Informatie verandert een R25

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
gil67
x 17




par gil67 » 24/02/06, 13:16

op je trubo kun je proberen een efficiënte wisselaar te monteren. En u kunt ook proberen water rechtstreeks in het inlaatspruitstuk te injecteren. Het zou interessant zijn om te zien wat dat zou kunnen opleveren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/06, 14:37

nicobrur :pijl:

als je 126pk GTX 10L/100 verbruikt, moet hij een probleem hebben....de mijne, de 2.0 die sterk lijkt op de 2.2 in jouw auto, verbruikt 8L/100 met het stuurwiel: ik, die mezelf regelmatig vermaak... rijd niet op 90 maar op 120, niet op 130 maar op 150/160


Oké, met uw referenties ben ik bereid uw verbruik van 8l/100 te geloven.

Wat betreft mijn R25: ik had al een tijdje een probleem met de stationairregelaar, het membraan was doorboord en er spuugde benzine in het inlaatspruitstuk, zelfs in LPG-modus.

Eigenlijk was mijn 10l/100 met een automatische versnellingsbak, maar die viel uit en ik monteerde een handgeschakelde versnellingsbak. Zo, nu alles perfect is, LPG gesorteerd, ga ik weer wat verbruiksmetingen doen.

Tot binnenkort misschien www.renault25.com. Ik ben ingeschreven, maar geen tijd om in te grijpen, er zijn te veel interessante plekken om te bezoeken forumeh op internet.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 24/02/06, 18:50

gil67 schreef:op je trubo kun je proberen een efficiënte wisselaar te monteren. En u kunt ook proberen water rechtstreeks in het inlaatspruitstuk te injecteren. Het zou interessant zijn om te zien wat dat zou kunnen opleveren.


Ik heb geen V6turbo bij de hand...Ik ben van plan hem te kopen als het mogelijk is er iets mee te doen!!

bedoel je water in mist... of in damp van meer dan 100°?

Wat doet het? dus anders probeer ik het op mijn 2.0...als de motor weer in de carrosserie zit..!
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 24/02/06, 20:20

hello,
een injectie van koude mist, op kamertemperatuur of iets lager. Dit is een principe dat op bepaalde rallyauto's wordt gebruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/06, 20:26

gil67 :pijl:

mist...het lijkt een beetje op pantone van een afstand, reactor in maanden?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
gil67
x 17




par gil67 » 24/02/06, 21:23

John
nee, niet echt, vooral omdat Pantone uiteindelijk slechts een kopie is van andere reactoren.
Bij de benzine-injectiemotor wordt een deel van de benzine gebruikt om het mengsel af te koelen. In plaats van brandstof te gebruiken, wordt water gebruikt om het mengsel te koelen. Je kunt het ook verrijken door een beetje alcohol toe te voegen.
Het heeft dezelfde functie als een lucht/luchtwisselaar, behalve dat de koeling constant en configureerbaar is.
Dat gezegd hebbende, kunnen we deze injector gebruiken om water aan de reactor te leveren.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/06, 03:30

Hallo,
de injectie van water of alcoholmengsel in de inlaat van een motor
heeft niet hetzelfde doel als de panton, het kan er hetzelfde uitzien,
maar de injectie van fijne druppels koud water in de motor is voornamelijk bedoeld om het vermogen te vergroten, ontploffing te voorkomen,
het koelen van de inlaatlucht om de vulling te vergroten, kunnen werken met hogere compressieverhoudingen, met als enig doel meer vermogen uit de motor te halen, zonder rekening te houden met het verbruik,
Terwijl de Panton zich met water dopt, wordt er vochtige lucht in de motor gebracht, heet bij 160 graden Celsius, en het doel is niet om het vermogen te vergroten, maar om brandstof te besparen en de vervuiling te verminderen.
We bevinden ons in de toestand van watermistinjectie, als we met een koude reactor rijden, zou het gemakkelijk zijn om wat uit de bubbler komt rechtstreeks naar de motor te sturen, er hoeven slechts 2 pijpen aan te sluiten, ik zal het moeten proberen!
Michelm heeft dit geprobeerd, door watermist in de turbo-inlaat te injecteren, hij kan je er over vertellen.


Andre
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 25/02/06, 12:44

bij een turbomotor is het eenvoudigweg bedoeld om de lucht af te koelen, zodat we het verbruik kunnen verminderen door de injectie van benzine te beperken, aangezien het niet langer de benzine is die afkoelt.
Hoe ga je om met regelgeving en legaliteit in Canada?
merci
Gil
0 x
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 25/02/06, 14:01

een kleine vraag: waar kan ik gedetailleerde plannen vinden voor het monteren van een pantone-systeem op een benzineauto? :? 8)

met een lijst met benodigde onderdelen... :D : Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/06, 16:18

Hallo Gil 67
Je vergeet dat bij de benzine-injectiemotor de hoeveelheid ingespoten benzine altijd wordt geregeld op 14.7/1, afhankelijk van de massa ingeslikte lucht, warm of koud, de Lamda-sonde zorgt ervoor, de rest van de bedieningselementen is bedoeld om te anticiperen op de traagheid van de lucht, de bestuurder (TPS) en informeer de computer over de temperaturen, lucht, motor enz.
De belangrijkste rol van benzine is niet om het mengsel af te koelen
aangezien, wanneer we het einde van de compressie bereiken, het zo heet mogelijk moet zijn, net onder het zelfontbrandingspunt.

Welke wettigheid? Ik heb bijna dezelfde redenering als ZAC
Vanuit dit oogpunt geldt de legaliteit vooral op plaatsen met hoge concentraties, op plaatsen met een kleine bevolking
de toepassing is moeilijker, we vertrouwen op ons gezond verstand
burgers, het is niet voor een heel kleine minderheid die aan broeken sleutelt dat ze wetten gaan aannemen, ze hebben andere vissen om te bakken.
Alleen al het gezondheidszorgsysteem houdt regeringen bezig en voor een lange tijd...

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten