IJzer of roestvrij staal voor pantoneactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

IJzer of roestvrij staal voor pantoneactor?




par lau » 19/04/06, 12:57

Bonjour à tous,

volgens de resultaten van ervaringen van de verschillende prototypes; het is voor mij moeilijk om zonder het zelf te proberen te weten of een roestvrijstalen staaf dezelfde besparing oplevert als een eenvoudige getrokken ijzeren staaf.
Ik hoor sommigen al zeggen: vergeet het maar, die gaat roesten... anderen kondigen 25% besparing aan op auto's zonder dit roestprobleem.
In mei ga ik het experiment proberen t.o.v. 310 (waarvan ik de resultaten al weet).
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/06, 15:41

Hallo Lau

Roest treedt niet op als de motor koud is, ook al is de reactor niet heet, het treedt op als de motor is gestopt
als je met azijn loopt, stuurt water of de bubbler vloeistof de reactor in, maar als alles heet is, duurt het lang voordat het roest.
Een lichte roestlaag heeft geen invloed op de werking
Normaal gesproken wordt de stang, als u de motor regelmatig gebruikt
blauw en grijzig de kleine roestplekjes dit gebeurt aan het begin van de stengel, ik spreek voor een 100% panton met een beetje water)
In de 100% panton heb ik een aluminium staaf (duraluminium) geplaatst
en vergelijk een getrokken stalen staaf geen verschil..
In het water uitsluitend doping weet ik niet?
Als we nauwkeurigere informatie hadden over het verschil tussen roestvrij staal en verschillende kwaliteiten, zouden we niet zelf dezelfde ervaringen hoeven op te doen.
In mijn geval wilde ik niet meer experimenteren met de stangen op een automatische assemblage (ik heb een jaar aan de stangen besteed) anders had ik een toegankelijke assemblage gemaakt om de stangen gemakkelijk te kunnen verwisselen.
Ik denk dat de vorm van de stengel belangrijker is dan de samenstelling.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/04/06, 18:26

welkom

Ik gebruik schrootstaven (wat ik bij de hand heb); het roest weinig bij dagelijks gebruik.
Als het voertuig langer stilstaat, roest het een beetje, waardoor de doping pas na 50 tot 100 km weer werkt. :onheil:
dit alles geldt voor "nieuwe" reactoren; na 10/15000km vormt zich een vreemde laag die niet meer roest : Lol:

Aan de andere kant, tussen "het roest en het roest meer", : Idee: er is een fase waarin het slechts aan één onderdeel roest en als je het roestige uiteinde verwijdert, verbeteren de prestaties.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 20/04/06, 14:22

Hallo André en Zac!

Er was mij ook verteld over die beroemde lak die roest tegengaat; en dit wordt pas vastgesteld na een paar duizend km. Kevin sprak in zijn zeldzame interventies ook over ijzeren staven die zeer goede resultaten hebben!
Zac je raakte op een zere plek. Roest is geoxideerd ijzer, roestvrij staal roest in theorie niet; als je de roest verwijdert, verbetert de prestatie juist omdat het ijzer deze noodzakelijke oxidatie kan hebben ondergaan, waaruit we een heleboel kunnen afleiden : Cheesy:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

IJzer of roestvrij staal




par denis » 20/04/06, 14:49

hallo allemaal, er is mij verteld over een vernikkelde stalen staaf, met een ruimte van - 1 mm tussen staaf/buis (voor benzine), de persoon plaatst het nikelrooster (soort carburateur benzinefilter) maar het is onmogelijk te vinden. Het resultaat is net zo "spectaculair" als op tractoren!! quanthome: chevrolet, scenic Het probleem is dat ik moeite heb om de try-outs, het verbruik, enz. :!: Ik rij te weinig : Cheesy: : benzine aan 3€ /l : Cheesy: . Vanmorgen heb ik wat gezet voor 101.75€, het doet pijn, maar het zal een tijdje duren, ik zei het niet, ik loop ook zonder auto, er is niet alleen dat om me te verplaatsen. André, voor de vorm, kun je het toelichten? of het zijn nog steeds experimentele projecten 8)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/04/06, 14:52

Hallo Lau
Als je een lange staaf voor een bepaalde reactor plaatst, is er een plaats
bij de ingang van het bovendeel, dat in 100% panton koud blijft, zie je na een bepaalde periode lopen aan de kleur.
Als we nu water aan het geheel toevoegen, is het met name dit onderdeel dat de neiging heeft om het eerst te roesten, de roest wordt aangebracht op het metaal dat nat wordt en dat droogt, dus het komt ongeveer overeen met de onnodige lengte van de staaf.
ZAC knipt waar de roest begint, ik knipt waar de kleur begint iets minder en komt op hetzelfde uit
conclusie om de lengte te bepalen.
Als we een ijzeren staaf meten met een kompas, komen we ook tot hetzelfde resultaat om de lengte van de staaf te kennen, het is in het koude gedeelte dat het kompas een inversie maakt, hier moet het worden uitgesneden, maar wees voorzichtig met een kompas, je moet in beide richtingen meten, om er zeker van te zijn dat je de juiste plaats vindt.
Hoewel de precisie op de lengte van de staaf niet kritisch is.
luchtspleet en kritischer..
Een stalen staaf, die van brandstof is voorzien, wordt zwartblauw zoals het bronsblauw van wapens en beschermt vervolgens tegen oxidatie.
Een vernikkelde stalen staaf zou dit moeten doen.
Het lukt me om koperplaten te maken met een bad en stroom
van 2 volt.

Andre
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 20/04/06, 15:15

Hallo "pro's"

Van wat ik heb kunnen begrijpen, van degenen die hebben geprobeerd te begrijpen, ondergaat de staaf van de reactor tijdens bedrijf een zeer sterke magnetisatie.

Is het niet logisch dat een niet-magnetisch materiaal zoals bepaalde roestvrij staalsoorten minder goed kan werken?

In dit geval zou het beter zijn om de voorkeur te geven aan een ijzeren staaf (staal) geplateerd met een roestvrij metaal (chroom)?

In dit geval zou het interessant zijn om cilinder- of schokbrekerstangen te testen die het werk perfect zouden moeten doen.

Ik gour-ge?

Tot binnenkort
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 20/04/06, 15:21

Hallo,
: Mrgreen:
Het is allemaal "nikkel"!
http://r0.unctad.org/infocomm/francais/ ... ologie.htm
: Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 20/04/06, 18:25

hallo allemaal !!!
Rodverhaal, ik heb dat staal getest !!!
Waarvoor? Omdat we het hebben over magnetisme, is roestvrij staal dat niet!
Doordat de 6M stang bij het uitrekken aanzienlijk minder kost, makkelijker werken!!!
Voor de roest kan een fout in het gebruik van de reactor de oorzaak zijn!!!Ik leg het me uit: als je je motor stopt... sluit de klep als de bubbler eruit komt, laat de uitlaat opwarmen wat er overblijft, sluit de klep als de motor eruit komt, laat de ADM van lucht het circuit leegmaken, DAN en pas dan, stop de motor!!! 8) Dus geen risico op corrosie, noch van de stang, noch van de rest:::
Voor nikkel; Chrome en andere Ik denk dat waar we bij de prototypes zijn, we niet de kop hoeven te schieten met al deze dingen !!!
Staal werkt het goedkoopst, het is overal in 6M of valt !!! en dan is een objectieve analyse van de verschillende te gebruiken metalen nog niet binnen ons bereik !!! :onheil: : Cheesy:(elk in zijn hoek)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/04/06, 18:33

Het belang van magnetisme is nooit aangetoond als een bedrijfsvoorwaarde ... bovendien, zelfs als de staaf van roestvrij staal is, blijft de "rest" van de "reactor" over die niet noodzakelijkerwijs van roestvrij staal is gemaakt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten