stoominjectie zonder Pantone reactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1

stoominjectie zonder Pantone reactor




par Jean-Do57 » 05/11/06, 13:10

Hallo,

Sommigen van jullie hebben getest. Ik denk dat een injectie van water niet superverhit is, dat wil zeggen zonder een pantonereactor verwarmd door de uitlaat. Bijvoorbeeld een eenvoudige bubbler aangesloten op de opname.

Welke resultaten worden er behaald? Is het echt erger dan met de pantone-reactor?

Dit zou kunnen helpen om te begrijpen of de verbetering van de opbrengst afkomstig is van het water zelf (warmteabsorptie, verbetering van de voortplanting van de vlam, ...) of van een chemische reactie (kraken van het water, kraken van brandstof, ...)

Merci.
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 05/11/06, 16:23

hallo

Ik heb een pantome-motor op mijn tractor gemonteerd en toen een vriend me het in de werkplaats zag doen, wilde hij slimmer zijn en niet door de reactor gaan. Dus werkte hij aan een Renault 21. Hij bouwde een roestvrijstalen warmtewisselaar en monteerde een klep op die "snelkookpan". Als de druk hoog is, gaat de klep open om een ​​fijne en continue damp te geven. Het injecteert het rechtstreeks in de inlaatpijp van zijn dieselmotor.

Het resultaat was heel slecht, want toen de motor deze stoom verbruikte, konden mijn vrienden de geschoten pistons tellen, zodat de motor dichtsloeg en achter zich, een stoom die een locomotief waardig is uit zijn uitlaatpot.

Dit is een ervaring die je kan helpen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/11/06, 17:16

Hallo,
Of het nu gaat om het gebruik van een reactor, een injectie van watermist of stoom zoals het geval is bij of vickx gevallen, het is noodzakelijk om een ​​rigoureuze dosering te maken met de belasting van de motor, teveel is erger dan niet genoeg .. we doen het goed een verhouding 14,7 / 1 voor benzine waarom zou de motor verdampen met stoom, te veel water resulteert in overconsumptie, wanneer het in de zomer wit rookte, dan overschrijdt ion net de dosis van 4 tot 5 keer ..
Er is een economische dosering die zich in een smal venster en een energiedosering bevindt die over een groter bereik liegt.
Dus begin in je ervaring met water en verhoog geleidelijk, wanneer het gevoel van kracht komt, heb je net het economische punt overschreden.
Of het is nog ingewikkelder om rekening te houden met het feit dat de reactor limieten heeft om een ​​bepaalde waterstroom te behandelen, en vaak zou de motor meer nodig hebben, maar de reactor biedt niet, in het geval van volle kracht. Bij 65% van het vermogen dat de ontvanger heeft geleverd, maar de motor nam niet meer.

Andre

Andre
1 x
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 06/11/06, 12:45

Okay.

Maar zou een eenvoudige injectie van water, zonder reactor, niet genoeg zijn om een ​​vermindering van het verbruik te verkrijgen?
1 x
tijger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/06, 15:50
x 1




par tijger » 06/11/06, 14:54

Ik weet de technische details niet, maar ik las dat de mensen van een vliegtuigfabrikant ons; op hun 747; opstijgen tussen 8 en 10 tonnen water uit de reactoren in de vorm van zeer krachtige brumatisering om 150% stuwkracht te verkrijgen tijdens het opstijgen ...

Ze zouden dit aan de Duitsers hebben gestoken, Meeserchmit s109, waarvan een versie een waterinjector heeft gehad waarmee hij in torens kon klimmen tijdens klimtochten in de lucht comabta ... waardoor ze wat meer konden vissen dan de vliegtuigen ons ... tijd ..


Bevestigt iemand dat?
1 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/11/06, 15:49

Dag

Jean-Do57 schreef:Okay.

Maar zou een eenvoudige injectie van water, zonder reactor, niet genoeg zijn om een ​​vermindering van het verbruik te verkrijgen?


Zie het VIX-systeem, een kleine pot zo groot als een glas mosterd, het is goed voor 1000 km, hij kondigde aan tussen 20% en 30%
Ik heb het nog nooit geprobeerd, nog steeds om te bevestigen. Het is direct verbonden met de motor depressie, het enige probleem dat ik zie is dat in idle het een max van water pompt en bij volledige belasting de depressie laag wordt en het pompt een minimum aan water terwijl de ervaring vertel me het tegenovergestelde, de consumptie van water volgt de consomatie van de brandstof .. en in slow motion is het beter om niets te sturen. (zoals de ERG-klep)

Vraag Laurent om experimenten in deze richting te doen, hij kan u meer informatie geven over deze resultaten.

Voor de Gustav BF-109 en opstijgjets is het water vermengd met alcohol (het is koud aan de bovenkant) niet te redden, zijn rol is volledig verschillend, zowel in de zuigermotor als in de turbojet-motor.

Andre
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 18:38

welkom
Laurentdelaon is een van de weinigen die dit systeem heel precies heeft getest.
Hij behaalde zeer goede resultaten, zowel qua verbruik als qua motorprestaties.
Nu zou het nodig zijn om een ​​Pantone-montage in waterdoping te maken op dezelfde motor als Laurent om een ​​vergelijking te kunnen maken en het onderwerp te bepalen.
Om het u eenvoudig te maken om een ​​bubbler te maken om te verwarmen door het koelmiddel, vormt zich een venturi in de inlaatbus van de motor en verbindt de bubbler rechtstreeks.
Houd niet van de vriend van Toftof door een klep te plaatsen waarmee je de druk verhoogt die vervolgens te veel stoom veroorzaakt. De hoeveelheid water verbruikt door de motor moet rond 1L / 100km zijn gebleven om zeker te zijn dat je niets stoms doet.
Ik heb dit systeem zonder resultaat geprobeerd, maar ik heb geen venturi ingebracht en het waterverbruik was gelijk aan de natuurlijke verdamping bij 70 ° C.
1 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/11/06, 18:56

Hallo,
Waar is de complicatie?
Als je een reactor met een bubbler hebt, wordt het gemakkelijk om de output van de bubbler te nemen en deze rechtstreeks in de motor te sturen, alleen een kanaal moet van plaats wisselen en gemakkelijk door de reactor gaan, dus maak de vergelijking vormt geen probleem voor degenen die al een reactor hebben geïnstalleerd.
Ik denk dat Laurent ons al heeft gevraagd om deze test te doen, Pit, je kunt het ook doen met elke methode, carburateur bubbler, injectie, gewoon door de reactor passeren, direct in de motor gaan .. het mag niet stuur grote druppels water in de motor, ongeacht de methode.
Er gaat niets boven proberen jezelf te bevredigen, maar als je geen resultaten hebt met beide systemen, wat is dan je conclusie uit deze ervaring? eerst moet je een systeem draaien, dan kun je variaties en vergelijkingen maken, zoals ik je al zei dat het iets is en het kost tijd en brandstof, het is niet iedereen die 200km wil zien alleen om te zien ... en soms halverwege de stroom water is gestopt, we moeten opnieuw beginnen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 01/03/07, 00:39

Hallo André, en de anderen!

Andre schreef:Hallo,

Ik denk dat Laurent ons al heeft gevraagd om deze test te doen, Pit, je kunt het ook doen met elke methode, carburateur bubbler, injectie, gewoon door de reactor passeren, direct in de motor gaan .. het mag niet stuur grote druppels water in de motor, ongeacht de methode.


Maandag bereidde ik de verbinding voor om de bench-tests uit te voeren met stoom via pantone, en stoom rechtstreeks naar het inlaatmondstuk, dit zal ons toelaten om - onder omstandigheden van depressie / temperatuur identiek - de respectievelijke perf van de twee systemen te vergelijken. .

Ten slotte is wat mij betreft de massa al gezegd, aangezien we weten dat we met eenvoudige injectie in het beste geval "slechts" 15% maximum krijgen, waar we de lat hebben overschreden 30%, op wisselende rijomstandigheden, met veel korte ritten. en zonder uit het oog te verliezen dat dit een gemiddelde is ...
15% en meer, waar komen ze vandaan?

Er gaat niets boven proberen jezelf te bevredigen, maar als je geen resultaten hebt met beide systemen, wat is dan je conclusie uit deze ervaring? eerst moet je een systeem draaien, dan kun je variaties en vergelijkingen maken, zoals ik je al zei dat het iets is en het kost tijd en brandstof, het is niet iedereen die 200km wil zien alleen om te zien ... en soms halverwege de stroom water is gestopt, we moeten opnieuw beginnen.

Andre


+1

A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/03/07, 09:30

camel1 schreef:Ten slotte is wat mij betreft de massa al gezegd, aangezien we weten dat we met eenvoudige injectie in het beste geval "slechts" 15% maximum krijgen, waar we de lat hebben overschreden 30%, op wisselende rijomstandigheden, met veel korte ritten. en zonder uit het oog te verliezen dat dit een gemiddelde is ...
15% en meer, waar komen ze vandaan?


-1

Hallo Camel1
Vraag Laurent om 15%

Ik denk dat je het onderwerp niet op een goede manier neemt.
Het doel van het spel is niet om te bewijzen dat de reactor het beter doet dan eenvoudige stoominjectie. Het is bijna een zekerheid.

Wat u moet weten, is of het mogelijk is om een ​​conso-reductie te krijgen zonder de reactor.
Als dat zo is, denk ik dat het alles zal veranderen vanuit het oogpunt dat we hebben over het begrip van waterdoping met de reactor.
We zullen een paar ideeën over magnetisatie en andere ideeën die we niet onder de knie hebben, aanbrengen om ons op zaken te concentreren.
Hoeveelheid water, warmte, lucht ...

Omdat het systeem zeer eenvoudig is, beperkt het de instellingen en is het mogelijk als het bewijs heeft geleverd dat een systeem gemakkelijker aan te passen is aan verschillende auto's en ook betrouwbaarder kan zijn.
Als het dankzij dit systeem mogelijk wordt om 15% op te slaan, zal het zeker bijdragen aan het werk van vele doe-het-zelvers waarvan ik deel uitmaak. Het is vervolgens aan degene die naar de reactorfase wil gaan om de prestaties van de waterdoping te vergroten, wetende dat de taak ingewikkelder zal zijn.

Ik wil er ook op wijzen dat mijn auto die de reactor als GV gebruikt, absoluut niet dezelfde bedrijfstemperaturen heeft waargenomen met en zonder een reactor.

Laat geen eenvoudige tests met potentieel over.

Dit alles is slechts een veronderstelling, maar hier is mijn persoonlijke mening wat! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten