Hoe te rijden met e85 met oude carburateurmotor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
yc
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/04/07, 13:49

Hoe te rijden met e85 met oude carburateurmotor




par yc » 17/09/08, 17:12

heb een mazda uit 1976 met 10pk gewone benzinemotor met dubbele carburateur
die ik met e85 (indien mogelijk) weer in omloop wil brengen
Ik zou graag willen weten of ik e85 als wijziging kan plaatsen, hoe dat moet
de doos is gepland voor de injectie, dus ik denk dat het nodig is om van tevoren meer te plaatsen
Problemen/
de carb moet je meer rijkdom geven
Waarom moet je de olie verversen na 1000 km?
kan ik ook op loodvrije sp95 benzine rijden zonder kans op breuk?
dat wetende voordat ik met gewoon lood reed
sommigen vertellen me ja, dat het loodadditief pipo is (bron van verzamelaars van oude auto's die zonder rijden)

bedankt voor je antwoord

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 13/12/08, 19:59

Rijden op E85 op dit soort auto's is bijna onmogelijk, de levensduur van de motor wordt verkort, eindelijk goed zodat er zo min mogelijk kans op breuk is. Ik zou zeggen dat je de brandstoftoevoerslangen moet vervangen door luchtvaartslangen. Voor de cilinderkoppen weet ik dat er voor oude Amerikanen "versterkte" cilinderkoppen zijn waardoor je op een veilige manier op loodvrij kunt rijden in plaats van op super, dat moet wel bestaan ​​voor deze Mazda. Dan, nog steeds op de Amerikaanse, zijn er carburateurs met een anticorrosiebehandeling speciaal ontworpen voor ethanol, dat moet je uitzoeken! Het is ook nodig om tests uit te voeren door bepaalde kwetsbare onderdelen (bijvoorbeeld de vlotter van de carburateur) gedurende een bepaalde tijd in ethanol te baden om te zien of er geen reactie optreedt die ze zou kunnen verslijten! Dan zijn carburateurafstelling en ontsteking verplicht, maar aan deze kant weet ik helemaal niets, wat betreft de extra dozen ben ik sceptisch over hun betrouwbaarheid...

Tussen de E-85 en de SP95 hebben ze allebei negatieve punten aan ecologische kant, de E2 mag dan beter zijn in gebruik, maar qua fabricage is het een ecologische ramp, hoe dan ook, ongeacht de gebruikte brandstof, de motorprestaties moeten worden verbeterd om het verbruik zoveel mogelijk te verminderen (auto lichter maken, een MET installeren)

Ik hoop dat dit nuttig was...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten