Waterinjectie brumisée BMW op een benzine turbo

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/06/15, 19:10

Christophe schreef:Ja behalve dat de EGR alleen werkt bij lage en gemiddelde snelheid ... d.w.z. dat hij UIT staat bij een bepaald motorvermogen / RPM ...

Ik merkte dit op door een OBD-beest te verbinden met 15 € gekoppeld aan een Android ...

Het is op hoog vermogen dat waterinjectie het meest effectief is ...

Ook is er geen EGR op benzinemotoren ... (goed denk ik?)


Als het bestaat, hoewel veel minder gebruikelijk. Het lijkt erop dat het om prestatieredenen is gemonteerd ...

http://www.linternaute.com/auto/pratiqu ... -elle.html

Een EGR-klep voor benzine?

Benzinevoertuigen zijn uitgerust met uitlaatkatalysatoren om hetzelfde probleem van het verminderen van stikstofoxiden aan te pakken. Een EGR-klep lijkt dan nutteloos. Sommige voertuigen op benzine zijn echter om eenvoudige prestatieredenen uitgerust. Inderdaad, met een lagere verbrandingstemperatuur worden de motorprestaties verbeterd.


Veronderstelling: De combinatie van de inlaatgassen met uitlaatgassen die arm zijn aan O2 en die waterdamp bevatten, moet het mogelijk maken de verbrandingstemperatuur te beperken en dus de slaglimiet te verlagen en dus de doorgaan naar ontsteking. Een beetje zoals BMW waterinjectie.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 09/07/15, 19:44

motor Nature publiceert nieuw artikel over BMW's met waterinjectie met turbocompressor

Dit keer is het een zeer beschaafde auto: een 1-serie met een 3-cilinder - benzine.

Er is een dubbele injectiemethode: indirecte lage druk en directe hoge druk

Dit alles uiteraard aangestuurd door de computers en actuatoren van de goudsmidingenieurs van de Bayerische Motoren Werke
De waterinjectie met een koelfunctie, het was mogelijk om de compressieverhouding te verhogen. Het ging van 9,5 naar 11 naar 1, wat echt veel is voor een turbomotor, maar er is geen gerammel, de ingenieurs waren zelfs in staat om de boostdruk te verhogen. De ontstekingsvooruitgang is ook verhoogd, en daaruit kan worden afgeleid al het elektronische motorbeheer is dienovereenkomstig herzien. Maar de resultaten zijn er. Het vermogen is 10% gestegen, het verbruik 8% lager bij dagelijks gebruik.


Beeld
Het artikel is vrij gedetailleerd en informatief.

In ieder geval is één ding zeker: nu BMW serieus op de plaat stapt, kan niemand jibes afgeven aan degenen die beweren dat het injecteren van kleine hoeveelheden water de verbranding verbetert. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/07/15, 23:14

Beeld

Veel beter dan de vorige M4, ... stil autootje van 218 Ch in ieder geval .... misschien heeft het prototype 3 ° voor iedereen meer vermogen. : Mrgreen:

8% verbetering in verbruik, het is een technologisch keerpunt ... 8)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 09/07/15, 23:47

ja goed!
Ze moeten hun grote auto verkopen.
Zouden ze zich niet richten op de zware liefhebber die het "groen" wil spelen?

Tenzij ik me vergis, zie ik alleen de aankondiging van de fabrikant.
Waarom 4.12l / 100 km aankondigen om op te slaan wanneer het, in dit geval, nog steeds 15.6 l verbruikt?

Ik wacht op de vergelijkende tests zonder belangenconflicten;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 10/07/15, 08:29

in feite is BMW, net als de anderen, onderworpen aan anti-vervuilingsnormen en streeft het ernaar downsizing.

218 Ch uit een 3-benzinemotor van 1,5L halen is vrij ongelooflijk op een productieauto. Ik vraag me zelfs af over de levensduur, omdat we meer gaan over de prestaties van een rally / raceauto in termen van motor ...

BMW heeft al lang een cultuur van de supercharged-motor, MAAR het verbruikt als een kameel in soepel rijden.

We kunnen het zien in deze 218 Ch-machine, die alleen 4L / 100 km benzine verbruikt, het is een goede prestatie.

Het is duidelijk dat als je op het gaspedaal drukt om de 200 ch in te typen, je meer bij 15 op 30L / 100km staat, maar in de praktijk is het onmogelijk om met dergelijke snelheden te rijden.
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 10/07/15, 08:38

Hallo,
Op de foto die je hebt gezet, Remundo:
"gemiddeld brandstofverbruik voordeel: 4.12 l / 100 km" Betekent niet dat hij 4l / 100 verbruikt, het is alleen de geschatte economie ... vergeleken met wat ???
Zij zijn de enigen die het weten :frons:

Als we de berekening uitvoeren, is het geschatte normale verbruik 4.12 / 0.209 = 19,7 l / 100 en werkelijke 19.7 - 4.12 = 15.6 l / 100km
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 10/07/15, 10:12

hun weergave is inderdaad dubbelzinnig.

Als je het artikel opnieuw leest, denk ik dat je gelijk hebt. Het is inderdaad onder volledige belasting / hoog vermogen dat het verbruik toeneemt naar 20%.

Het enige dat ontbreekt, is de echte stap zetten ... een hyperzuinige generator maken (veel kleiner, 100 Ch. Meer dan genoeg) met dergelijke technologie. Gebruik een platform voor elektrische voertuigen.

En stop met het willen opnemen van te krachtige motoren. Omdat het nog steeds de vangst is van Duitse motorfabrikanten.

Om terug te keren naar deze motor, laten we het vergelijken met 125i (een 2,5 injectie turbo van hetzelfde merk
Cijfers voor BMW 125i
brandstofverbruik
Gecombineerd: 6.6 tot 6.3 l / 100 km
Stedelijk: 8.6 tot 8.5 l / 100 km
Buiten de stad: 5.4 tot 5.1 l / 100 km
CO2-emissies gecombineerd: 154 tot 148 g / km

De cijfers voor brandstofverbruik en CO2-uitstoot zijn afhankelijk van de gekozen wiel- en bandmaten.

Als we 8% uit 5,4L / 100 km hebben verwijderd, gaan we onder 5L / 100km. Dat is goed, maar ik doe ze al met mijn R19 van 80 Ch. : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 11/10/15, 08:22

BMW biedt de BMW M4 GTS te koop aan

Artikel motor Nature

Beeld

Voor degenen die zich herinneren dat de enige in massa geproduceerde voertuigen ooit geproduceerd met een waterinjectiesysteem straaljagers waren, is de analogie met de eerste auto die deze technologie gebruikt, duidelijk. De BMW M4 GTS is een vechter voor op de weg. Er is een zeer redelijke versie van de BMW 4-serie coupé met een 2 liter turbodiesel, en dan is er de super sportieve variant die de M4 is.


voorzien van "standaard" waterinjectie.

Een echt gespierde auto, waarschijnlijk te veel ... 3L, 500 Ch. 1500 kg :P

Le Figaro titel "Waterbom / met water gedoteerde motor

Nog een artikel van Figaro die ik in juli had gezapt
De injectie van water in een motor is niets nieuws. Luchtvaart gebruikte het op grote schaal, zowel voor benzinemotoren, en met name op die gemonteerd op bepaalde Duitse en Amerikaanse jachtvliegtuigen tijdens de Tweede Wereldoorlog, evenals voor turbojets, zoals die van de Amerikaanse bommenwerper B 52. Deze technologie is weer actueel met de huidige motoren die zijn ontworpen om het verbruik en de CO²-uitstoot te verminderen. "Downsized" (van verminderde verplaatsing) en turbocompressor, ze lijden aan een hoog risico van "rammelen" (imperfecte verbranding van het lucht-benzinemengsel, produceren een karakteristiek geluid). De injectie van water in de inlaatpijp en vooral in de verbrandingskamer zorgt voor een aanzienlijk koeleffect, vooral wanneer de monteurs onder een hoge belasting werken.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/15, 12:46

Bedankt Remundo voor deze artikelen ...



Ik extraheer de meest interessante passages:

De meest opvallende innovatie is echter het gebruik van waterinjectie. In de inlaatpijp en vooral in de verbrandingskamer biedt het een aanzienlijk koelend effect, vooral wanneer de monteurs onder een hoge belasting werken.


Dit bevestigt wat we al lang weten over waterdoping: om een ​​aanzienlijke prestatiewinst op het verbruik te meten, moet de motor worden geladen.

Dit verklaart de weinig of geen resultaten van automotoren die niet voldoende worden gebruikt in tegenstelling tot tractormotoren die bijvoorbeeld tijdens het ploegen zwaar worden belast en aanzienlijke winsten zien in

Weet jij de gemiddelde belasting van een Formula 1-motor?
Tussen 25 en 35% afhankelijk van de circuits!

Let op: ik heb het niet over de gemiddelde positie van het gaspedaal (noodzakelijkerwijs hoger) maar over het werkelijke geleverde motorvermogen!

En 30% van 800 CV is al gemiddeld enorm!


Volgens de certificeringsnorm zou het gemengd verbruik niet hoger zijn dan 8,3 l tot 100 (194 g CO² vrijgegeven per kilometer). Deze schitterende uitvoeringen stellen hem in staat om te fotograferen in 7 mn 28 s op de noordlus van het Nürburgring-circuit (20,8 km). Ter vergelijking, de basis BMW M4 had een tijd van 7 mn 52 s in juni 2104 op dezelfde route. We meten de verkregen winst!


8.3 L / 100km + 24 s op de turn ... behoorlijk groot ... trouwens, het is geen 34 s zoals de titel van de paragraaf aangeeft ...

Hoe zit het met de consumptie van zijn kleine zusje dat niet met water is gedoopt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/15, 12:49

Dus hier, om de voordelen van waterinjectie te democratiseren, zou het downsizing democratiseren!

Kleine motoren, gemiddeld veel meer belast dan grote motoren ... waarvan het nominale vermogen slechts zeer zelden wordt gebruikt (nooit als we de beperkingen respecteren)

Hieraan zullen de andere voordelen van downsizing worden toegevoegd, we hebben er hier (onder andere) over gesproken: https://www.econologie.com/forums/fiat-500-t ... t9976.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 96 gasten