Waterinjectie brumisée BMW op een benzine turbo

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Christophe » 08/09/16, 01:23

Flytox schreef:Met een ‘wijze’, utilitaire motor, die ‘fulltime’ wordt gebruikt rond het meest zuinige toerental (bijna thermochemische limieten), zou ik graag willen zien of deze verklaring nog steeds klopt. : Roll:
Over een "wijze" motor gesproken, je weet dat het de motor is die autofabrikanten niet willen bouwen, zodat je plezier blijft hebben achter het stuur van een put vol vervuilende en "technologische" brandstof die ze krijgen. zal je altijd duurder verkopen. : Cry:


Zo ja ... ze hebben er een gemaakt: nouveaux-transports/xl1-et-l1-volkswagen-enfin-1l-au-100-km-t10410.html maar niet om het te verkopen !!

Omdat bij 110 000 € de bestiau, je 2 miljoen km moet doen om de investering winstgevend te maken ...

De berekening is snel te zien: 90 000 € moet worden bespaard op brandstof (vergeleken met een auto op 6L / 100km op 20 000 €) door 5 € / 100 km te winnen ...

90 000 / 5 * 100 = 1.8 M van km ... CQFD

: Lol: : Lol:

Maar voor deze prijs is het altijd beter om een ​​XL1 te nemen dan een M5 of RS6 ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Christophe » 08/09/16, 13:54

Anders ben ik het eens met je Flytox-verklaring: de motoren moeten zodanig worden belast dat de waterinjectie effect heeft, d.w.z. dicht bij het maximale koppel / vermogen.

Dit is de reden waarom (ik herhaal het de negende keer) de resultaten voor auto's op de weg zo teleurstellend zijn gezien het gevraagde vermogen in vergelijking met het nominale motorvermogen (gemiddelde belasting: 10 tot 15% !! Zelfs een F1 is "dat "35% ...), hetzelfde voor generatorsets waarvan de motoren altijd overgedimensioneerd zijn bij + 30% van het vermogen van de generator (ter compensatie van lage cos phi en stroomoproepen): de motor is daarom alleen zeer zelden aan zijn grenzen ...

Maar hier is een motor die zijn limiet had: Water-injectiemotor pantone / bmw-megatron-turbo benzine-1450ch-and-a-injectie van water-t14238.html

Specifiek vermogen: 1000 cv / L : Cheesy:

Daar werkte de waterinjectie, het was zelfs essentieel ... Nou, het is ook een BMW ...
0 x
electricien76
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/04/17, 20:37

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par electricien76 » 09/04/17, 20:41

Het was een geweldig idee van BMW in de tijd dat ik het me herinner !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten