Hallo allemaal: Opel Astra gedoopt met water

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56

Hallo allemaal: Opel Astra gedoopt met water




par mimiek » 25/09/07, 13:36

hallo iedereen, ik ben hier nieuw in forum die ik bij toeval ontdekte terwijl ik op zoek was naar informatie over het pantone-systeem.
Ik ben 24 jaar oud en ik ben een ontwerper in autoservice bij renault. Ik ben per se geïnteresseerd in dit proces, net zoals ik veel mechanica doe in de avonduren en in het weekend. Ik woon in 91 in Arpajon.
Ik rijd een auto om naar mijn werk te gaan (een Opel Astra 1L7 TD Isuzu-motor)
Daarvoor koop ik er 2 (de 2 motor loopt maar 1 heeft een probleem)
wie een probleem heeft, is niet al te ernstig. in feite is de voormalige eigenaar om een ​​nieuwe cilinderkop te monteren met AAC lagerkappen niet passend :schok: . resultaat dat de motor erg slecht draait (3 van de lagers spannen de as te strak aan). Ik ben van plan om deze molen te gebruiken om na te denken over het pantone-systeem voordat ik het naar de andere auto schakel. Hiervoor zal ik gewoon de grendel onder de lagerkappen plaatsen (Niet goed! Ik weet het maar het zal in orde zijn voor de korte tijd dat het zal draaien)

Door nadelen heb ik een grote vraag over dit systeem. van wat ik las werkt het op benzine EN dieselmotor. het lijkt me vreemd ... omdat het heel verschillende technologieën zijn. als dat zo is, des te beter zal ik het kunnen proberen.

dus ik zoek info over de staaflengte van de reactor, etc ...

Ik heb thuis alles wat ik nodig heb (lassen en gereedschap) en een vriend heeft een buigmachine en pers
: Cheesy:

Dank je voor je hulp. Ik kan, als het op mij aankomt, wat technische vaardigheden en goedkope arbeid meebrengen : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/09/07, 18:13

Nou, verken de site, maar we erkennen dat het even duurt.

Ik denk dat je ook cijfers kunt vinden op quanthomme.org

een advies: praat niet te veel over pantone bij Renault: het kostte Zac zijn plaats.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 26/09/07, 08:25

elephant schreef:Nou, verken de site, maar we erkennen dat het even duurt.

Ik denk dat je ook cijfers kunt vinden op quanthomme.org

een advies: praat niet te veel over pantone bij Renault: het kostte Zac zijn plaats.


welkom
:schok: daarvoor wordt een man ontslagen uit renault ???
anders krijg ik versleutelde informatie zodat ik het kan doen. Ik zal het testen als ik tijd heb.
Ik heb het exacte principe nog niet begrepen, maar het zal komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 08:47

Hallo en welkom onder ons Mimouss!
Ik ben 24 jaar oud en ik ben een ontwerper in autoservice bij renault
+
(een opel astra 1L7 TD isuzu-motor)
:? :schok: = Ik stel mezelf een domme vraag: Renault maakt voertuigen niet betrouwbaar genoeg om een ​​Pantone te ondersteunen, vertel me :schok: :? zo ja, dan zijn het niet langer "auto's om in te leven" maar "auto's om te slopen" !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 26/09/07, 08:54

A2E schreef:Hallo en welkom onder ons Mimouss!
Ik ben 24 jaar oud en ik ben een ontwerper in autoservice bij renault
+
(een opel astra 1L7 TD isuzu-motor)
:? :schok: = Ik stel mezelf een domme vraag: Renault maakt voertuigen niet betrouwbaar genoeg om een ​​Pantone te ondersteunen, vertel me :schok: :? zo ja, dan zijn het niet langer "auto's om in te leven" maar "auto's om te slopen" !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Dankjewel. voor info Ik hou van de auto, ontwerp, ik haat renault ... dit merk geeft me slechts een taf en een salaris. (en nogmaals, ik gebruik geen renault maar provider op een renault-site)
het is ver, heel ver de goede tijd van de R21 en R25 lekvrij ... : Lol:
Ik rijd elke dag in subaru boswachter en binnenkort in astra de week en bos de WE ... 8)
bedankt voor je welkom en tot ziens met een astra pantone ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 09:05

misschien binnenkort met een astra pantone ...
of liever: tot snel met mijn Pantonized Astra! :schok: : Cheesy: veel succes met uw realisatie en bedankt voor de details betreffende het "te slopen merkteken"! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/07, 11:34

Mimouss, jij die bent "toegebracht", wat vind je hiervan:

https://www.econologie.com/forums/brevet-d-i ... t3947.html

https://www.econologie.com/brevet-renaul ... -3435.html

?

Ik heb je een PM gestuurd voor iets anders ...
0 x
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 26/09/07, 11:54

hello,
bedankt voor het waarschuwen, maar ik ben niet echt bang. Ik ben dol op de auto, maar niet op het punt om in deze omgeving te werken.
om u dit alles in een paar woorden uit te leggen:
het is mijn taak om onderdelen van een "serie" -auto aan te passen om fabricagefouten te voorkomen. behalve dat niemand naar mij luistert. niemand geeft om een ​​jongere met 'maar' een bts ... ik heb een mechanische geest veel meer push dan veel ingenieurs omdat ik veel "echte" mechanica doe met een platte sleutel in de hand in het weekend en een glimlach op weekdagen.
Ik doe wat ik kan om alle onderwerpen waar ik aan werk te verbeteren. het is dus geen kwade trouwkritiek maar de realiteit, ik leg er geen kwade wil op en doe mijn werk alsof ik bij een concurrent ben die ik meer waardeer. (En erger nog, ik verander dozen)
Renault is gek op de g **** van deze consumenten, zelfs meer van deze onderaannemers, dat alles om geld in een kloof van Roemeens technocentre te gooien ... dus uiteindelijk zal mijn baan toch worden afgeschaft .. .
Wat betreft de kwaliteit van hun voertuig, ik denk er niet zo veel over na. Renault is een koninklijke fabriek bij het verschijnen van megane 2 en laguna 2. Ze proberen de lat hoger te leggen, ik geef toe, niet zonder problemen, maar het begint nog steeds te betalen ... (nou ja, de onderaannemers betalen het de hoge prijs, maar de betrouwbaarheid gaat een beetje omhoog, maar moet nog worden verdiept)
Om te zeggen dat laguna 3 in de top 3-kwaliteit zal staan, mouai, dat hangt af van de criteria. maar ik ben verontwaardigd om mensen om me heen te zien "pro-renault" die al meer dan 30 jaar in renault rijden en die vandaag zeggen wat ze nooit eerder hadden durven zeggen: "ik zal kopen een Japanner "
het bewijst het leed van het merk ... Ik vind het echt jammer, maar het merk komt niet meer overeen met het Franse imago en zal zeker steeds minder corresponderen.

Kortom het is niet het onderwerp! Het onderwerp is de pantonisatie van mijn astra. Ik heb wat info per e-mail gekregen en ik zou de ontwerpfase moeten kunnen starten.

bedankt dat je me hebt gelezen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/09/07, 11:58

Oké, bedankt voor deze details ... ik denk dat we een beetje in hetzelfde geval zitten, ik hou te veel van de "cambouï" -mechanica om een ​​"goede" (in de zin van de Frans-Franse definitie) ingenieur te zijn ...

En hoe zit het met het patent voor waterinjectie van Renault?
0 x
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 26/09/07, 12:02

Christophe schreef:En hoe zit het met het patent voor waterinjectie van Renault?

ik heb er nog nooit van gehoord, chui geen inge, niet in het voorste project en geen renault-werkgever ... ik weet niets over wat er in het project kan gebeuren ...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten