toegangspoort, lijkt mij.
Dit is een steunpunt om andere oplossingen en ontwikkelingen te benutten, bijvoorbeeld het overstappen op Hoge Druk, sorry Hoge Snelheid, multireactor, het verfijnen van de omvang, het modelleren of het charteren van de reactor.
Voor de snelheden die u in twijfel trok, heb ik geen enkel document geraadpleegd om voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te kunnen blijven, als ik vind dat of niemand mij tegenspreekt, waarom niet, in het geval dat ik een fout heb gemaakt van de excuses, maar dat is goed.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/03/06, 19:31

Hallo mmm
Wat de temperaturen betreft: dit is geen doel om te bereiken.
het is gewoon een hol. Als ik bij zo'n temperatuur zo'n depressie merk, merk ik een verbetering, dan leid ik mezelf naar een bepaalde waarde
die na ervaring niet in cement zijn gegoten, er zijn referentiepunten nodig om vooruit te komen.
De belangrijkste meting die ik monitor is de stoomproductie in het midden van de koperen uitlaatbuis van de reactor op een geïsoleerd deel van de buis. hoewel het niet altijd hetzelfde is als ik alleen op het gevoel van koppel vertrouw, trekt hij soms bij lagere temperaturen goed.
Ik meet de uitlaatgassen niet meer, hoewel de twee thermokoppels nog steeds met elkaar verbonden zijn, maar omdat het altijd dezelfde waarden zijn, die het motorvermogen volgen, zegt dit mij niet veel, waar ben ik naar op zoek? het verbetert of wanneer het niet werkt.

Voor de snelheid van het vlammenfront heb ik mij gebaseerd op mijn militaire kennis door te vergelijken met explosieven.
Ik denk dat er een fout in de eenheden moet zitten, het is eerder cm in plaats van meters, als we het over km-seconden hebben, komen we in aanraking met eenvoudige explosieven met lage snelheden (katoenprojectielpoeder) en niet met de deflagrerende explosieven. Het is aanzienlijk sneller. Wat ons betreft is het niet ernstig, alleen een orde van grootte om te weten dat het heel snel verbrandt.

Ik zag dat je ook de output van de reactor meet, een beetje zoals alle jongens op de forum
mijn waarden gaan van minimaal naar 80c tot maximaal plus 210c, maar bij stabiel rijden met 100 km/u blijft dit op 120c, maar nogmaals, als ik de doorgang van stoom in de reactor beperk, veranderen de waarden naar boven.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 15/03/06, 20:08

Als ik goed begrijp wat mmm betekent, is het dat de werking van de reactor goed is als we een driehoekig temperatuurdiagram tekenen met drie verschillende meetpunten en dat de temperaturen die we meten in dit diagram terechtkomen.
Dit is vergelijkbaar met wat ik wilde doen met een entalpisch diagram van het water met de temperaturen op verschillende punten in de reactor. Zoals op een koelmachine. Met het bedieningsschema kunnen we dus in één oogopslag zien wat er mis is. Zoals bij elk thermodynamisch systeem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: MOTORTEMPERATUUR




par houthakker » 16/03/06, 00:12

mmm schreef:[..]Ik kom terug op de TAd in balans op TEch op de Audi A Quatro groep A uit de jaren 70, 3L 600 pk motor, turbo compound, druk 2.8 bar, verplicht om water te sproeien bij de inlaat om af te koelen op de inlaatlucht temperatuur,[...]
Uh .... :schok:
Sorry, maar ik kan dit niet laten gaan!

De Quattro-competities begonnen in 1981, waarvan het basismodel in maart 1980 op de Autosalon van Genève werd gepresenteerd.
De cilinderinhoud was 2,1 l (2144 cm3 precies aan het begin, daarna 2133 na verloop van tijd "Quattro Sport").
Deze auto's hebben dat niet nooit uitgerust geweest van een turbocompound is deze technologie zelfs nog nooit geïnstalleerd op in massa geproduceerde auto's. We beginnen het te zien verschijnen op vrachtwagens van SCANIA.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat het vermogen bij de rallyversies daadwerkelijk 600 pk bereikte. Aan de andere kant werd dit vermogen bereikt en zeker overschreden (op zeeniveau) voor de "Pikes-Peak" -versie.
Ten slotte was waterinjectie halverwege de jaren tachtig een techniek die door alle merken van groep B werd gebruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/03/06, 06:14

Maar goed, een oud-coureur zei echter dat de 205 Turbo 16 en andere Audi Quatro's rond de 600, 700 PK leverden, welke groep het was weet ik niet meer.
0 x
mmm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 01/12/04, 01:30

DE TEMPERATUUR VERENIGEN




par mmm » 16/03/06, 11:46

Laten we even terugkomen op de temperatuurmeting op deze specifieke plek in de montage. Hierbij worden drie dingen gecontroleerd.
De reactortemperatuur is in bedrijf of wordt operationeel. JA.
De temperatuur van de uitlaatgassen is voldoende om de werking van het samenstel te garanderen. JA. Op voorwaarde dat er isolatie wordt aangebracht om de belasting en het motortoerental van een bepaald voertuig te compenseren.
De temperatuur is voldoende om water in stoom om te zetten. JA. Er is daar een probleem. Bij 85° C bij atmosferische druk drinkt het water niet, dus misschien komen hier de observaties van André en anderen samen, met het verschijnen van fijne druppeltjes begint er iets. Ik noem het verneveling, ik weet niet of het Frans is. En het is bij deze temperatuur dat er gasbellen verschijnen op de bodem van een verwarmde pan.
Het is vanaf deze temperatuur en tot het maximum dat ik bereikte, dat ik niets kwantificeerbaars merkte.
Het lijkt mij dat dit punt van de hefboom dat ik heb uitgelegd erg interessant is: we kunnen een snel verwarmingssysteem onderzoeken, voor voertuigen die problemen hebben met het opwarmen, of als er moedige mensen zijn, zal ik het proberen .
Verwijderen, VENTURI BREATHER is mogelijk, het is mogelijk, het is gemakkelijk te proberen, maar stel mij alstublieft geen vragen. Ik heb het niet geprobeerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: UNIFICATIE VAN DE TEMPERATUUR




par Cuicui » 16/03/06, 14:38

mmm schreef: Ik noem het verneveling, ik weet niet of het Frans is.

Bedankt mmm, verneveling (of mist), het is goed Frans, het is het woord dat ik zocht om onderscheid te maken tussen zichtbare damp (stoom, nevel, mist, wolk), wat vloeistofdruppels zijn die in de lucht zweven, en damp van onzichtbaar water (vochtigheid), wat een echt gas. Jammer dat ik geen ander woord in het Frans ken om zichtbare damp (vloeistof) en damp in de gasfase te onderscheiden. Mist bestaat net als waterdampgas ook onder de 100°, het is afhankelijk van de atmosferische druk en het vochtpercentage in de lucht. Hoe warmer de lucht, hoe meer waterdamp deze kan absorberen. Wanneer de met vocht verzadigde lucht afkoelt, condenseert de gasdamp tot fijne druppeltjes vloeistof die in de lucht zweven (mist of mist) en bezinkt vervolgens in de vorm van dauw. Zeer koude lucht bevat zeer weinig vocht. Ik weet nog steeds niet of ik mist (de hypothese van André) of waterdamp (onzichtbaar gas) de Pantone-reactor in moet sturen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: UNIFICATIE VAN DE TEMPERATUUR




par houthakker » 16/03/06, 21:30

Cuicui schreef:[...] Jammer dat ik geen ander woord in het Frans ken om zichtbare damp (vloeistof) en damp in de gasfase te onderscheiden. [...]
We noemen het een aerosol, het is een suspensie van waterdruppels in een gasvormig medium (in ons geval in de lucht), "De deeltjesgrootte varieert tussen 0,001 en 100 µm[...]"Mijn favoriete woordenboek zou je vertellen...
Stoom is een onzichtbaar gas.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/03/06, 21:31

PITMIX schreef:Maar goed, een oud-coureur zei echter dat de 205 Turbo 16 en andere Audi Quatro's rond de 600, 700 PK leverden, welke groep het was weet ik niet meer.
In Rallycross, of in heuvelklimmen voor de "Pikes Peak" -versie voor de Quattro S1, ja.

Maar niet in de rally...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: UNIFICATIE VAN DE TEMPERATUUR




par Cuicui » 17/03/06, 09:49

Houthakker schreef:
Cuicui schreef:[...] Jammer dat ik geen ander woord in het Frans ken om zichtbare damp (vloeistof) en damp in de gasfase te onderscheiden. [...]
We noemen het een aerosol, het is een suspensie van waterdruppels in een gasvormig medium (in ons geval in de lucht), "De deeltjesgrootte varieert tussen 0,001 en 100 µm[...]"Mijn favoriete woordenboek zou je vertellen...
Stoom is een onzichtbaar gas.

Bedankt Houthakker, goed opgemerkt.
Als ik het goed begrepen heb:
- nevel, mist = aerosol
- waterdamp = onzichtbaar gas
Gezien het feit dat het gebruikelijk is om ten onrechte ‘stoom’ te noemen wat uit een ketel blaast, welke andere naam moeten we dit dan geven om verwarring te voorkomen? “brandende aërosol”? “witte stoom”?
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten