Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/12, 17:05

Ik had het mis, ik was nog steeds bij het vorige diagram

het doet me denken aan een ander probleem: emulsies doen de carburateur niet goed: het debiet in het mondstuk verandert volledig telkens als het water of brandstof passeert

Ik vond het door fesant 2-tijd te mengen met E85 ethanol ... ethanol lost de olie niet op, alleen het 15% benzine dat het bevat lost de olie op, maar dat staat niet toe om mijn 4% olie correct op te lossen: het resultaat is een redelijk stabiele dressing: de motoren lopen niet vast, er is voldoende olie, maar er is geen aanpassing van de carburateur mogelijk: alles werkt onregelmatig, soms blijft het soms hangen het wordt meegesleept ... soms rookt het
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 03/11/12, 17:31

chatelot16 schreef:
enige oplossing om een ​​constante samenstelling te hebben: verminder zoveel mogelijk het volume om te koken en voer het continu om het niveau constant te houden


Deze opmerking doet me denken aan de motor Miraclean om te proberen te begrijpen hoe de bubbler / vernevelaar werkt koude wie het team:


Beeld
étude-of-rod-reactor Pantone-verwarming of cavitatie-t4944-60.html

De motorlucht / benzine / waterinlaat komt alleen uit de reactor, dus er is een sterke depressie in de reactor omdat de aanzuiging door de motor een werveling moet creëren die wordt gebruikt om de 80% d in de bubbler te mengen water en 20% benzine. Het geheim van Mireaclean kan goed te maken hebben met de bubbler. Welke hoeveelheid mengsel is nodig om voldoende depressie in de reactor te creëren, wetende dat depressie de thermolyse van water bevordert?

NLC schreef:Door op de pagina te vallen http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau Ik zie dat er wordt aangegeven dat thermolyse significant wordt richting 750 ° c.

In een goed gemaakte pantone-opstelling, op een benzinemotor, zullen we waarschijnlijk deze temperatuur bereiken, toch?
Als dat zo is, zou dit betekenen dat we bij de uitlaat van de reactor echt een beetje waterstof kunnen hebben!

Bovendien weten we dat het water bij een lagere druk kookt op een lagere temperatuur. Zou het niet hetzelfde kunnen zijn voor de thermolyse temperatuur, omdat de reactor onder vacuüm staat?

Christophe schreef:Juist !!

Deze hypotheses zijn volledig geldig en ik denk dat we deze waarde nog steeds kunnen verlagen met katalysatoren (roestvrij staal, chroom ...) aan de andere kant is de ervaring van lavoisier in ons geval niet geldig (teveel consumptie van ijzer vergeleken energie uit water ...). Er is een post over het onderwerp op de forum :

begrip injectiewater / bediening per m-Lavoisier-waterstof-en ijzer-t1069.html

Voor de druk heb je ook gelijk, ik had bochten onder de ogen met betrekking tot het kraken van waterstof. Maar je moet echt onder druk gaan (van 1 / 100 naar 1 / 1000 atm) om het gekraakte / ongescheurde aandeel echt te laten toenemen ...
is vrij ver met de aspiratie van een motor (1 / 10 atm).

kraken-of-the-water-in-pyrolyse-t1213.html

Voor een constante onderdruk is een constante toevoer van de bubbler met water en benzine noodzakelijk.
Het is niet bekend hoe het mengsel wordt gesproeid.

Alaniesse? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/12, 18:20

chatelot16 schreef:het doet me denken aan een ander probleem: emulsies doen de carburateur niet goed: het debiet in het mondstuk verandert volledig telkens als het water of brandstof passeert

Ik vond het door fesant 2-tijd te mengen met E85 ethanol ... ethanol lost de olie niet op, alleen het 15% benzine dat het bevat lost de olie op, maar dat staat niet toe om mijn 4% olie correct op te lossen: het resultaat is een redelijk stabiele dressing: de motoren lopen niet vast, er is voldoende olie, maar er is geen aanpassing van de carburateur mogelijk: alles werkt onregelmatig, soms blijft het soms hangen het wordt meegesleept ... soms rookt het


+1; Er is een oplossing te zien op een boot, de diesel en het water worden gedoseerd en vervolgens gemengd door een gespleten schijf die in een zeer kleine ruimte als 7000 tpm draait. De geproduceerde "fijne" emulsie wordt naar de injectiepomp gestuurd die de martelingen doorstaat. : Mrgreen: Een soort continue productie van Aquazole maar zonder de additieven voor oppervlakteactieve stoffen enz ... (uiteindelijk wordt het systeem met zuivere diesel gespoeld voordat het wordt uitgeschakeld) :P

Bij de terugkeer van de injectiepomp is er een systeem voor het decanteren van het mengsel en pompen zodat elke vloeistof zijn respectieve tank bereikt.

Voor de voorgestelde assemblage zou het mogelijk moeten zijn om de fijne emulsie precies op het niveau van de hoofdstraal van de carburateur te maken. :!: Benzine is nog steeds vrij vluchtig, het zal zeker de grens vinden tussen het maken van een emulsie en het beginnen met het produceren van gas waardoor het hanteren ... nog onstabieler wordt. (zoals dampvergrendeling) : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 03/11/12, 18:31

Flytox schreef:Voor de voorgestelde assemblage zou het mogelijk moeten zijn om de fijne emulsie precies op het niveau van de hoofdstraal van de carburateur te maken. :!: Benzine is nog steeds vrij vluchtig, het zal zeker de grens vinden tussen het maken van een emulsie en het beginnen met het produceren van gas waardoor het hanteren ... nog onstabieler wordt. (zoals dampvergrendeling) : Cry:


In elk geval duurt een mengsel van 10% water en 90% diesel enkele minuten bij kamertemperatuur. Ik deed de test vanmiddag in een pot (alleen gemengd onder roeren). Na 10 minuut , zien we het water weer in de bodem verschijnen.

De brandstof mag niet te heet zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/12, 21:08

Gildas schreef:In elk geval duurt een mengsel van 10% water en 90% diesel enkele minuten bij kamertemperatuur. Ik deed de test vanmiddag in een pot (alleen gemengd onder roeren). Na 10 minuut , zien we het water weer in de bodem verschijnen.

De brandstof mag niet te heet zijn.


De emulsie ziet zijn waterdruppels groter worden voordat je een lijn in de pot ziet. Aan het einde van een "moment" wil de straalpijp niet meer zonder dat hij iets begint te doen. AMHA-roering / menging moet continu zijn.

De limiet van brandstofverwarming is de dampblokkering (vóór 65 °?)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten