Informatie verandert een R25

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 25/02/06, 18:14

Ik ben het met André eens dat een injectie logisch wordt gedoseerd om een ​​mengsel van 1/15 te maken ... dit is zelden het geval, behalve bij recente injecties, erger is het niet de lambdasonde die berekent de massa lucht die door de motor wordt ingeslikt, het is een luchtstroommeter (bijvoorbeeld 205 GTI) of een sonde aangesloten net voor het vlinderverdeelblok (willekeurig R25 GTX!)

de lambdasonde wordt gebruikt op gekatalyseerde auto's om de BSI te informeren over de vrijgekomen gassen, bepaalde modellen (waarschijnlijk allemaal vandaag) zijn uitgerust met een sonde voor de catamaran ... en na de catamaran, om erachter te komen of deze zijn rol goed speelt : Wink:
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 25/02/06, 19:02

De Lambda-sonde is geïnstalleerd voor het doseren van het mengsel, omdat de Catapot alleen binnen een bepaald doseerbereik werkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/06, 19:12

Hallo,
Zuurstofsensorsondes verschenen op auto's ruim vóór de katalysatoren en dit sinds de late jaren '70 in Noord-Amerika
En ruim voor de luchtstroommassameting hebben we eerst de indrukking van de MAP-collector omgezet in een spanningssignaal.
en veel racers gebruiken dit principe in plaats van de massale luchtstroom, maar de verhouding wordt bepaald door de computeroutput die 0,45 volt tegenover de zuurstofsensor is
wanneer de spanningen in balans zijn, bevindt de injector zich op zijn besturingspunt, dit is het principe van alle industriële besturingsinstrumenten in een lus: een referentie, een signaal en wanneer de set nul is, is alles in balans op de besturing .
De katalysator heeft niets met de sonde te maken, de ja-verhouding is belangrijk voor wat de katalysator kan eten.
Bestuur je voertuig met 100LL vliegtuigbenzine en je zult zien wat er na 3000 km van de katalysator wordt, de autoracers ontdoen zich van de katalysatoren en lopen met speciale lambdasondes,

Andre

Andre
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 26/02/06, 08:45

hello,
dat klopt ja, de sonde staat de verhouding toe. Wat ik wilde zeggen, is dat de sonde de kat beschermde door de verhouding te meten.
Vliegtuigbenzine moet iets duurder zijn dan autobenzine, lijkt mij.

Ik ga ook mijn catapot op mijn porsche 944 turbo verwijderen, maar zeg het niet. Welke sonde is het? Ik weet dat soms lineaire sondes worden gebruikt, ik herinner me meer precies het principe om het signaal te gebruiken ...

Heb je ooit een boek geschreven?

Gil
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten