Waterinjectie brumisée BMW op een benzine turbo

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 12/10/15, 12:59

Moet ik testen op mijn grote motor kan krachtig genoeg en altijd zeer geladen 4x4 (turbo 2.8l lage druk om 90cv en heeft 1700kg Trainer), dat is het tegenovergestelde van een inkrimping ... Kijk of AC brengt hem winnen eventuelement koppel en het verbruik ... Maar het zal niet gemakkelijk zijn om dit verbruik te meten omdat het wordt gebruikt als snijbiet sommige ... Of zal hij mij naar de reabilite dagelijkse transport en ecolo balans vergeleken met mijn 106 is elektrisch misschien nogal negatief ...

Ik heb CT net bekeken sinds ik het heb ... 5300km sinds maart 2008 ...
Dernière édition par Macro de 12 / 10 / 15, 13: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/10/15, 13:05

Doet het op een bosbouw Unimog dat zou werken in steile gebieden zou ook interessant zijn. :)

Zie mijn opmerking over de tractoren: de tractoren die de meeste prestaties leveren bij het injecteren van water zijn degene die zwaarder worden belast ... en het reliëf telt ook: in "glooiende" gebieden is de winst belangrijker.

De beroemde 22-tractor van Antoine Gillier: ik heb hem in 2001 bezocht en geen van zijn weilanden is vlak ... cqfd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 13/10/15, 13:45

absoluut

en deze kleine verkleinde motor zou idealiter de stationaire generatorset van een overwegend elektrische auto zijn : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/10/15, 01:27

Zolang u de generator zo groot maakt dat deze de motor goed oplaadt ...

De dimensionering van de "standaard" stroomaggregaten zorgt voor een reserve (marge) koppel (vermogen) van 20 tot 30% (misschien meer) ... gewoon om te voorkomen dat de groep met te veel elektrische stroomoproepen blokkeert. .

Dit is de reden waarom alle tests van de waterinjectie op de generatorset teleurstellend waren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 14/10/15, 10:44

Christophe schreef:Dit is de reden waarom alle tests van de waterinjectie op de generatorset teleurstellend waren ...


Het is nog steeds vreemd dat elke keer als we onbetwistbare resultaten konden geven, pantonen en andere vaporous injecties niets overtuigends opleverden ...

Personelement is een lezing van de resultaten van dit soort apllications aan motoren, ik gestald mijn ingericht leidingen pompen electrovannes gemagnetiseerd bars stoomgeneratoren ... Ik heb zelfs recement geschrapt mijn electrlyseur 20kgs van roestvrij stalen buizen concentrisch .... Mijn arme fiat ... Wat ze als verdorvenheid kon lijden ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Remundo » 07/09/16, 17:03

Na BMW lijkt het erop dat BOSCH gunstig is voor de ontwikkeling van waterinjectie ...
Het Bosch waterinjectiesysteem is een indirect injectiesysteem, dat een lichte stroom misted water toevoegt aan de inlaatpijp, net boven de klep.


Bosch-injectie eau.jpg


Om te lezen over Motor Nature
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Christophe » 07/09/16, 17:33

Bedankt voor de info

Het voordeel van waterinjectie is inderdaad bijna alleen bij versnellingen. Bij constante snelheid doet waterinjectie niets. In de gestandaardiseerde consumptiecyclus van NEDC is de winst in verbruik bijna nul. En zelfs de volgende cyclus, die van volgend jaar, veel representatiever voor het verbruik bij echt gebruik, de winst is slechts 4%. Bij zeer sportief rijden kan de vermindering van het verbruik echter aanzienlijk groter zijn.

Het Bosch waterinjectiesysteem is een indirect injectiesysteem, dat een lichte stroom misted water toevoegt aan de inlaatpijp, net boven de klep. Het is vooral voordelig op motoren met supercharger, maar vanwege de bescheiden kosten, zou het bijna alle auto's op de markt kunnen uitrusten. Het waterverbruik is erg laag, amper één l / 1000 km, en als er geen water meer is, hervat de motor zijn normale bedrijfsmodus.


Dit alles bevestigt wat al jaren over econologie wordt gezegd: een hoge belasting (= hoge kamer temperatuur) is vereist voor de waterinjectie om effectief te zijn! Wat voegt zich bij deze 2-opmerkingen (turbo, versnelling ...)

Anders zegt niets dat BMW geen Bosch waterinjectoren gebruikt ...

Bosch is geen motorfabrikant maar een leverancier van apparatuur ...

Ik vraag me af wat Franse fabrikanten verwachten aan de slag te gaan ... ze zijn zich echter goed bewust van: Waterinjectie-motor-pantone / docu-on-doping al-water-builder-car-know-t12565.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Remundo » 07/09/16, 21:19

ja, ik vroeg me ook af of BMW en BOSCH niet samenwerken aan dit onderwerp.

In ieder geval is BOSCH serieus, vooral bij injectie ... : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Flytox » 07/09/16, 22:30

Jammer dat ze het niet hebben over vervuiling ..... Ik zou graag de evolutie willen weten / deeltjesvorming / NOx / CO / CO2 enz ...

Het voordeel van waterinjectie is inderdaad bijna alleen bij versnellingen. Bij constante snelheid doet waterinjectie niets. In de gestandaardiseerde consumptiecyclus van NEDC is de winst in verbruik bijna nul. En zelfs de volgende cyclus, die van volgend jaar, veel representatiever voor het verbruik bij echt gebruik, de winst is slechts 4%. Bij zeer sportief rijden kan de vermindering van het verbruik echter aanzienlijk groter zijn.


Met een ‘wijze’, utilitaire motor, die ‘fulltime’ wordt gebruikt rond het meest zuinige toerental (bijna thermochemische limieten), zou ik graag willen zien of deze verklaring nog steeds klopt. : Roll:
Over een "wijze" motor gesproken, je weet dat het de motor is die autofabrikanten niet willen bouwen, zodat je plezier blijft hebben achter het stuur van een put vol vervuilende en "technologische" brandstof die ze krijgen. zal je altijd duurder verkopen. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Mist waterinjectie bij BMW op een benzine turbo




par Christophe » 08/09/16, 01:18

Remundo schreef:In ieder geval is BOSCH serieus, vooral bij injectie ... : Roll:


We kunnen dezelfde opmerking maken over BMW-motoren, toch?
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten