Waterkwaliteiten voor waterdoping in motor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België

Waterkwaliteiten voor waterdoping in motor?




par ak » 15/02/08, 18:38

Hallo,
we maken een reactor en een GV om de Citroën c15 te "pantomiseren"... geweldig avontuur.
Ik ben op zoek naar alle mogelijke informatie op de site en die van QuantHomme, door de vele ervaringen en verbeteringen (of interessante mislukkingen).
Ik zie niets over het type water dat wordt gebruikt (misschien niet genoeg onderzocht?).
Wilt u ons verwijzen naar de informatie die beschikbaar zou zijn, of gewoon onze vragen beantwoorden:
Hier is die van de kraan erg kalkhoudend en het lijkt me dom om het geheel met kalksteen te dichten...
Kan regenwater via een klein filtertje gebruikt worden of bestaat het risico op verstopping van de watertoevoer of het inbrengen van onzuiverheden in de GV? Zo niet, wat blijft er over: gedestilleerd water? Wat gebruik je?

Dank u voor uw antwoorden.
0 x
Alain en Dan
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/02/08, 20:03

Dag

het verschil is klein tussen de kwaliteit van het water

de kalksteen en de sedimenten in het water zijn echter geen nadeel, ik zou zelfs zeggen dat voor de periodes van (inlopen) deze afzetting op de staaf en in de kanalen het isolerend maakt, dit het systeem alleen maar kan verbeteren.
Ik gebruik regenwater, gesmolten sneeuw, bronwater of opgepompt uit een put en vaak water dat ik niet zou drinken.
Ik vermijd gedestilleerd water. filter drinkwater, kraanwater dat chloor bevat.
Ik voeg een beetje azijn toe aan het water in kleine hoeveelheden
Wie op den duur met een bubbler werkt, krijgt een bezinksel op de bodem van de bubbler zonder overlast..

Dit alles leer je door te proberen en het is erg lang en moeilijk te meten, vooral als het verschil in prestatie klein is.
slaag erin om dit toe te schrijven aan water of een andere variabele, wegtemperatuur, enz. Het is dus moeilijk om categorisch te zijn, maar als je een goede score hebt op een reis, probeer je hetzelfde recept te herhalen

De vervuiling van het systeem is laag na 10 km een ​​klein grijs laagje in de kanalen, maar niet meer.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/08, 22:11

Hallo Ak

Op de site hebben velen gesproken over vuil en andere niet-geïdentificeerde afzettingen die altijd de spuitmonden verstoppen en andere kleine beperkingen. Als uw montage het gebruikt, vergeet dan niet het filter dat goed stroomopwaarts gaat. Dit bespaart u veel rollen waaruit u geen conclusies kunt trekken, omdat hierdoor de parameters zonder uw medeweten varieerden. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/02/08, 22:56

Bonjour à tous

Omdat ik een beetje azijn (witte wijn met dragon : Mrgreen: ) in water en door een koffiefilter gehaald, produceerde ik veel witachtig zwevend vuil dat ik niet had voordat ik alleen gedestilleerd water gebruikte. Ik heb echter weinig metalen contactoppervlak met het water en zijn azijn (2 koperen fittingen, een stuk koperdraad en misschien een deel van de ruitenwisserpomp) al het andere is van plastic.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 17/02/08, 11:07

Hallo,
Dankjewel voor je antwoorden. Wat betreft het chloor in het kraanwater, ik denk niet dat het een probleem is, aangezien het voldoende is om dit water een nacht in de lucht te laten staan ​​om het chloor te laten verdampen. Aan de andere kant lijkt kalksteen mij veel meer een probleem, zeker bij een G+ systeem met een ringvormige stoomgenerator die snel vol zou zijn.
Ik denk dat we regenwater zullen gebruiken dat van het oppervlak van de tank wordt gepompt, zelfs als dat betekent dat we het een beetje moeten filteren en vooral moeten voorkomen dat het te lang in de tank blijft staan ​​om de ontwikkeling van algen of bacteriën te voorkomen. Het resultaat zien we terug in de ketelsifon die in principe beter bereikbaar blijft.
Voor de azijn ben ik een beetje verbaasd: persoonlijk zou ik het niet aandurven om bewust een zuur in het circuit te brengen (regenwater kan van nature een beetje zuur zijn). Wat is het nut ervan?

Nogmaals bedankt voor je getuigenissen en uitwisselingen en voor deze site en forums die deze vragen en uitwisselingen mogelijk maken.
0 x
Alain en Dan
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 17/02/08, 12:57

Re-hello,

Voor de azijn ben ik een beetje verbaasd: persoonlijk zou ik het niet aandurven om bewust een zuur in het circuit te brengen (regenwater kan van nature een beetje zuur zijn). Wat is het nut ervan?


Nou, door beter te lezen stel ik me voor dat het antwoord in de teksten en berichten staat over "de ionisatie van waterdamp"? Het is een beetje moeilijk te lezen voor mij, maar het resultaat van je tests is dat zuur water "interessanter" zou zijn dan basisch water? Of gebruik je het in de testfase?
Merci.
0 x
Alain en Dan
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/02/08, 17:52

Dag
Ik denk dat we regenwater zullen gebruiken dat van het oppervlak van de tank wordt gepompt, zelfs als dat betekent dat we het een beetje moeten filteren en vooral moeten voorkomen dat het te lang in de tank blijft staan ​​om de ontwikkeling van algen of bacteriën te voorkomen.

het gebruikte water moet worden geconsumeerd, als het in de hitte in de tank hangt, blokkeert het de kleine gaatjes en de kanalen, het wordt gelatineachtig
Probleem dat we niet kennen bij een bubbler, hoewel er wel een aanslag op de bodem van de bubbler zit.

Ik ken de verklaring over de kwaliteit van het water niet, ik ga te werk door te proberen en te elimineren, ik draag mijn voorraad water, als het op is, raap ik het soms op in een greppel langs de kant van de weg en soms raap ik in de winter sneeuw op, direct in de bubbler.

Ik ben geen voorstander van verfijnde gezuiverde materialen
soms zijn het de onzuiverheden die de kwaliteit maken...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/02/08, 23:18

Bonjour à tous

Azijn straf, een valse manipulatie en hop een glas azijn gemorst op het tapijt van de auto.....Het is beter dan de geur van kots maar het is nog steeds mindblowing na een middagje in de zon.... : Mrgreen: André, weet je echt zeker dat het beter gaat met azijn???? : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten