IJzer of roestvrij staal voor pantoneactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/04/06, 04:33

Hallo bout
Ik weet zonder een grote berekening te maken, dat de lengte van de leiding en de stang een goed aandeel hebben in de beperking, niet alleen de vierkante mm van de doorgangs venturi-nek van de carburateur, en dat is waarom ik me afvraag hoe een Kan een carburateur met een diameter van 10 mm voor zo'n reactor zorgen? in alles wat ik niet kan doen, dus ik zit in de 4,5mm ...

Wat betreft de beroemde tractor, ondanks wat je zegt over de regulator, voer de test uit die ik hierboven beschrijf als je de toelatingen van de motor sterk blokkeert, het gaspedaal heeft veel racen nodig om de snelheid van 1000 RPM te bereiken en zonder het gaspedaal aan te raken, zoals in deze positie, zal de motor op zijn beurt omhoog gaan (probeer het met een bosch-pomp)
Voor schutt
Probeer een blauwe vlam te maken met afvoerolie, ik zeg niet dat het ecologisch is, maar voor mij is het een onthullende test

Andre
Dernière édition par Andre de 02 / 05 / 06, 04: 49, 2 keer bewerkt.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 28/04/06, 14:18

hello André

Ik begreep dat toen hij zijn snelheid op 900 tpm zette, de bubbler al in werking was en de motor niet langer vervuild was (klep A is open)
En als klep B aan het begin open is, voorkomt dit niet dat de bubbler vrij kan borrelen, als het vacuüm voldoende is om de bubbler door de bubbler te laten gaan, vrij om te gaan waar ze op dit moment willen.

Dus op dit punt wordt de beperking die we aannemen bij toelating naar mijn mening grotendeels hersteld door de afbuiging, via de bubbler, en er moet voldoende lucht zijn om de motor te laten draaien, meer zonder kosten
Het draait op dit moment zonder vervuiling, en bovendien heeft het het net vertraagd na de niet-vervuilende test op volle snelheid (2000 rpm) die het pantone-systeem start door klep A

bovendien moet de regulator op dit moment de gegeven dieselstroom al zeer sterk hebben beperkt ze zeggen dat ze het verbruik met 3, 4 hebben verminderd, zie 5

Wat ik nog steeds niet heb begrepen, is hoe achteraf (toen de motor aan het racen was) de verbranding actief bleef, aangezien de regelaar, nadat de motor aan het racen was, sluit de toevoer van brandstof naar de injector volledig af en geeft op dat moment niet langer "de vonk" zoals ze zeggen om deze verbranding te "initiëren"

Had hij tijdens de 1e test (zwarte rook) voldoende onverbrand in de bubbler opgeslagen om anders dan water te zijn, hoewel op dat moment de klep A gesloten was en zodra deze open was, was het niet langer vervuilend, eindelijk had het nog 40 seconden om te vullen met onverbrande brandstof in de bubbler


Ik weet het, je denkt dat hij bij 900 tpm niet meer zelf kan accelereren en dat hij op dit moment voldoende brandstof heeft ingespoten om hem in te pakken als we hem meer geven lucht, dat de luchtinlaat te beperkt is



en wat ik erover dacht:
https://www.econologie.com/forums/tracteur-pantone-au-banc-d-essai-t1028.html

Op deze blauwe tractor was de beperking ongetwijfeld natuurlijk (vervuiling) :onheil: :| : Mrgreen: [/ S]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 29/04/06, 09:02

Andre schreef:Voor schutt
Probeer een blauwe vlam te maken met afvoerolie, ik zeg niet dat het ecologisch is, maar voor mij is het een onthullende test

Andre


Ik durfde er nooit oude olie in te doen, omdat het brandstofstroomregelsysteem erg gevoelig is voor vervuiling. aan de andere kant hebben we al remolie toegevoegd die water had opgenomen, 50% gemengd met stookolie en het brandt nog steeds blauw. trouwens een prachtig blauw 8)
http://www.flamme-bleue.com/imgprdt/375.jpg
tegenwoordig hebben de meeste oliekachels een blauwe vlam, rechtstreeks of met een katalysator.
alles wat nodig is, is een hoge verbrandingstemperatuur.
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 02/05/06, 10:37

Philippe Schutt schreef:
JLS schreef:
Persoonlijk is een ervaring die basaal en opbeurend lijkt in termen van reactorprestaties, kraken van koolwaterstoffen, gemakkelijk te kwantificeren en in staat om een ​​"lab" te integreren gezien zijn grootte, het is de oliebrander van M.David ( Zie Quantomme-website, M.David, pagina 8)

Met bijna niets transformeer je een gele en rokende "stookolie" vlam in een "witte vlam" fakkel die een stalen mes kan smelten rond 1400 ° !!!


J-Luc


Ja, verwarm gewoon de olie, daarvoor heb je geen pantone nodig. Dan, de stookolie die brandt met de blauwe vlam, doet DEVILLE het al tientallen jaren in hun kachels, en zonder compressor of reactor. Deze ervaring is absoluut niet overtuigend!


Sorry dat ik terugga naar de aanklacht, maar het lijkt me dat je de blauwe vlam "deville" en het gas GEET verwart, omdat deze zelfde reactor een 4T-benzinemotor op een generator laat draaien, van huishoudelijke brandstof.

Een blauwe stookoliefamilie zal sowieso nooit wachten op zo'n hoge temperatuur => Het is meer stookolie !!! het is een superbrandstofgas.

Een beetje streng alsjeblieft, zo niet blabla, het is niet constructief!

welkom

J-Luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/05/06, 18:26

JLS schreef:... werken aan oude motoren geeft niet noodzakelijkerwijs een grote geloofwaardigheid aan het pantone-systeem


Juist en ik zeg het al een tijdje. Ik geloof dat de meest spectaculaire resultaten juist op oude motoren liggen en we zijn altijd terughoudend om nieuwe uit te rusten, en toch ...
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/05/06, 09:44

JLS schreef:
Sorry dat ik terugga naar de aanklacht, maar het lijkt me dat je de blauwe vlam "deville" en het gas GEET verwart, omdat deze zelfde reactor een 4T-benzinemotor op een generator laat draaien, van huishoudelijke brandstof.

Een blauwe stookoliefamilie zal sowieso nooit wachten op zo'n hoge temperatuur => Het is meer stookolie !!! het is een superbrandstofgas.

J-Luc


1. u vertrekt van het uitgangspunt dat er GEET-gas is. in dit samenstel wordt echter geen water toegevoegd. vandaar mijn twijfel.
2. Ik gebruik mijn oliekachel als smidse en ik kan je vertellen dat mijn ijzers snel en goed opwarmen.
3. de vlamkleur is een geldige indicatie van de t °, de golflengte is een directe functie van de t °

vanaf het moment dat u de stookolie verbrandt, kunt u een zeer hete blauwe vlam hebben. alleen met druppels heb je een gele of witte vlam. met het mondstuk is de vlam meer gericht dan in een kachel, daarom is het heter. in een pan verwarm je een gebied met een diameter van 15 cm. voor mij is de balans equivalent.

Een beetje streng alsjeblieft, zo niet blabla, het is niet constructief!

tss tss tss
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 03/05/06, 11:44

Bonjour Philippe,

Dan herinner ik je aan de observaties van David M over de verbranding van gas dat de reactor verlaat:

(Uit)

2 - Na 2 minuten is de reactor heet, wat eruit komt brandt met een blauwe vlam van 2 of 3 cm, dan wordt de vlam korter en korter, brandt in de tuit en is praktisch onzichtbaar met een blaaspijpgeluid.

3 - Op dit moment wordt een stalen mes (ijzerzaag) geïntroduceerd in de vlam, wordt snel wit en vormt een druppel.

Waarnemingen 2 en 3 stellen ons in staat te bevestigen dat we te maken hebben met een product dat een vlamtemperatuur van 1400 ° kan produceren met omgevingslucht als oxidatiemiddel, omdat we erin slagen een stalen mes te smelten. Wie zegt er beter? De vlamvoortplantingssnelheid van dit product is erg snel, omdat de vlam wordt ingekort en in de brandermond neerkomt als deze in temperatuur stijgt en de carburateur goed is afgesteld. Tegelijkertijd wordt het praktisch onzichtbaar (zie foto's op mijn pagina 8).


Is dat gebeurd in je oliekachel ???

Eerlijk gezegd, het overslaan van dit soort ervaringen door het te vergelijken met een oliekachel, grenst aan obscurantisme ...

Of David M. is een charlatan ... waarvan ik weiger te denken ...

Kan iemand de observaties van M David bevestigen of weerleggen?

A+

J-Luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/05/06, 12:06

JLS schreef:Bonjour Philippe,

Is dat gebeurd in je oliekachel ???

nee, want er is niet de concentratie van warmte die het mondstuk geeft. Aan de andere kant is het dragen van een volledig vierkant van 30x30 in rood geen probleem. dus de calorieën zijn er.

Eerlijk gezegd, het overslaan van dit soort ervaringen door het te vergelijken met een oliekachel, grenst aan obscurantisme ...

geloof iets nog meer. Twijfel is de eerste stap in het denken.

Of David M. is een charlatan ... waarvan ik weiger te denken ...

anderen hebben hetzelfde gedrag ten opzichte van hun goeroe

Kan iemand de observaties van M David bevestigen of weerleggen?

ten minste een schatting van de vrijgegeven calorieën en het brandstofverbruik zou nodig zijn om te zien of er een winst is [/ quote]
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 03/05/06, 13:51

Sorry Philippe, ik denk niet dat ik mijn goeroe nog niet heb gevonden ...

Ik lees artikelen, probeer ik te begrijpen, om eenvoudige en meetbare ervaringsonderwerpen te vinden.

Je rockt me bijna "Ciculate er is niets te zien"

Ik denk niet dat dit de beste manier is om nieuwkomers te motiveren.

Schade

A+

J-Luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 03/05/06, 14:15

zeker niet. en u zult opmerken dat ik u niet beschuldig van gebrek aan strengheid of obscurantisme. :onheil:

Ik heb je mijn redenering uitgelegd, op welke ervaring het is gebaseerd, en een geloofwaardige methode om het ongeldig te maken. Ik sta open voor elke andere methode, die duidelijk de winst laat zien.
Als er sprake was van doping met water, en dat dit het mogelijk maakte om de brandstofstroom te verminderen met behoud van dezelfde vlam, zou het ook goed zijn.

Maar echt, deze ervaring lijkt me niet overtuigend, het codeert niets, zelfs niet bijna. Ik zou zelfs zeggen dat het zijn andere beweringen in diskrediet brengt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten