IJzer of roestvrij staal voor pantoneactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 03/05/06, 15:39

de beste manier om te vergelijken is om het experiment opnieuw uit te voeren met een niet-pantone warmtewisselaar (verwarmde koperen sepentine) en vervolgens met een pantone warmtewisselaar met behoud van dezelfde brandstofstroom en dezelfde brander, dat zou elke steriele discussie afsnijden...

Heeft iemand de ervaring al geprobeerd?
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/05/06, 16:43

Hallo Schult

Hoewel we hier off-topic zijn, zijn het reactorstaven
dus als je over brander wilt praten, open dan een bericht.

We moeten ophouden een brander met een motor te vergelijken
Ik heb meer ervaring met branders dan met motoren
voor het ontwikkelen van het ontwerp van de kogelbrander, en vele anderen daarvoor. Evenmin mag de verbranding in een turbostraalturbine worden vergeleken,
de verbranding in een brander gebeurt op lage snelheid met lage druk, het is hetzelfde voor de turbo hoewel de drukken in de verbrandingskamer hoger zijn, maar ik zal hier niet verder op ingaan. Ik zal een pagina vullen en Pratts geheimen
Voor een dieselmotor is de verbranding zeer complex en vindt plaats onder hoge druk, de toevoeging van water in deze cyclus heeft niet de rol van het leveren van energie, maar van het verbeteren van de verbrandingscyclus, wat erger is bij hoge belasting en hoge snelheden op auto motoren, corrigeert het de cyclus van de semi-dieselauto om deze dichter bij de echte dieselcyclus te brengen. Rijd bij 160 km/u met panton en zonder panton daar zie je verschil, bij 90 km/u is er een klein verschil..
Ik zou niet ingaan op het bovenstaande, aangezien het de branders zijn die u interesseren. Maar eerst moet je weten dat je een verbrandingsmotor kunt laten draaien met stookolie, zonder rook en zonder zelfontbranding, zelfs met afgewerkte olie. Het is verbazingwekkend om een ​​motor te zien draaien zonder zelfontbranding met zulke zware brandstoffen en zonder rook te maken.

Voor de oliebranders in de staalfabriek waar ik werkte, moest ik belangrijke wijzigingen aanbrengen aan de branders, arriveerde met een gewone brander bij temperaturen die dicht bij het smeltpunt van staal reiken en een blauwe vlam om daar een blauwe vlam te maken met olie is niets bijzonders.
Wanneer de brander wordt gevoed met de adequoia sproeiers en een zwaardere brandstof (Banker) zwarte stookolie heeft de blauwe vlam gedoofd, deze is helder wit, hoewel de temperatuur nog hoger is.

Om de temperatuur van een brander te verhogen volstaat het deze te voorzien van geforceerde lucht en te verhitten tot 500 of 600c, dit levert besparingen en een hogere temperatuur op in alle industrieën waar hoge temperatuur noodzakelijk is.
In een brander moeten we totale warmte in volume niet verwarren met hoge temperatuur geconcentreerd in een kleine vlam,
Mijn brander die ook dienst doet als smederij en om metalen te smelten
Ik heb de hoge temperatuur beperkt tot 1200c en ik heb geen geforceerde lucht, het haalt zijn lucht door sifon. de hoge temperatuur heeft heel wat nadelen als je hem alleen wilt gebruiken voor garageverwarming, de hoge temperatuur vereist een verbrandingskamer en brandermondstukken van zeer goed materiaal met isolatie.
De simpele methode als je niets hebt om de temperatuur te meten, smelt een koperdraad in de vlam, ik doe dit met gebakken aardappelolie...ongefilterd

Bij het doteren van de brander met water had ik geen succes met water in een brander en ik zou zelfs zeggen een daling van de vlamtemperatuur, een verandering in de kleur van de vlam
Omdat er geen rook uit de schoorsteen komt.
Doordat de olie vrij verkrijgbaar is, is het verbruik zeer laag, ben ik niet koppig met water, wat bij dieselmotoren niet het geval is.
Als je nu branders hebt gemaakt en het onderwerp wilt uitwerken, open dan een specifieke post.. hoewel de pantonreactor eenvoudig te maken is, maar er is zoveel verschil tussen een 100% panton, een waterdoping op benzine of diesel
zonder de branders in dezelfde mand te plaatsen

Andre
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 03/05/06, 18:02

Bedankt André en petje af voor je ervaring met branders

Mijn basisvraag was goed gericht op het onderwerp "stam":

Is het (op een brander) mogelijk om een ​​variatie in werking te detecteren door het type staaf te veranderen?

Ik dacht (als het mogelijk was) dat het gemakkelijker te kwantificeren zou zijn.

Maar als het verplicht is om een ​​verbrandingsmotor te gebruiken om bruikbare resultaten te verkrijgen, jammer dan, dat bemoeilijkt het experimentele plan behoorlijk.

A+

J-Luc
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/05/06, 19:08

Dag
Zeer weinig panton-fitters hebben branders gemaakt of we hebben tenminste geen ervaringsfeedback, de experimentatoren zijn er niet allemaal mee bezig forum , ze lezen, maar schrijven niet altijd.

Naast de lengte van de staaf en de luchtspleet, zijn we bijna allemaal in dezelfde conclusies, tussen 100 mm en 200 mm en 1 mm luchtspleet.
Wat het materiaal betreft, het gaat van gewoon staal tot roestvrij staal, bijna alle kwaliteiten, sommige bevelen 310 aan, andere in nikkel.
maar weinig rendement, of op zijn minst geloofwaardig. Als we deze materialen zoeken, merken we dat het niet binnen het bereik van alle doe-het-zelvers ligt, het is bijna net zo moeilijk als het zoeken naar materiaal
roestvrij staal om botten te stollen in de orthopedie...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/05/06, 21:29

Hallo André,

op een motor ben ik het ermee eens, we hebben onze solex zo op olie laten lopen. een lus van koperen buizen rond de cilinder deed dienst als verwarming.
Ook geen GEET in deze vergadering.
De branders interesseren me niet bijzonder, ik kom alleen in opstand tegen experimenten die als revolutionair worden voorgesteld als ze net zo goed zonder reactor haalbaar zijn.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/05/06, 02:35

Dag
Ik ben van uw mening over bepaalde wonderassemblages die meer water verbruiken dan diesel en die fantastische besparingen opleveren en denk eraan het patent van de eeuw te hebben gevonden, Chambrin zal aan ons voorbijgaan en vele anderen die we niet kennen. .
Toch is het een heel eenvoudige montage, ook al zijn de resultaten niet zo geweldig als we zouden willen.
Maar vergelijk de montage niet met een simpele warmtewisselaar
een explosiemotor werkt heel goed op stookolie mits je een goede staaf hebt, verwijder de staaf en hij rookt en rammelt, vervang de staaf door een koperen staaf van dezelfde maat en hij werkt met moeite met zelfontbranding, hetzelfde met een dunne buis in plaats van een staaf.
En ik zeg het nog een keer, als het je lukt om een ​​explosiemotor te laten draaien met afgewerkte olie zonder toevoeging van brandstof, en als het je lukt om een ​​motor met een gesloten circuit te laten draaien met een bubbler-mengsel van water en benzine, wordt het interessant om tenminste te analyseren. voor mij zijn het deze twee ervaringen die mijn nieuwsgierigheid hebben gewekt
Een auto rijden met stookolie is gedaan voor een ervaring, ofwel met 100 km / u op een snelweg rijden en de verhouding goed aanpassen, ik gebruikte zo'n 4,5 liter, zodra je langzamer gaat rijden en de reactor afkoelt, ontsteekt hij automatisch. daarom gecompliceerd op een motor met variabel toerental en zonder veel rente kost benzine $ 1,10 per liter en stookolie $ 0,80 per liter

Op de forum, niemand zwelt de kop op met zijn montage, de besparing is tussen de 20% en 30% soms een klein puntje, maar ik denk dat de meeste, hier is het vrij bescheiden en realistisch, de cijfers die op de forum worden vaak gereproduceerd door degenen die meerdere bewerkingen hebben gemaakt, daarom geloofwaardig. Als je eenmaal in de montages bent, kun je de pantonizers volgen op basis van de problemen die ze tegenkomen, omdat ze ze hebben ervaren, en de forum beoogt nieuwkomers sneller vooruitgang te laten boeken.
Als de vraag moet worden gesteld, het verschil tussen stalen of roestvrijstalen staven met een hoog nikkelgehalte, dan is het dat sommigen aanzienlijke winsten hebben geboekt met staven met een groot percentage nikkel. daarom hebben we betrouwbare resultaten nodig, anders verspillen we onze tijd aan het proberen...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 04/05/06, 08:27

precies en we hebben hier nog niemand over gezien forum vertel ons dat met een 100% NI staaf de brandstofbesparing groter is. Persoon!
Niet Kevin of Christophe of wie dan ook. En op quanthomme moet je de figuren met een pincet pakken :|
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/05/06, 11:48

Andre schreef:een explosiemotor werkt heel goed op stookolie mits je een goede staaf hebt, verwijder de staaf en hij rookt en rammelt, vervang de staaf door een koperen staaf van dezelfde maat en hij werkt met moeite met zelfontbranding, hetzelfde met een dunne buis in plaats van een staaf.


heb je een idee over welke eigenschap van het metaal het zou kunnen gaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 04/05/06, 12:24

Ik denk dat het een probleem is met de magnetische permeabiliteit.

door de wrijving in de reactor moeten bepaalde atomen hun elektronen verliezen; en vrije elektronen en ionen moeten met hoge snelheid reizen, wat een stroom van elektronen creëert, dus een magnetisch veld, aangezien het magnetische veld de oorzaak tegenwerkt die het veroorzaakt en het de neiging heeft de stroom te vertragen, zodat het opwarmt, het laat nog meer elektronen vrij, enz.

als we zwak magnetisch permeabele materialen gebruiken is er bijna geen magnetisch veld en kan de reactie niet op gang komen...

de materialen mogen hun doorlaatbaarheid niet verliezen met de temperatuur, anders neemt het effect af...

Ik denk dat het ook nodig is dat de elektronen van de metalen in het spel gemakkelijk kunnen worden vrijgegeven als het in temperatuur stijgt, zoals de gloeidraad die de elektronen genereert in een kathodestraalbuis (de gloeidraad is gemaakt van wolfraam!)

vind een metaal dat al deze criteria samenvoegt en ik denk dat je een geweldige stam zult hebben...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/05/06, 14:49

ok, maar hoe zit het dan met André's bovenwerk van duraluminium?
of een geschiedenis van thermische geleidbaarheid?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten