Open brief aan de leden van Pantone-econology

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/03/06, 03:18

Dag
Voor Pitmix 0,4 bar negatief moet dit zeker meer dan 40 mm water zijn. (40 mm is de adem in een rietje)
Stel dat ik meer gewend ben om in inches kwik te meten
mijn manometer in rust geeft 30 inch kwik (atmosferische druk) aan en als de motor stationair draait, geeft hij 12 inch kwik aan, bij 100 km / u geeft hij 18 inch aan
Dit instrument wordt gebruikt in alle vliegtuigdashboards, inclusief Europeanen, de waarden komen overeen met het motortoerental wanneer de motor draait op 2400 RPM, we zouden 24 inch kwik bij de inlaat moeten hebben als de motor goed is gekoppeld (propeller op de juiste toonhoogte)


maar ik weet dat een grote depressie die 7 meter water benadert voor de zuigpompen.

Je moet depressie in het spruitstuk niet mengen met druk in het carter van een motor, dat zijn twee verschillende dingen
In het carter veroorzaakt de snelle beweging van de zuigers een aanzienlijke vermenging in het carter, maar afhankelijk van de slijtage van de segmenten of de ovalisatie van de cilinders is er een doorgang van verbrandingsgassen in dit carter, en als er geen ventilatie zou zijn, zou dit een druk geven, die niet erg hoog kan oplopen vanwege het ontwerp van de krukasafdichtingen en het kleppendeksel (kleppendeksel) in de praktijk is alles zo ontworpen dat dit deel van de motor wordt geventileerd, of het nu in de vertraagde modus is of in de modus gebruiken we een PCV-klep (positief C rankcase ventilatie) het maakt me kwaad om dat in het Amerikaans te schrijven, maar ik ken het nee niet in goed Frans. Het is een klep die wordt geactiveerd volgens een bepaalde onderdruk, om het carter geventileerd te houden
De regel wanneer een motor door de olievuldop blaast, is meestal een indicatie van uitgesproken slijtage, maar het kan ook afkomstig zijn van een met brandstof gewassen motor, het duidt altijd op een aanzienlijke doorgang van gas door de ringen.

Omdat je waterdoping gebruikt, waait het door de ontluchter?
Dit verbaast me, want sinds ik dope met water, is het het tegenovergestelde, mijn olie is nog nooit zo schoon geweest en ik heb 6000 km afgelegd tussen mijn olieverversingen, zonder olie toe te voegen, het voertuig heeft tot nu toe 2615000 km gereden.
het kan zijn dat uw voertuig lange tijd heeft stilgestaan ​​en dat u hem net in gebruik heeft genomen, of dat u te rijk loopt met een met brandstof gewassen motor of dat u met een te hoog oliepeil rijdt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/03/06, 08:01

Hallo en bedankt voor je info.
Maak je geen zorgen André Ik meng de onderdruk in de reactor niet met de oliedampdruk.
Ik denk niet dat mijn motor versleten is omdat hij niet rookt. Het verbruikt geen olie. Ik geloof dat de ontluchting wordt veroorzaakt wanneer de motor water inslikt.
Als ik de reactor bij de volgende start gebruik, kan er wat condenswater achterblijven. Ik denk dat dat de oorzaak is van de olielekkages.
Briljant uw opmerkingen over de Engelse woorden, het vat goed samen wat mij over de Canadezen is verteld.
Voorbeeld: in Frankrijk hebben we de borden "Stop" in Canada is het "Arrêt". :P
We plakken overal Engelse woorden, maar we weten niet hoe we Engels moeten spreken : Mrgreen:
Welnu, om niet terug te komen op de druk en depressies, wat ik wilde zeggen, is dat als de aflezing op mijn meter onleesbaar is ter hoogte van de ontluchter, het goed is.
Eén ding is echter vreemd, maar zal u zeker normaal lijken.
Ik probeerde mijn ontluchter aan te sluiten op mijn watercarburator.
Bij accelereren op de snelweg kwam er motorolie uit de vuldop.
Ik zei tegen mezelf dat het normaal is omdat de behuizing niet meer ademt.
De ontluchter spuugt inderdaad in de acceleratiefase in het luchtfilter, terwijl hij, eenmaal aangesloten op mijn watercarburator, rechtstreeks in het inlaatspruitstuk spuugt.
Het deed me denken dat mijn dampaanzuiging wederom niet goed is ter hoogte van de collector.
Tijdens het accelereren moet ik de depressietest opnieuw doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/03/06, 12:09

De berekening van druk (en depressie) gebeurt volgens de volgende formule: P (Pa) = (9,81 * Z * p) waarbij
• Z = hoogte van de vloeistof in meters
• p = dichtheid van de vloeistof in kg/m3.
• 9,81 = Gemiddelde intensiteit van de zwaartekracht.

Voor water duurt het daarom ongeveer 10,3 m om de atmosferische druk te evenaren => 10,3 * 1000 * 9,81 = 101043 Pa ongeveer gelijk aan 101325 Pa = Patmo.

Voor kwik, 760 mm Hg => P = 0,76*13600*9,81 = 101396 Pa ongeveer gelijk aan 101325 Pa = Patmo.

André's metingen geven dus:
> 12 inch bij inactiviteit komt overeen met 40681 Pa of 0,4 bar
> 18 inch bij 100 km/u komt overeen met 61022 Pa of 0,6 bar

De Pitmix-metingen geven:
> 12 mm water komt overeen met 118 Pa of 0,001 bar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/03/06, 13:13

Wees voorzichtig als ik zeg 12 mm waterkolom Ik gebruik het cijfer gegeven door mmm voor oliedampdruk bij de ontluchter.
Wat betreft de depressie in de opname, ik heb -0,4 bar bij stationair draaien en -0,2 bar bij volle snelheid.
Ik heb de oliedampdruk nog niet gemeten. Maar volgens gegevens van mmm het moet bijna onbestaande zijn.

Voor de berekeningen van manometrische hoogte heb ik mezelf geplant.

Mijn onderdruk van -0,4 bar bij stationair draaien in de reactor geeft een waterkolom van 4 meter.
Dat klopt?
0 x
mmm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 01/12/04, 01:30




par mmm » 07/03/06, 15:24

Controleren van de restrictiezijde in de kolom, reactorsectie of stoomtoevoer
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/03/06, 15:47

hi Pitmix

In de ontluchter zitten 2 pijpen
1 die uit het luchtfilter komt (dit is de luchtinlaat om het carter te ventileren)
2 andere komen uit het kleppendeksel
via een pcv-klep en die onder de carburateur in de onderdruk komt (het is de uitgang van oliedamp + water + gas uit de motor)
dit is de pijp die je moet gebruiken
Ik had dit probleem niet tijdens het gebruik, integendeel, de motor is schoner.

Als het echt doet wat je zegt, trekt het niet hard in de reactor, de druk in het carter kan niet stijgen als het erin zuigt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/03/06, 20:35

hi Andrew
Ik zal het moeilijk hebben om je te antwoorden omdat ik geen monteur ben. Maar wat zeker is, is dat ik twee pijpen heb, een grote die is bevestigd aan het luchtfilter en de andere die is bevestigd aan een afstandsstuk dat onder de carburateur meegeeft.
Ik weet niet of het is om frisse lucht aan te zuigen of juist om oliedamp uit te spuwen.
De twee pijpen zijn verbonden met een plastic T-stuk dat zelf is verbonden met het kleppendeksel.
Er is ook een leiding die zeker uit het carter moet komen die op het inlaatspruitstuk zit (zeker de ontluchter in kwestie) en een andere die voor de remmen moet zijn.
Maar nogmaals, ik weet niet duidelijk wat de rol van deze pijpen is.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/06, 00:25

hi Pitmix
het is precies in degene die uit de tuimelaar komt, het is in hem dat je moet zuigen.
Je moet het deel dat onder de carburateur komt afdichten met een stuk rubber slang en een plug (doel erin geplant)
Zuig er geen lucht doorheen en het stationair draaien zal mager en snel zijn.
en dat is alles, in plaats van je buitenlucht te halen, haal je het uit het carter, het is heet en vettig, het begint op MMM te lijken, behalve de injectie..

Ik ben ook geen monteur, maar alles is te leren, je moet het maar willen, je hebt nog vele jaren voor je..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 08/03/06, 00:28

trouwens pitmix wat is je fonds al (ik ken de molens van de psa-groep vrij goed)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/03/06, 07:00

Hallo, het is een Renault Super 5 1,4L carb Db body Compound Weber automatische versnellingsbak.
André het is deze buis die ik heb gebruikt in plaats van frisse lucht te nemen. En de motorolie kwam door de vuldop naar boven.
Ofwel omdat als ik versnel, het in de reactor blaast in plaats van naar binnen te zuigen, ofwel omdat de oliedampen niet worden geëvacueerd.
Ik moet de druk nemen voordat ik opnieuw begin om te beseffen wat er gebeurt.
Anders heb je gelijk, ik ben hier om te leren en ik heb al veel geleerd sinds ik op de forum.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten