Hallo allemaal: Opel Astra gedoopt met water

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/09/07, 01:02

Dag
Ik rijd een auto om naar mijn werk te gaan (een Opel Astra 1L7 TD Isuzu-motor)
Daarvoor koop ik er 2 (de 2 motor loopt maar 1 heeft een probleem)
Wie een probleem heeft, het is niet al te ernstig. in feite heeft de vorige eigenaar een nieuwe cilinderkop geïnstalleerd met niet-overeenkomende AAC-lagerkappen. resultaat: de motor loopt erg slecht (3 van de lagers spannen de as te strak aan). Ik ben van plan deze molen te gebruiken om na te denken over het Pantone-systeem voordat ik deze op een andere auto schakel.


Het is niet ongebruikelijk dat we dit soort instellingen doen, zoon noemt het een poutine met 3 motoren, we maken er nog één, zetten er een turbo op en deblokkeren de injectiepomp.

Voor uw lagers had u ze moeten overbrengen naar plastic om zeker te zijn van de speling
bij de meeste Japanse auto's zijn alle neven en nichten aan elkaar gewaagd
Er worden kussens van verschillende maten verkocht (kleurcode)
Demonteer het carter en meet de lagers met plastic draden vervang de kussens met de juiste maat dit wordt apart verkocht tegen een prijs (acceptabel)
Deze methoden komen we nooit tegen bij Amerikaanse auto’s.
de cilinders als je oude zuigers plaatst, de stenen passeert om de kraag aan de bovenkant en de ijsvorming van de cilinder te verwijderen, sommige motoren die zo opnieuw in elkaar zijn gezet, doen zonder problemen 150 km, koop gewoon een zak pakkingen.

Andre
0 x
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 27/09/07, 07:02

hallo andrè,
in feite heeft mijn molen geen bus op nokkenasniveau... Ik heb een doos die de lagers kan herboren voor 150 euro.
Maar ik ga geen kosten maken voor deze motor, die mij alleen maar zullen dienen om mijn kennis in het Pantone-systeem te verdiepen...
Ik ga mijn AAC-doppen gewoon omhoog brengen met een soort grendel (de monteur die eraan werkte had ze erin gezet, maar ze waren nauwelijks 3 mm2... Ik ga ze laten maken op de maat EN in de exacte vorm van het lager.
De tweede is inmiddels gerepareerd en loopt soepel, had een gebroken front maar mechanisch is hij onberispelijk.
0 x
mimiek
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 25/09/07, 12:56




par mimiek » 27/09/07, 08:53

Nou, na veel onderzoek van de informatie, denk ik erover om over te stappen naar een G+ systeem, dus zonder lamp. Ik vind dit systeem ideaal voor mijn auto omdat er eigenlijk niet veel ruimte is. : Cheesy:
Ik zal de inspectie moeten doorstaan, dus ik zal de dekkingstest ondergaan vóór de installatie. Ik zal de meting later herhalen om te vergelijken.
Het enige dat ik hoef te doen is mijn berekeningen maken voor de dimensionering van de SG en de reactor om erover na te kunnen denken. : Idee:
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten