Waterinjectie brumisée BMW op een benzine turbo

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/02/15, 10:03

Gildas schreef:Bij lage snelheid verbruikt een motor minder en is deze meer geladen, goed voor waterdoping.

Ik heb het over de Mercedes genoemd in het artikel in Motor natuur, de auto staat op 89 Km / h in ... 9 th!

Motoren hebben de neiging om te consumeren bij zeer lage snelheden en bij zeer hoge snelheden.

De optimale specifieke consumptie is bij vollast en halfdieet.

Samenvattend geeft de motor u de meeste kWh per gram verbrande brandstof wanneer u deze op 2000 / 3000 tpm en volledige luchtinlaat zet.

Beeld

Vandaar het belang van een kleine motor die bij stationaire snelheid op vollast en middelhoge snelheid draait om een ​​accu op te laden.

De overdracht van vermogen naar de wielen en de modulaties ervan wordt veel beter beheerd door een elektromechanische ketting.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 24/02/15, 11:04

Nou, dat is hoe het allemaal afhangt van het ontwerp van die motor ... distributiediagrammen, volumetrisch rapport en slagboringsrapport ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/02/15, 14:37

Remundo schreef:[...]

Beeld

Vandaar het belang van een kleine motor die bij stationaire snelheid op vollast en middelhoge snelheid draait om een ​​accu op te laden. [...]
Deze afbeelding illustreert een VAG 2.0 TDI.

We kunnen andere waarden hebben met andere motoren:
Beeld
Bijvoorbeeld, deze, gezien de snelheid en de koppelwaarden, veronderstel ik dat het een benzine met een grote cilinderinhoud of een supercharger moet zijn.

Beeld
Dit is een sfeervolle 1.9D ...

Beeld
En dit is een 1.8 l-benzine van Benz ...

Wat ik me herinner is dat je echt de bocht van de motor voor je moet hebben om te weten waar we het over hebben, en dat het, afhankelijk van de gevraagde belasting, interessant kan zijn om op dieet te zijn of een ander .
Op de 2.0 TDI is het bijvoorbeeld beter om bij 45% van de maximale belasting op 1500 tpm te staan ​​dan op 2000 ...
Voor 1.9D bij 30% belasting is het beter om op 1300 rpm te zijn;
En zelfs voor de benzinemotor zijn de lage toeren niet oninteressant, volgens wat we de motor vragen!

Laatste grappige ding: in tegenstelling tot wat men zou kunnen geloven, is er niet zo veel verschil dat dat in specifiek verbruik (g / kw / h) tussen een antieke 1.9D-diesel en een moderne 2.0 TDI van VAG! : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 25/02/15, 15:04

Mijn zx TD 92cv pauze dronk tussen 6.5 en 8l / 100km ...
de 140 passat break in Mamita wordt gehouden op 5.4l / 100 op 130 op de snelweg op departementale wegen (reis van 40km naar mijn oude man met 4 dorpsovergangen Ik daal af naar 4.9l / 100 ...

de zx woog 1t4 met brede 175-banden bedroeg 400KKm
de pas 1t6 met sneeuwbanden in 205 deze heeft alleen 308KKm ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/03/15, 17:16

Een ander artikel over de M4 in provenantce een site die ik waardeer: http://www.auto-innovations.com/actualite/2555.html
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/03/15, 12:36

Bedankt Lumberjack voor de zeer interessante aanvullende documenten.

Vanmorgen, motor Nature doet op zijn beurt dit mistige water M4-artikel.
Alles is perfect in een M4. Als je van autorijden houdt, hou je van M4!

En deze misschien meer dan de anderen, want het heeft iets meer, iets onverwachts: een waterinjectiesysteem. Of een delicaat onderwerp, bijna mystiek op het web, gezien het feit dat er al veel artikelen zijn om de verdiensten van waterinjectie te prijzen, een revolutionaire technologie die het verbruik van 50% zou verminderen, maar dat wereldwijde plot voorkomt ontwikkeling ... We waren verheugd dat we met een BMW-ingenieur konden spreken om de balans op te maken.

BMW M4 MotoGP Veiligheid Auto met waterinjectie Want als het mogelijk is om het verbruik te verminderen dankzij een waterinjectie op een tractor 40 jaar oud, met een rudimentaire motor, is het heel anders op een M4 met injectie directe, variabele verdeling en hyper geavanceerd supercharging. Onze gesprekspartner was ook categorisch en onmiddellijk. Op de vraag of de M4 met waterinjectie minder verbruikt, is het antwoord nee. Met of zonder waterinjectie is het brandstofverbruik strikt identiek. Het voordeel van deze technologie is het corrigeren van een bekende tekortkoming van een turbomotor: de stijging van de verbrandingstemperatuur. Perslucht, geforceerde lucht, alle turbomotoren hebben een koeler nodig en dit BMW waterinjectiesysteem werkt als een superkoeler.

Het lijkt erop dat dit geen winst oplevert ... Ik betwijfel het een beetje, zelfs als ik 30% niet verwacht :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/03/15, 13:11

Het is duidelijk: we moeten het niet eens zijn met de "gemene samenzweerders" ...

Iedereen weet dat we in een perfecte wereld van eerlijkheid leven ...

Anders interessant artikel, merk ik de conclusie op:

Als BMW dit heeft gedaan, is het omdat het plannen heeft om zijn waterinjectietechnologie naar een productieauto te brengen. Het zou zelfs snel moeten gebeuren, en waarom niet? In zijn huidige vorm heeft dit systeem geen nadelen en is het gebruik ervan transparant. De auto werkt hetzelfde met zijn volle of lege watertank, alleen met water hebben we 8% meer vermogen als we het gaspedaal indrukken. Zonder een extra druppel gas te verbruiken, is het super geldig.


Dus ... moet weten ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/03/15, 13:35

het artikel is inderdaad inconsistent ...

Ik heb het ook opgemerkt! : Idee:

meer vermogen zonder extra verbruik, het betekent gewoon dat het specifieke verbruik in g brandstof / kWh beter is, en daarom dat de motor minder zal verbruiken voor een bepaald vermogen en willekeurig gekozen.

zoals we al zeiden, is het waarschijnlijk bij volle belasting het meest effectief.

Retoriek hoort niet thuis in de technische wereld ... maar Motor Nature is soms een beetje ruw en controversieel.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/03/15, 14:46

Remundo schreef:het artikel is inderdaad inconsistent ...
Het artikel rapporteert eerst de woorden van de BMW-ingenieur en geeft later zijn eigen mening.
De twee zijn in tegenspraak, maar het artikel is niet inconsistent ...

Remundo schreef:meer vermogen zonder extra verbruik, het betekent gewoon dat het specifieke verbruik in g brandstof / kWh beter is, en daarom dat de motor minder zal verbruiken voor een bepaald vermogen en willekeurig gekozen.

zoals we al zeiden, is het waarschijnlijk bij volle belasting het meest effectief.

Het artikel gaat akkoord:
MotorNature schreef:als het verbruik hetzelfde is gebleven, is het redelijk om te zeggen dat bij een groter vermogen, bij iso-vermogen, het verbruik lager is. De efficiëntie van een waterinjectiesysteem is echter niet lineair. Het werkt alleen goed bij volledige belasting, en volledig in de geest van een M4 die niet is gemaakt om te draaien op 30 km / h, begint de waterinjectie pas na 4500 tpm
Dus als we continu voorbij 4500 tpm rijden (ongeveer 220 naar 240 km / u), zullen we een vermindering van het verbruik op de route zien : Mrgreen:

Het is zeker dat het niet veel invloed zou moeten hebben op het genormaliseerde verbruik : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/03/15, 14:58

natuurlijk speelt het artikel een koorddanser op de kwestie van consumptie van A tot Z.

Om technisch te praten, zouden kleine motoren volledig worden benut.

het wordt downsizing genoemd.

Deze kleine motor in combinatie met een architectuur uit de hybride serie zou ideaal zijn.

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten