Een GV die MAAAAAARCHE !!!!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

GVI versie 2.0...




par camel1 » 10/07/06, 17:31

Salut à tous!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb ingegrepen, maar ik heb niet stilgezeten! : Cheesy:

De SG met serpentijnwisselaar was, zelfs in de nieuwste versie, nog steeds in de war, we moesten het ontwerp herzien...

Het resultaat van dit avontuur is hier:

http://perso.orange.fr/systemeGplus/gv.htm#Suit100706

Wat ik hier kort kan zeggen is dat het deze keer heel goed werkt!

Goed lezen, reflecties, hacks en...

...fijne feestdagen allemaal! :D

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 10/07/06, 20:35

hello,

Jullie zijn warm water opnieuw aan het uitvinden...

Beter was het geweest om een ​​koperen leiding gevuld te maken met Jex RVS buffer, toch? doorlooptijd 5min.

uitwisselingsoppervlak 100 keer groter dan het jouwe met een buis van 8x120 en een enkele las, dus geen mechanische beperkingen en na 20000 km kan ik zeggen dat het redelijk goed standhoudt....
Bovendien is er niets dat bevestigt dat de stoom die u produceert niet op 40°C zou moeten zijn in plaats van op 95°C... en op dit moment zou ik geneigd zijn te zeggen dat 40°C beter is... aangezien 85°C C we consumeren meer! (wat niet het gewenste doel is, herinner ik u eraan...). Bovendien wordt dit bevestigd door de tractor 22 met zijn 7 reactoren, want hoe meer reactoren er zijn, hoe minder de stoom wordt verwarmd... aangezien elke reactor pompt een deel van de warmte die volledig zou worden uitgewisseld als er maar één was...vandaar de betere resultaten van deze tractor vergeleken met de anderen.
Maar niettemin zullen uw toekomstige tests het weerleggen of bevestigen, maar zeggen. Dus ik moedig je aan om ze te maken (op 95°C).
Nog een opmerking: hoe eenvoudiger het is, hoe beter het werkt en ik denk dat je hierdoor toch nog wat tegenslagen riskeert...
Dus als bij de condensaten de stoom en het water elkaar kunnen kruisen, geldt hetzelfde voor de uitlaat van de stoomgenerator...
Dernière édition par laurent.delaon de 11 / 07 / 06, 17: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/07/06, 21:29

Hallo Laurent


en op dit moment zou ik geneigd zijn te zeggen dat 40°C beter is... aangezien we bij 85°C meer consumeren! (wat niet het gewenste doel is, ik herinner u eraan...


Kunt u dit toelichten? Ik denk dat u het heeft over de stoom die de reactor binnenkomt? of stoom die de motor binnendringt?
Of gewoon om vochtige lucht bij lage temperatuur de motor in te sturen?
De opmerking die u maakt over de temperatuur is correct; het is verkeerd om te geloven dat we de hoogste uitlaattemperatuur van de reactor moeten zoeken om het beste rendement te behalen.
Een lage snelheid in de reactor en een hoge temperatuur produceren mogelijk alleen dampgas en kleine druppeltjes.


Voor de Jex roestvrijstalen pad is er nog beter, het is een viltstift gedrenkt in water op een vrij groot oppervlak, het principe van de dweil om verdamping te bewerkstelligen.
Is een buis van 8 mm niet een beetje smal?
Het enige voordeel van de kleine leiding is dat deze voorkomt dat de druppels verdampen en uitzetting voorkomt.

Andreas[/quote]
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 10/07/06, 21:54

hello,

Ik heb het over directe stoominjectie in de luchtinlaat (geen Pantone-reactor omdat deze nutteloos is en alleen de temperatuur van de stoom kan verhogen, dus vaarwel aan natte stoom)


Ik zie het nut van het vilt niet in...roestvrij staal geleidt warmte, het vilt niet en daarom is het onmogelijk om het uitwisselingsoppervlak te verbeteren met een vilt.

de pijp is niet te klein omdat het me lukt om 1l/u te verdampen, dus hij is niet te klein.

Er is strikt genomen geen versoepeling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 11/07/06, 01:10

Salut à tous!

Voor Laurent:

Kwestie van windmenging, ik zou graag willen dat je mij uitlegt hoe... Ik dacht niet dat ik iets anders merkte dan negatieve opmerkingen over het nut van de reactor... of de stoomgenerator in je berichten.

Hebt u zelf met een reactor geëxperimenteerd, en wat kan u in staat stellen een dergelijke bewering te doen?
Waar zijn de plannen, foto's en resultaten van uw experimenten?

Als u zo zeker van uzelf bent, kunt u ons dan misschien een onderwerp geven waarin u uw manipulaties aan ons uitlegt, met ondersteunend bewijsmateriaal?

Ik beweer niet de waarheid te hebben, aangezien ik juist bezig ben met experimenteren, maar ik kan nu al zeggen dat ik meer dan bemoedigende resultaten heb behaald, gezien de middelen en de tijd die ik tot mijn beschikking heb...

Momenteel ben ik actief bezig met het opzetten van een ontwerpbureau, met een test- en ontwikkelbank, waardoor het mogelijk wordt om zoveel opstellingen te doen als nodig is om deze of gene hypothese te bevestigen of te weerleggen.

En sorry dat ik u tegenspreek, maar ik denk niet dat de hoeveelheid water die per uur wordt verbruikt een vast gegeven is, aangezien deze naar mijn mening in essentie afhangt van de behandelingscapaciteit van de reactor, en dus van de effectiviteit ervan. en op dit niveau denk ik dat we het veel beter kunnen doen!

Ik behoor tot degenen die denken dat de reactor een beslissende invloed heeft op de algehele efficiëntie van het proces, een aantal prestaties bevestigen dit. Voor mij is de vraag dan ook niet “Werkt het?”, maar eerder “Hoe kunnen we het beter laten werken?”

Al het andere is inderdaad gewoon “windkarnen”.

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/07/06, 05:05

Dag
Ik heb het over directe stoominjectie in de luchtinlaat (geen Pantone-reactor omdat deze nutteloos is en alleen de temperatuur van de stoom kan verhogen, dus vaarwel aan natte stoom)


Ik denk dat we niet dezelfde ervaringen hebben opgedaan. Ja, een reactor die niet werkt heeft geen nut, net zoals een injectie van stoom in een motor geen nut heeft, alleen maar om de motor schoon te maken en de mensen meer te laten consumeren. .
Waarom geloof je dat als de waterdruppels eenmaal door de reactor zijn gegaan, er niets anders overblijft dan stoomgas?
Hoge uitlaatgastemperatuur?
met een goed geconstrueerde waterinjectie is de winst op de economie ongeveer 10% en ik denk dat het moeilijk zal zijn om dit te vergroten
Dit is vergelijkbaar met het principe van de VIX en andere infuusnaalden die veel mensen in de jaren 60 probeerden, afgezien van de grote eenvoud, is het beperkt qua prestaties en ik betwijfel of je cijfers kunt voorleggen die in de buurt van de 30% liggen.

Wat je voor vilt bij deze manier van stoommaken niet hebt begrepen, is niet het gebruik van warmte, maar eerder het doorlaten van (droge) lucht door een vochtige spons. droogt uit, het resultaat is het verkrijgen van vochtige lucht die dicht bij verzadiging.
Het mooiste verdampingssysteem is het blad van een boom dat wordt blootgesteld aan een lichte bries, het werkt ongeacht de temperatuur
coniferen verdampen in de winter!
Een viltstift heeft een groot oppervlak vergeleken met een metalen spons,
Bij gebruik waarbij het gebruikte water wordt gevolgd, wordt het vilt vuil en dringt het minder door, met een metalen spons wordt het minder vuil
maar om voldoende oppervlakte te hebben, moet het worden verdicht tot 5 tot 6 inch.

verdamping (produceert koude) of beter gezegd absorbeert de omgevingswarmte, de enige warmte die moet worden geleverd is alleen om deze absorptie te compenseren.

Er zijn veel manieren om natte stoom te maken,
een bubbler, een carburateur, een injector, een vernevelaar, een natte spons of een GV zoals Michel. Al deze systemen produceren vochtige lucht, niet door te koken (er is een tractor, de Deutz of de cultivator zegt soms dat het kookt, het is heel goed mogelijk, maar gezien de grote omvang van de bubbler vindt er een gedeeltelijke hercondensatie van de reactor plaats en eet uiteindelijk kleine druppels van water.
of stoom in gedeeltelijke hercondensatie.
De reactor produceert geen stoom en met de snelheid waarmee de waterdruppels passeren, hebben ze geen tijd om te verdampen.
Een operationele reactor, ongeacht de hitte van de reactor, als er voldoende waterdruppels doorheen gaan, blijft de uitlaattemperatuur binnen de 100 graden Celsius, maar de uitlaatgastemperatuur ligt op 600 tot 700 graden Celsius.
(een druppel water die op een hete ijzeren plaat wordt geprojecteerd, breekt en stuitert terug in een groot aantal microdruppeltjes.
Waarom wordt de binnenste staaf van de reactor blauw? het is niet door de thermische geleidbaarheid van de reactor, het enige contact bestaat uit 3 laspunten in het hete deel..., maar wat uit de reactor komt is niet heet genoeg om zo'n kleur aan de staaf te geven,

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/07/06, 10:36

Hi Michael,

Gefeliciteerd met je prestaties en je koppigheid! : Mrgreen:

Eén woord: blijf doorgaan en vergeet de kleine CR's niet. Voor degenen die dit van veraf volgen zoals ik, is het essentieel om dankzij deze informatie jouw pad te kunnen volgen... : Wink:

PS: en laat de gemakkelijke critici maar spreken... : Roll:
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 11/07/06, 18:02

[quote="camel1"]Hallo allemaal!

Kwestie van windmenging, ik zou graag willen dat je mij uitlegt hoe... De uitdrukking is slecht gekozen, sterker nog, ik denk dat het beter is om de term warm water opnieuw uit te vinden... Simpelweg omdat ik je de informatie heb gegeven die nodig is om een ​​GV uit te voeren en je daar rekening mee houdt als de problemen zich voordoen dan dat je dat tegenkomt!

Ik dacht dat ik niets anders in je berichten had opgemerkt dan negatieve opmerkingen over het nut van de reactor... of de GV...

Niet negatief, positief realistisch, heb je een voorbeeld met een verbruiksaflezing van een auto met een werkende Pantone-reactor?
Opgave = minimaal vijf volle tanks achter elkaar met kilometerstand en hoeveelheid brandstof.

Hebt u zelf met een reactor geëxperimenteerd, en wat kan u in staat stellen een dergelijke bewering te doen?
Waar zijn de plannen, foto's en resultaten van uw experimenten?

Nee, ik heb niet geëxperimenteerd en een Pantone-reactor gemaakt. Maar ik heb een ALV gemaakt, dat weet jij net zo goed als ik, want ik heb je volledig gecommuniceerd hoe je een AVA maakt.

Mijn resultaten zijn niet geweldig omdat ik problemen heb met de waterstroom. Ik behaal echter zeker de +10% (bij elke tankbeurt) en ik heb al 20% behaald, maar dit moet nog bevestigd worden (zonder Pantone-reactor), dus geen co-immunisatie meer dan die momenteel normaal is.
Ik bevestig dit door de logica der dingen door het resultaat te hebben opgemerkt dat ik behaalde met hete stoom en koude stoom en ook door de opmerkingen van de Pantone op tractoren (die net als ik zeggen als ze hun opmerkingen aandachtig hebben gelezen...)
Als u zo zeker van uzelf bent, kunt u ons dan misschien een onderwerp geven waarin u uw manipulaties aan ons uitlegt, met ondersteunend bewijsmateriaal?
Op dit moment zie ik niet dat mijn resultaten niet vaststaan, maar aan de andere kant zal Pitmix je kunnen vertellen dat het monitoren van mijn resultaten serieus is...(nou, ik hoop dat ik op hem reken ;o))
Ik beweer niet de waarheid te hebben, aangezien ik juist bezig ben met experimenteren, maar ik kan nu al zeggen dat ik meer dan bemoedigende resultaten heb behaald, gezien de middelen en de tijd die ik tot mijn beschikking heb...
Dat kon ik ook vrij snel zeggen... voor het kwalitatieve en het kwantitatieve is het een ander verhaal...

Momenteel ben ik actief bezig met het opzetten van een ontwerpbureau, met een test- en ontwikkelbank, waardoor het mogelijk wordt om zoveel opstellingen te doen als nodig is om deze of gene hypothese te bevestigen of te weerleggen.
dat klopt ...

En sorry dat ik u tegenspreek, maar ik denk niet dat de hoeveelheid water die per uur wordt verbruikt een vast gegeven is, aangezien deze naar mijn mening in essentie afhangt van de behandelingscapaciteit van de reactor, en dus van de effectiviteit ervan. en op dit niveau denk ik dat we het veel beter kunnen doen!
Ik denk dat je het niet begreep, ik wilde alleen maar benadrukken dat mijn leidingen tot dit debiet kunnen stromen, ik zeg niet dat het nuttig is of iets anders... nou ja, ik kan tot 2 l/u verdampen ...
Ik behoor tot degenen die denken dat de reactor een beslissende invloed heeft op de algehele efficiëntie van het proces, een aantal prestaties bevestigen dit. Voor mij is de vraag dan ook niet “Werkt het?”, maar eerder “Hoe kunnen we het beter laten werken?”
Goede vraag. Dezelfde realisaties kunnen ook de resultaten die met een reactor zijn verkregen tenietdoen...

Al het andere is inderdaad gewoon “windkarnen”.
Als jij het zegt...
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 11/07/06, 18:12

Andre schreef:Dag


Ik denk dat we niet dezelfde ervaringen hebben opgedaan. Ja, een reactor die niet werkt heeft geen nut, net zoals een injectie van stoom in een motor geen nut heeft, alleen maar om de motor schoon te maken en de mensen meer te laten consumeren. .
Waarom geloof je dat als de waterdruppels eenmaal door de reactor zijn gegaan, er niets anders overblijft dan stoomgas?
Hoge uitlaatgastemperatuur?


Gewoon natuurkunde.

met een goed geconstrueerde waterinjectie is de winst op de economie ongeveer 10% en ik denk dat het moeilijk zal zijn om dit te vergroten
blijkbaar moet het waar zijn, het is moeilijk om de 10% te overschrijden, maar weet dat ik toch 20% heb gekregen...

Dit is vergelijkbaar met het principe van de VIX en andere infuusnaalden die veel mensen in de jaren 60 probeerden, afgezien van de grote eenvoud, is het beperkt qua prestaties en ik betwijfel of je cijfers kunt voorleggen die in de buurt van de 30% liggen.
Je hebt gelijk, ik heb het niet gedaan...

Wat je voor vilt bij deze manier van stoommaken niet hebt begrepen, is niet het gebruik van warmte, maar eerder het doorlaten van (droge) lucht door een vochtige spons. droogt uit, het resultaat is het verkrijgen van vochtige lucht die dicht bij verzadiging.
nee, ik denk dat het fout is: je verdampt op deze manier water maar je krijgt geen verzadigde vochtige lucht.


Een viltstift heeft een groot oppervlak vergeleken met een metalen spons,
Bij gebruik waarbij het gebruikte water wordt gevolgd, wordt het vilt vuil en dringt het minder door, met een metalen spons wordt het minder vuil
maar om voldoende oppervlakte te hebben, moet het worden verdicht tot 5 tot 6 inch.

Ja zeker...

verdamping (produceert koude) of beter gezegd absorbeert de omgevingswarmte, de enige warmte die moet worden geleverd is alleen om deze absorptie te compenseren.

Er zijn veel manieren om natte stoom te maken,
een bubbelaar, JA
een carburateur, NEE
een injector, NEE
een vernevelaar, NEE
een vochtige spons, JA
of een GV. Het is een bubbler
zoals Michel.
Al deze systemen produceren vochtige lucht, niet door te koken (er is een tractor, de Deutz of de cultivator zegt soms dat het kookt, het is heel goed mogelijk, maar gezien de grote omvang van de bubbler vindt er een gedeeltelijke hercondensatie van de reactor plaats en eet uiteindelijk kleine druppels van water.
of stoom in gedeeltelijke hercondensatie.
De reactor produceert geen stoom en met de snelheid waarmee de waterdruppels passeren, hebben ze geen tijd om te verdampen.
Ik meen me te herinneren dat je niet altijd zei dat het mij lijkt...

Een operationele reactor, ongeacht de hitte van de reactor, als er voldoende waterdruppels doorheen gaan, blijft de uitlaattemperatuur binnen de 100 graden Celsius, maar de uitlaatgastemperatuur ligt op 600 tot 700 graden Celsius.
(een druppel water die op een hete ijzeren plaat wordt geprojecteerd, breekt en stuitert terug in een groot aantal microdruppeltjes.
Waarom wordt de binnenste staaf van de reactor blauw?
Simpelweg omdat het een beetje opwarmt, kunnen we een staaf in de oven plaatsen en deze meerdere keren verwarmen om te zien?

het is niet door de thermische geleidbaarheid van de reactor, het enige contact bestaat uit 3 laspunten in het hete gedeelte..., maar wat uit de reactor komt is niet heet genoeg om zo'n kleur aan de staaf te geven,
Niet warm genoeg? Ik dacht dat het erg warm was?? Ik begrijp het niet meer...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 11/07/06, 23:36

Laurent

De uitdrukking is slecht gekozen, sterker nog, ik denk dat het beter is om de term warm water opnieuw uit te vinden... Simpelweg omdat ik je de informatie heb gegeven die nodig is om een ​​GV uit te voeren en je daar rekening mee houdt als de problemen zich voordoen dan dat je dat tegenkomt!


Nogmaals bedankt voor uw waardevolle informatie, slechts een kleine correctie, maar ik denk nu al bijna vier jaar aan Pantone, eerst op de forum Yahoo pmc frankrijk (dat moet voor sommigen iets betekenen : Cheesy: ) en vervolgens over econologie. Ik besloot een jaar geleden actie te ondernemen, nadat ik een grote hoeveelheid informatie over dit onderwerp had verzameld, wetende dat het op deze 205 delicaat zou worden... en sorry dat ik u tegenspreek, maar het idee van de GV kwam naar me toe lang voordat ik je kende... zelfs als het waar is dat sommige van je suggesties die je TIJDENS de ontwikkeling deed, goed waren.

Ik heb al heel vroeg voor de GV gekozen om twee redenen: het probleem van de ruimte (compactheid) en de wens om de laagst mogelijke thermische traagheid te verkrijgen, om zo een systeem te hebben dat de uitdaging van autoomstandigheden zou kunnen aangaan, met een variabel vermogensregime ...dingen die ik uitgebreider uitleg op mijn site.

Tenslotte, om de anterioriteit af te ronden, vond ik dit, gedateerd 10 oktober 2005 https://www.econologie.com/forums/generateur ... vt668.html

of er ontstaat een debat rond uw idee van directe stoominjectie...

en dit, vanaf 02 september 2005:
https://www.econologie.com/forums/ca-bouge-dans-la-loire-t692.html

waarin de start van de bouw van ons prototype met GV wordt gerapporteerd... wetende dat er tussen dit moment en de start van het ontwerp (verschillende versies van plannen) een paar maanden zijn verstreken...

Voor de rest zul je merken dat ik in de regel mijn bronnen citeer, en dat ik niet probeer de ideeën van anderen toe te eigenen (ik heb geen hypertrofisch ego...)

Niet negatief, positief realistisch, heb je een voorbeeld met een verbruiksaflezing van een auto met een werkende Pantone-reactor?
Opgave = minimaal vijf volle tanks achter elkaar met kilometerstand en hoeveelheid brandstof.


Nogmaals, het spijt me dat ik je moet tegenspreken, maar ja, ik kan op zijn minst Kevin citeren, die ik heb ontmoet, die hier kwam, die veel feedback heeft, met 7 prototypes op zijn naam, en veel verbruiksmetingen, wat vervelend is omdat het is er nog niet in geslaagd de grens van 30% te doorbreken, maar is wel in de buurt gekomen (ik heb het exacte cijfer niet meer in gedachten...
We hadden een gepassioneerde (en lange) discussie over zijn werk, en we besloten om samen te werken aan onze volgende onderzoeken... Ik kan je vertellen dat dat zwaar spul is, verre van simpele doping op stoom!

En ik moet binnenkort een andere man ontmoeten die hier al drie jaar mee bezig is, een biologische boer, alles is bij hem doorgenomen, van de maaier tot de tractor, ook daar veel feedback in perspectief...

Het zijn zulke jongens die de zaken vooruit kunnen helpen, niet jongens die denken dat het te ingewikkeld is, en dat we moeten proberen het zo veel mogelijk te vereenvoudigen, zelfs als dat betekent dat we moeten bagatelliseren wat ze niet durven te doen. wens te verwezenlijken.

Weet dat u niet de eerste bent die op het idee is gekomen om stoom te sturen zonder Pantone, en dat u min of meer vergelijkbare resultaten heeft behaald. Ik laat het aan u over om daar onderzoek naar te doen, wanneer u maar wilt profiteren van hun feedback.

Ik zal niet verder ingaan op deze controverse, ik heb nog veel meer vissen om te bakken, maar ik zie je aan het begin van het schooljaar, want daar zal ik eindelijk wetenschappelijk onbetwistbare resultaten hebben, die een einde zullen maken aan tot dit soort gebabbel.

Cho!
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 70-gasten